آرشیو دی ماه 1399

معرفي برترين متدهاي آرايشي

خانهمقالاتراهنماي خريدراهنماي خريد بهترين ميكروفون يقه اي ???? (آپديت 2020) راهنماي خريد راهنماي خريد بهترين ميكروفون يقه اي

۲۳ بازديد

خريد ميكروفون يقه اي با كيفيت يكي از مهمترين كارهايي است كه مي توانيد قبل از ضبط صدا انجام دهيد. ميكروفون يقه يكي از مهمترين لوازمي است كه براي توليد صداي با كيفيت به آن نياز داريم. براي اينكه بتوانيد بهترين ميكروفون يقه را تهيه كنيد ، قبل از هر چيز لازم است با مشخصات ، مشخصات و كاربردهاي آن آشنا شويد. انواع مختلف ميكروفون هاي يقه دار.
در اين راهنماي خريد مي خواهيم با توجه به نقاط ضعف ، قوت و عملكرد ميكروفون هاي يقه موجود در بازار ايران ، بهترين مارك ميكروفون يقه اي را به شما معرفي كنيم. اگر مي خواهيد يك ميكروفن با كيفيت و يقه متناسب با نيازهاي شما و مقرون به صرفه تهيه كنيد ، پيشنهاد مي كنيم در اين مقاله با ما همراه باشيد.
 
راهنماي كامل خريد ميكروفون يقه ايخريد يك ميكروفون يقه مناسب يكي از بزرگترين نگراني ها براي افرادي است كه اين روزها مي خواهند صداي با كيفيتي در فيلم ها يا پادكست هاي خود داشته باشند.
از ميكروفون هاي يقه اي متناسب با نياز افراد استفاده مي شود. در واقع ، هر ميكروفون براي يك كار خاص طراحي شده است. به عنوان مثال ، ميكروفون استوديو در يك محيط غير آكوستيك قابل استفاده نيست! اگر اطلاعات كافي در مورد ميكروفون نداريد ، در خريد يك ميكروفون يقه دار خوب مشكل خواهيد داشت.
اول از همه ، شما بايد بدانيد كه آيا ميكروفوني كه مي خواهيد بگيريد براي كاري كه مي خواهيد انجام دهيد مناسب است يا خير. به عنوان مثال ، اگر مي خواهيد با تلفن همراه خود فيلم ضبط كنيد و به صداي با كيفيت احتياج داريد ، بهتر است از ميكروفن سازگار با تلفن هاي همراه استفاده كنيد.
 
كاربرد ميكروفون هاي يقه دارميكروفون هاي يقه اي عمدتا براي ضبط فيلم هاي آموزشي ، فيلم ها ، ضبط صدا از فيلم هاي گرفته شده در كلاس ها و انجام مصاحبه هاي راديويي و تلويزيوني استفاده مي شود.
از ميكروفون هاي يقه براي ضبط پادكست براي يك پخش كننده نيز استفاده مي شود. اين در صورتي است كه مي خواهيد پس انداز كنيد و از ميكروفون هاي استوديويي براي ضبط پادكست استفاده نكنيد. از ميكروفون هاي يقه اي براي آواز استفاده مي شود ، به جز ضبط صدا ، زيرا حساسيت چنداني ندارند.
 
مزاياي ميكروفون هاي يقه اييكي از بهترين مزاياي يقه پا ثابت بودن آن بر روي لباس است. اين ميكروفون ها با يك براكت به يقه لباس متصل شده اند ، سيم به زير لباس مي رود و در فيلم ها به هيچ وجه ديده نمي شود.
خوبي اين ميكروفون ها اين است كه آنها قدرت دريافت فركانس هايي را دارند كه ديگر مجبور نيستيد مدام آنها را نگه داريد. از ديگر مزاياي اين نوع ميكروفون ها بي سيم بودن يا كابل بلند بودن آنهاست.

نكاتي براي انتخاب ملحفه مناسب

۲۵ بازديد

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/choosing2-perfect2-bedding1.html 

راهنماي خريد ملحفه,خريد و انتخاب ملحفه

براي خريد ملحفه بايد جنس آن در اولويت باشد

 

چگونه ملحفه مناسب انتخاب كنيم
براي خريدن ملحفه اول به طرح و نقش و ست كردن با دكور اتاف فكر مي كنيد يا جنس پارچه آن برايتان اولويت دارد؟ براي خواب راحت و استراحت روي آرامش بخش ترين جاي خانه، لازم است قبل از خريد كالاي خواب چهار مورد را در نظر بگيريد.

 

تعداد رشته هاي نخ پارچه

تعداد نخ هاي موجود در هر ۶٫۵ سانتيمتر مربع از پارچه، به عنوان شاخص سنجش نرمي و دوام ملحفه در نظر گرفته مي‌شود. با اين وجود، اين معيار هميشه هم قابل‌ اعتماد نيست. بالا بودن تراكم الياف موجود در پارچه مهم است، اما نوع پنبه‌ به كار رفته در آن از اهميت بيشتري برخوردار است.

 

كيفيت پنبه

عالي ترين نوع پنبه، پنبه مصري صد درصد است. رشته هاي بلند پنبه مصري باعث مي شوند ملحفه هايي كه از اين نوع پنبه توليد مي شوند، كاملاً سبك و عالي باشند. اين پارچه ها كاملاً محكم هستند و عمري طولاني دارند.

 

انتخاب ملحفه مناسب,راهنماي انتخاب ملحفه

عالي ترين نوع پنبه، پنبه مصري صد درصد است

 

پس از آن پنبه پيما (Pima) در جايگاه دوم قرار مي‌گيرد. پنبه پيما همچنين با نام تجاري سوپيما (Supima) شناخته مي‌شود. اگر با پنبه اي با برچسب پنبه صد درصد مواجه شديد، احتمالاً پنبه اي آمريكايي است. پنبه اي با سطح ناهموار كه با قيمت هاي مختلفي عرضه مي‌شود.

 

الياف كوتاه پنبه آمريكايي، مي توانند از تاروپود پارچه خارج شوند و ساختاري ضعيف تر و سنگين تر دارند. اما پنبه پيما نرم است و كمتر پيش مي آيد كه مثل پنبه آمريكايي ضخيم شود.

مي‌توانيد با صرف هزينه متوسط، ملحفه هايي از جنس پنبه پيما خريداري كنيد. اما اگر به دنبال بهترين گزينه هستيد مي‌توانيد ملحفه اي از جنس ساتن يا پرگال كه از پنبه مصري بافته شده اند، خريداري كنيد.

 

جنس هاي متفاوت ملحفه,آشنايي با انواع جنس هاي ملحفه

پنبه پيما نرم است و كمتر پيش مي آيد كه مثل پنبه آمريكايي ضخيم شود

 

 

پارچه پرگال يا ساتن؟

واقعيت اين است كه اين موضوع كاملاً سليقه‌ اي است. پرگال (Percale) پارچه اي ساده، خنك و مات است؛ وزن مناسب و شستشوي راحتي دارد. بنابراين مي تواند براي افراد گرمايي مناسب باشد. ساتن كمي سنگين تر و بسيار نرم است و جلوه اي صاف و روشن دارد كه مانند پارچه هاي گران‌ قيمت اطلسي است. به هرحال اگر مطمئن نيستيد كه كدام پارچه را ترجيح مي دهيد، بهتر است نمونه‌ هاي مختلف را از نزديك لمس كنيد.

 

مهارت هاي خريد ملحفه,اصول مهارت هاي خريد و انتخاب ملحفه

پرگال براي افراد گرمايي مناسب است

 

گزينه هاي ارزان‌

 

پارچه هاي مخلوط پنبه و پلي استر كه اغلب به عنوان Easy Care (مراقبت آسان) به بازار عرضه مي شوند، انتخابي هوشمندانه هستند، زيرا با شستشوي مكرر به خوبي سازگاري دارند. مقدار پلي استر اين پارچه ها كم و تركيب آن نسبت به پنبه،۱۰ به ۹۰ است. پارچه اي كه از اين طريق به دست مي‌آيد بسيار با دوام است، بنابراين مي توانيد بارها آن را داخل ماشين لباسشويي بيندازيد و به همان نرمي و راحتي سابق تحويل بگيريد. البته توجه داشته باشيد كه استفاده از الياف مصنوعي نبايد در اين پارچه ها از ۳۰ درصد بيشتر باشد، چرا كه احساس خوبي نخواهند داشت و مي‌توانند موجب عرق كردن شما در هنگام خواب شوند.

 

بهترين ژست هاي عكاسي براي آقايان

۲۶ بازديد

اين بخش از راهنماي ژست عكاسي ايده هايي براي عكاسي از آقايان است و شباهت زيادي به ژست هايي دارد كه در مطلب ژست هاي عكاسي براي خانم ها آورده بوديم. وقتي از كسي عكاسي مي كنيد چه خانم، چه آقا بسيار مهم است كه سليقه او را در عكاسي بپرسيد. آيا مي خواهد در عكس قوي ديده شود يا جدي و يا آرام و ريلكس؟ هم نوع ژست فرد در پيامي كه عكس منتقل مي كند موثر است و هم زاويه دوربين عكاسي.

 

اگر از زاويه پايين عكس بگيريد عكس جدي تر و رسمي تري به دست خواهيد آورد. از طرف ديگر از نظر خيلي ها عكس از زاويه بالا جذاب تر خواهد بود. مهم اين است كه به فرد قدرت انتخاب بدهيد.

 

عكس هاي هد شات استاندارد يا كلوز آپ

يك نمونه عكس هدشات كلاسيك كه از زاويه بالا گرفته شده است. در اين ژست به فرد اجازه دهيد كاملا ريلكس باشد كمي به سمت جلو خم شود و زاويه ديدش به سمت بالا باشد.

 

ژست هاي عكاسي براي آقايان, ژست هاي ويژه عكاسي

يك نمونه عكس هدشات كلاسيك كه از زاويه بالا گرفته شده است

 

ژست دست به سينه

براي اين كه فرد در عكس قوي تر ديده شود و ابهت بيشتري داشته باشد از او بخواهيد دست به سينه بايستد لبخند نزند و تا جايي كه مي تواند جدي باشد.

 

ژست هاي عكاسي,راهنماي ژست هاي عكاسي

ژست دست به سينه در عكس، فرد را در عكس قوي تر نشان مي دهد

 

اين عكس كلوزآپ يكي ديگر از ژست هاي كلاسيك مردانه در حالت دست به سينه است.

 

آشنايي با تكنيك هاي عكاسي, ژست هاي متفكرانه عكاسي

عكس كلوزآپ يكي ديگر از ژست هاي كلاسيك مردانه در حالت دست به سينه است

 

ژست دست به كمر

اگر مي خواهيد فرد در عكس كاملا ريلكس ديده شود از او بخواهيد دست به كمر بايستد يا اين كه انگشت شست را داخل جيبش قرار دهد.

 

نكاتي براي عكاسي آقايان,نكته هايي براي عكس گرفتن آقايان

اگر مي خواهيد فرد در عكس كاملا ريلكس ديده شود از او بخواهيد دست به كمر بايستد

 

مي توانيد از او بخواهيد كه هر دو دست را روي كمر قرار دهد تا بيشتر در عكس ريلكس به نظر بيايد.

 

ژست هاي ويژه عكاسي, ژست هاي عكاسي ايستاده

قرار دادن هر دو دست روي كمر در عكس ريلكس تر به نظر مي آيند

 

در اين ژست از فرد بخواهيد يكي از دست ها را داخل جيب و دست ديگر را مقابل شكم قرار دهد.

 

ژست متفكرانه

در اين ژست فرد بايد دست را زير چانه قرار دهد. شايد احساس خوبي نسبت به اين ژست نداشته باشيد اما نتيجه خوبي از آن به دست خواهد آمد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/gesture1-photography2-men2.html

اصول هاي كاربردي و مهم خانه تكاني در عيد نوروز

۲۷ بازديد

همان طور كه ميدانيم به تازگي وارد اسفند شده ايم و تا چند هفته ديگر عيد 97 شروع ميشود ، اما الان كدبانو هايي هستند كه مشغول تميز كردن خانه هستند سايت تالاب در اين قسمت نكته هاي مهمي براي آشپزخانه ذكر كرده است در ادامه با نكته هاي مهم براي آشپزخانه در عيد 96 ما را همراهي كنيد.

 

كدبانوي آشپزخانه در پخت و پز و آشپزي و همچنين نگهداري از مواد غذايي مهارت هاي لازم را مي داند و آن ها را به كار مي گيرد. جيمز مارتين (James Martin) سرآشپز و شخصيت تلويزيوني معروف بريتانيايي است. او در اينجا نكاتي در زمينه آشپزي در اختيار شما عزيزان قرار مي دهد.

 

نگهداري گياهان تازه

قسمت انتهاي ساقه گياهان را جدا كنيد. آنها را به صورت خشك در كيسه هاي پلاستيك قرار داده و در يخچال نگهداري كنيد. بهتر است تا زمان استفاده آنها را شست و شو ندهيد. گشنيز به دماي خنك نياز دارد و بايد در يخچال نگهداري شود. جعفري را مي توان در مجاورت دماي محيط و يا در يخچال نگهداري كرد. برگ ريحان بهتر است

 

در مجاورت دماي محيط و نه در يخچال نگهداري شود زيرا در معرض سرما آسيب مي بيند. سبزيجات تازه را با اين روش مي توان تا 2 هفته يا بيشتر نگهداري كرد.

 

يك همبرگر خوب

به گزارش تالاب براي تهيه يك همبرگر خوب بايد گوشت را با دقت انتخاب كنيد. از گوشت گوساله چرخ كرده اي استفاده كنيد كه مخلوطي از 80 درصد گوشت و 20 درصد چربي باشد. اگر ميزان چربي كمتر باشد، همبرگر خشك خواهد شد. هنگام سرخ كردن، قبل از اين كه همبرگرها را در تابه برگردانيد، اجازه دهيد كاملا سفت و برشته شوند، در غير اين صورت از هم جدا خواهند شد. براي گريل كردن همبرگرها بهتر است از تابه چدني استفاده كنيد.

 

پخت پاستا و اسپاگتي

براي پخت پاستا و اسپاگتي، آب را در ظرف مناسبي به جوش آوريد. مقداري نمك افزوده و پاستا يا اسپاگتي را اضافه كنيد. پس از گذشت حدود 8 دقيقه از زمان پخت، پاستا يا اسپاگتي را تست كنيد تا مطمئن شويد كه به اندازه دلخواه سفت يا نرم باشد. ظرف بايد به اندازه كافي بزرگ باشد تا پاستا يا اسپاگتي فضاي كافي براي حركت در آب داشته باشد.

 

انتخاب سس سالاد

بهتر است به جاي استفاده از سس سالاد آماده، سس سالاد را خودتان تهيه كنيد. مقدار استاندارد سس، 2 قاشق سوپ خوري با 50 الي 200 كالري در هر سرو است. سس و سالاد را به خوبي با هم مخلوط كنيد. مراقب باشيد كه سس هاي سالاد حاوي شكر افزوده نباشد. يكي از بزرگ ترين مشكلات سس هاي سالاد، ميزان سديم بيش از 500 ميلي گرم در هر سرو است. به دنبال سس هايي باشيد كه در هر سرو 300 ميلي گرم يا كمتر سديم داشته باشند.

 

پودر نان

براي تهيه پودر نان، نان خشك تكه تكه شده را درون مخلوط كن بريزيد و كاملا پودر كنيد. با اين كار نان به راحتي پودر شده و به تيغه هاي مخلوط كن نمي چسبد. براي برشته كردن يك پيمانه پودر نان تازه، آن را به مدت 2 دقيقه در مايكروويو با قدرت بالا برشته كنيد.

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/نكته-هاي-مهم-براي-آشپزخانه-در-عيد-96.html

با ياد گيري اين كارها راحت تر روزمره ي خود را بگذرانيد

۲۱ بازديد

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/با-ياد-گيري-اين-كارها-راحت-تر-روزمره-ي-خ.html

با ياد گيري اين كارها راحت تر روزمره ي خود را بگذرانيد

با ياد گيري اين كارها راحت تر روزمره ي خود را بگذرانيد

با ياد گيري اين كارها راحت تر روزمره ي خود را بگذرانيد

 

كارهايي هستند كهبسيار سخت است تا انجام شود اما اگر راهكار داشته باشد بسيار آسان ميشود در ادامه با با ياد گيري اين كارها راحت تر روزمره ي خود را بگذرانيد سايت تالاب را دنبال كنيد.

 

بسياري از ترفندها هستند كه مي توانند در زندگي ما كمك هاي بسيار زيادي كنند تا بتوانيم كارها را به آساني و باهوش بالا انجام دهيم. زندگي امروزي به قدري پر دردسر و پر مشغله شده كه تقريبا هيچ كس فرصت كافي براي فكر كردن به برخي كارهاي ساده را ندارد. ما در طول روز كارهاي روزمره و روتين زيادي مانند مسواك زدن،

 

پوشيدن كفش و يا استفاده از عطر را انجام مي دهيم، غافل از آن كه مي توان با استفاده از ترفند ها و راهكار هايي هوشمندانه، آن ها را بسيار راحت تر از قبل انجام داد و حتي نتيجه بهتري گرفت.ما در اين مقاله قصد داريم ۲۰ ترفند و حقه جالب براي آسان تر كردن زندگي و كارهاي روزمره را به شما نشان دهيم. تصاوير و توضيحات زير، به شما در انجام كارها كمك خواهند كرد. بنابراين پيشنهاد مي دهيم آن ها را ببينيد و توضيحات را بخوانيد.

 

۱- رشد دادن گل هاي رز از قلمه

با ياد گيري اين كارها راحت تر روزمره ي خود را بگذرانيد

 

شما مي توانيد با استفاده از اين ترفند به راحتي گلهاي رز را از قلمه رشد دهيد. قبل از آن كه آن ها را بكاريد، انتهاي قلمه ها را درون سيب زميني هاي كوچك قرار دهيد. رطوبيت و مواد مغذي كه درون سيب زميني وجود دارد، باعث مي شود ريشه هاي ناشي از قلمه ها سالم و محكم باشند.

 

۲- كفش هاي ضد آب

با ياد گيري اين كارها راحت تر روزمره ي خود را بگذرانيد

 

براي آن كه كفش هاي خود را در برابر آب مقاوم كنيد، تنها به يك سشوار و موم زنبور عسل نياز داريد. موم را روي تمام نقاط كفش خود بماليد. سپس سشوار را روي آن بگيريد؛ تا جايي كه موم كامل ذوب شود و ديگر هيچ اثري از آن مشاهده نگردد. اكنون كفش شما ضد آب شده است.

 

۳- خشك كردن سريع لباس ها

با ياد گيري اين كارها راحت تر روزمره ي خود را بگذرانيد

 

اگر خشك كن در دسترس قرار ندارد و يا آن كه مي خواهيد لباس هايتان سريع خشك شوند، مي توانيد از اين ترفند بهره بگيريد. لباس مرطوب را روي يك حوله خشك قرار دهيد. حوله و لباس را به صورت رول بپيچانيد. حوله را تا جايي فشار دهيد كه تمام آب اضافي از لباس خارج گردد. پس از آن لباس را آويزان كنيد تا كامل خشك شود.

 

۴- از بين بردن بوي كفش

با ياد گيري اين كارها راحت تر روزمره ي خود را بگذرانيد

 

مي توانيد با قرار دادن چاي كيسه اي در كفش ها، بوي بد آن ها را از بين ببريد. اگر در كفش هايتان رطوبت نيز وجود دارد، تركيبي از برنج و جوش شيرين را درون آن ها قرار داده و بگذاريد تركيب چند روز در كفش ها باقي بماند.

 

۵- رهايي از كفش هاي تنگ

با ياد گيري اين كارها راحت تر روزمره ي خود را بگذرانيد

 

اگر كفش هاي جديدي كه به تازگي خريده ايد، پاي شما را اذيت مي كنند، تا آن جا كه مي توانيد درون آن ها را با روزنامه مرطوب پر كنيد. بگذاريد كفش ها خشك شوند و سپس روزنامه ها را در بياوريد.

 

۶- روشن كردن آتش

با ياد گيري اين كارها راحت تر روزمره ي خود را بگذرانيد

 

چيپس ها تنها برگه هاي خوشمزه سيب زميني نيستند. روغن، چربي و مواد شيميايي موجود در آن ها، مي تواند آن ها را به ماده اي مناسب براي روشن كردن آتش تبديل نمايد.