آرشیو آبان ماه 1399

معرفي برترين متدهاي آرايشي

ليست هديه براي مردان كه آن ها را خوشحال مي كند

۵۱ بازديد

تهيه هديه براي كساني كه در اطرافمان وجود دارند و دوستشان داريم مي تواند نشان دهنده ميزان توجه و علاقه ما باشد. اغلب ما ترجيح مي دهيم ليست بهترين هديه براي مردان را براي مناسبت هاي مختلف تهيه نماييم. اما نكته قابل توجه اين است كه اين انتخاب تا حدودي سخت است و اغلب در هنگام خريد دچار سردرگمي مي شويم. اگر قصد خريد هديه براي آقايان مشكل پسند را داريد تا پايان اين مقاله همراه ما باشيد و با توجه به ليست هديه براي مردان كه در ادامه ارائه مي دهيم بهترين و مناسب ترين هديه را براي سلايق مختلف تهيه كنيد.

 

ليست هديه براي مردان و معرفي انواع كادوي مردانه :

خريد بهترين هديه براي مردان مي تواند به مناسبت هاي مختلف از جمله، روز پدر يا روز مرد، روز تولد، سالگرد ازدواج، ولنتاين، عيد نوروز و… باشد كه در هر يك از اين موارد با مطالعه ليست هديه براي مردان كه در ادامه ارائه خواهيم داد، مي توانيد بهترين و ايده آل ترين هديه را انتخاب نماييد. توجه داشته باشيد كه در هنگام خريد كادو تولد براي پسر ها و آقايان و همچنين كادو براي مناسبت هاي مختلف، بايد هديه ايي تدارك ببينيد كه كارايي لازم را براي فرد داشته باشد، همچنين اين هديه به گونه ايي باشد كه با سليقه طرف مقابل نيز هماهنگي داشته باشد و از جمله علايق وي باشد. بدين صورت مي توانيد اطمينان داشته باشيد كه با دريافت هديه شما بسيار خوشحال مي شود و آن را مورد استفاده قرار مي دهد.

  • bolej.gif
  •  
  • 100x300.gif

ليست كادوهاي مردانه زيبا و مناسب

ساعت مچي مردانه :

يكي از هداياي مناسب و جالب براي آقايان ساعت مچي است كه با توجه به توان مالي خود مي توانيد نوع مناسب را انتخاب و خريداري كنيد. همانگونه كه مي دانيد ساعت هاي مچي مردانه داراي تنوع بالايي هستند كه انتخاب مناسبي براي آقايان در سنين مختلف محسوب مي گردند.

مدل ساعت مچي مردانه جديد

پوشاك مردانه :

انواع مختلف پوشاك مردانه هديه مناسبي براي آقايان محسوب مي گردند، در صورتي كه با سلايق و تمايلات طرف مقابل تا حدودي آشنايي داريد و از سايز و اندازه هاي وي مطلع هستيد، انواع مختلف پوشاك مردانه از جمله: كت و شلوار، پيراهن، شلوار، تيشرت، كلاه و… مي توانند بهترين انتخاب براي شما باشند.

ست پوشاك مردانه جديد

ست كمربند و كيف پول چرم مردانه :

اغلب آقايان از داشتن ست كيف پول و كمربند چرم لذت مي برند و آن را مورد استفاده قرار مي دهند، از اين رو اين موارد مي توانند هديه  قابل توجهي براي آقايان با سلايق مختلف باشند.

ليست هديه براي مردان

دوربين يا گوشي موبايل :

در صورتي كه محدوديت مالي نداريد و ترجيح مي دهيد هديه ايي با ارزش خريدازري كنيد، پيشنهاد مي كنيم به سراغ انواع دوربين عكاسي يا فيلم برداري و يا گوشي موبايل برويد تا هديه ايي مناسب و قابل توجه داشته باشيد.

ليست هديه براي مردان

عينك آفتابي مردانه :

انواع مختلف عينك هاي آفتابي مردانه هديه مناسبي محسوب مي گردند، البته به اين شرط كه با سلايق طرف مقابل كاملا آشنايي داشته باشيد و بدانيد چه نوع عينكي را ترجيح مي دهد.

انواع كادو مردانه

ست كيف و كفش مردانه :

يكي از هديه هاي جالب و قابل توجه ست كيف و كفش مردان هاست كه مي تواند انتخاب مناسبي براي روز پدر يا روز مرد و ساير مناسبت ها باشد.

ست كيف و كفش مردانه

ست كتاب و خودنويس :

در صورتي كه قصد داريد طرف مقابل شما، فردي دانشجو، معلم و… است مي توانيد در هنگام خريد هديه به سراغ انواع خودنويس، كتاب هاي مختلف و ساير لوازم تحرير برويد و انتخاب شايسته ايي داشته باشيد سپس به تزيين كادو پرداخته و از تقديم هديه ايي زيبا و باارزش لذت ببريد.

هديه ارزان براي آقايان

كروات مردانه :

انواع مختلف كرواتف پاپيون و ديگر اجزا مربوط به آن مي توانند انتخاب مناسبي به عنوان كادو روز تولد و يا ولنتاين باشند. اين نوع هديه از لحاظ قيمت تنوع بالايي دارد و مي توانيد انتخاب خوب و مناسبي در اين راستا داشته باشيد.

نكاتي براي انتخاب لباس عروس

۳۷ بازديد

بهترين انتخاب براي لباس عروسي, انتخاب لباس عروس

قبل از انتخاب زمان و مكان مراسم عروسي سراغ خريد لباس نرويد

 

لباس عروس يكي از مهم ترين انتخاب ها در مراسم عروسي است. اگر مي خواهيد در روز عروسي تان يك عروس رويايي شويد در انتخاب لباس عروسي تان به اين نكته ها دقت كنيد.

قبل از انتخاب زمان و مكان مراسم عروسي سراغ خريد لباس نرويد

در مدل سبك لباس عروسي خود فكر كنيد و براي آن برنامه ريزي كنيد. نوع لباس عروس را بر اساس فصلي كه مراسم شما در آن برگزار مي شود انتخاب كنيد و يا محل برگزاري و تالار عروسي مي تواند در انتخاب شما تاثير گذار باشد. به عنوان مثال اگر شما عروسي خود را در فضاي باز برگزار مي كنيد لباس عروسي تان بهتر است از زرق و برق زيادي برخوردار باشد كه چشمگير باشد و جلوه لباس عروسي شما را به حد اعلي برساند.

لباسي كه دوست داريد ممكن است مناسب فصل و مكان عروسي اي كه رزرو كرده ايد نباشد. براي مثال يك لباس ابريشمي براي عروسي در يك شهر جنوبي در تابستان اصلا مناسب نيست و به محض پوشيدن لباس شروع به عرق كردن مي كنيد.


صادق ترين افراد را براي پرو و انتخاب لباس عروس با خودتان ببريد
بيشتر فروشگاهها تنها به شما اجازه آوردن 2 و نهايتاً سه همراه را براي انتخاب لباس مي دهند. پس يك جمعيت 12 نفري خوشحال و خندان كه زماني كه از اتاق پرو با لباس عروس بيرون مي آييد با گريه خوشحالي از ديدن شما جيغ و فرياد مي كنند وجود ندارد. بنابراين صادق ترين و احساسي ترين افرادي را كه مي شناسيد همراهتان ببريد. مادرتان ( به عنوان صادق ترين ) اگر لباسي به شما نياييد صادقانه مي گويد ( چون پس از امتحان كردن چندين لباس ديگر به اندازه كافي ديد واقع بينانه نخواهيد داشت) و عمه تان ( به عنوان حساس ترين ) به شما مي گفت كه در هر لباسي زيبا هستيد. و دوستانتان كه در خانه مي ماندند.

از نظر ديگران استفاده كنيد و بشنويد اما نگذرايد كه نظر آنها تحميلي باشد. اگر شما لباس عروس خود را بر اساس علايق ديگران نه سليقه خود انتخاب كنيد ممكن است در آينده پشيمان شده و حسرت گذشته را بخوريد. همچنين مي توانيد از نظر داماد هم در اين مورد آگاه شويد. بيشتر عروس ها تمايل دارند كه داماد عروس و لباس عروس را تا زمان مراسم و حضور در تالار پذيرايي نبينند اما ممكن است ايده او باعث تغيير نظر شما و در نتيجه انتخاب لباسي با سليقه و نظر طرفين انجام شود.


اگر در زندگي روزانه خود لباس دكلته نمي پوشيد براي روز عروسي هم اين كار را نكنيد

در انتخاب لباس عروس بر اساس مد روز و مقطعي دقت كنيد. زماني كه در آينده به لباس عروس خود از ميان عكس ها نگاه مي كنيد اگر لباس شما با مد زمان خود طراحي شده باشد و بسيار خاص باشد عكسي دموده شده و منقضي شده به نظر مي رسد. پس لباسي كه انتخاب مي كنيد سعي كنيد نا متعارف نباشد.


90 درصد لباس عروسهايي كه مي بينيد دكلته هستند و زماني كه فكر مي كند چند درصد از لباسهاي معمولي كه روزانه مي پوشيد دكلته هستند ارتباط معقولي بين اين دو پيدا نمي كنيد. به شما گفته شده بود كه امروزي باشيد و لباس دكلته انتخاب كنيد. اگر چه هرگز در كل زندگيتان لباس اين مدلي نپوشيده ايد. روز عروسي روز امتحان كردن سبك جديد لباس نيست.

 

انتخاب مدل لباس عروس,نحوه انتخاب مدل لباس عروس

اگر تا به حال لباس دكلته نپوشيده ايد براي اولين بار لباس عروس دكلته انتخاب نكنيد


اگر لباسي كه در فروشگاه مي پوشيد مناسب نيست، تصور نكنيد كه اگر سايز خودتان را بپوشيد بهتر خواهد شد
زماني كه شما يك مدل لباس را براي امتحان پوشيديد به شما گفته شد كه اگر همان لباس را اما سايز خودتان بپوشيد برايتان بسيار متناسب خواهد بود. اما زمانيكه لباس دكلته سايز شما به دستتان رسيد شوكه مي شويد براي اينكه در قسمت بالاي لباس دقيقا سايز شما نبود و روي تنتان گشاد بود. به همين دليل شما مجبور به ايجاد تغييراتي در لباستان مي شويد.

 

در انتخاب لباس عروس دقت لازم را انجام دهيد. لباسي كه انتخاب مي كنيد بايد كاملا اندازه شما باشد و با بدن شما فيت شود. از اين جهت سعي كنيد در روزهايي لباس عروس را انتخاب كنيد كه به مراسم خود نزديك باشد. چرا كه ممكن است تا زمان مراسم در اثر احساسات و استرس ها تغيير سايز داشته باشيد و هنگامي كه لباس عروس را مي پوشيد زيبايي لازم را نداشته باشد و زمان لازم جهت تغيير در آن را از دست داده باشيد.

تكنيك هاي انتخاب لباس عروس, نكاتي براي انتخاب لباس عروس

حتما در هنگام پرو لباس عروس، لباس سايز خودتان را بپوشيد


از فروشگاه هاي خريد كنيد كه خياط داشته باشند
اگر لباس سفارشي تان به دستتان رسيد و مناسب نبود مي توانيد از فروشگاهي كه لباس را به شما فروخته بخواهيد كه لباس را سايز شما كند. به علاوه اينكه خياطهاي خود فروشگاه معمولاً با لباسهايي كه مي فروشند آشنا بوده و بدون اتلاف وقت مي توانند به شما بگويند كه چه اقداماتي مي شود براي سايز كردن و اصلاح لباس انجام داد و چه كارهايي قابل انجام نيست.

در عين حال لباس شما بايد راحتي لازم را داشته باشد. چرا كه شما با اين لباس زمان زيادي را سپري مي كنيد. از باغ و آتليه عروس گرفته تا قدم زدن و رقصيدن در تالار عروسي، يك لباس عروس راحت و سبك باعث مي شود شما در طول روز احساس خستگي كمتري كنيد و در نهايت باعث كاهش استرس شما و بهتر بودن شما در مراسم مي شود. اين يكي از كليدي ترين نكات در انتخاب لباس عروس است.

لباسهاي يك بار پوشيده شده عالي هستند
براي ميزان هزينه و بودجه اي كه براي خريد لباس عروس محاسبه كرده ايد برنامه ريزي كنيد. شما كل بودجه را براي خريد لباس عروس خود صرف نكنيد چرا كه ممكن است نياز باشد تغييراتي در لباس عروس داشته باشيد. به عنوان مثال تغيير اندازه، مدل، انجام كار دست روي لباس عروس يا اضافه كردن ملحقات در مراسم عروسي. چنانچه اين برنامه ريزي را نداشته باشيد ممكن است از موارد مهمي كه احتمال مي رود در آينده نياز شود باز بنمايند.


مي توانيد از لباس هايي كه يكبار پوشيده شده اند و قيمت آن ها بسيار پايين آمده است استفاده كنيد.

 


اگر از لباسي كه خريده ايد متنفريد، وحشت نكنيد
هميشه مي توانيد يك لباس ديگر بخريد و لباس اولي را به صورت آنلاين بفروشيد.

براي خريد تور و ساير لوازم جانبي از سالنهاي عروس خود را تحت فشار نگذاريد

مي توانيد از ساير مكانها لوازم جانبي را خريد كنيد. به طور مثال يك فروشگاه لوازم عروس در نيويورك قصد داشت يك تور عروس را به قيمت 1100 دلار به من بفروشد عكس تور را گرفتم و به يك پارچه فروشي بردم و آنها همان تور را به قيمت 375 دلار براي من درست كردند.

نكته هايي براي بلندقد به نظر رسيدن

۳۷ بازديد



راههاي قدبلند شدن آقايان,نكاتي براي قد بلند شدن خانم ها

براي بلندقد به نظر رسيدن لباس هايي با خطوط راه راه عموي به تن كنيد


قد بلند به نظر رسيدن يكي از رازهاي اصلي شيك پوشي است. شما هم اگر قد متوسطي داريد به راحتي مي توانيد با اين ترفندها قدتان را بلندتر از آنچه هستيد نشان دهيد.

 


قدتان را با اين ترفندها بلندتر كنيد!!
شايد وقتي صحبت از بلند نشان دادن قد به ميان مي آيد، عده اي باور نكنند و قد را بخش تثبيت شده از هيات هر فرد بدانند، البته پر بي راه نيست. چاقي و لاغري قابل تغييرند. اما قد انسان در طول عمر او تقريبا ثابت مي ماند و تغيير نمي كند. اما شما مي توانيد با به كار بستن يك سري اصول، قدتان را بلندتر از آن چيزي كه است نشان دهيد:

براي بلندقد به نظر رسيدن لباس هايي با خطوط راه راه عموي به تن كنيد
خطوط عمودي، چشم بيننده را به سمت بالا و پايين هدايت مي كند و اين باعث خطاي ديد مي شود. از اين رو، لباس داراي خطوط راه راه عمودي، قد را بلندتر نشان مي دهد و در مقابل، راه راه افقي به شما ظاهري چاق و قد كوتاه مي بخشد.

براي بلند قد به نظر رسيدن بلوز و شلوار هم رنگ بپوشيد
پوشيدن دو رنگ بلوز و شلوار، بدن شما را در چشم بيننده به دو قسمت تقسيم مي كند و چشم به اشتباه، قد را كوتاه تر تصور خواهدكرد. اما لباس سرتاسر يكرنگ، بدن را تنها در يك بخش نشان مي دهد و بيننده شما را بلندتر خواهدديد.

اگر مي خواهيد بلند قد به نظر برسيد، نقش و نگارهاي لباس تان نبايد درشت باشد
نقش هاي درشت روي لباس، باعث مي شود شما كوتاه تر و پهن تر به نظر بياييد. اما نقش هاي ريز مانند طرح چهارخانه ريز، شما را قدبلند و خوش اندام نمايان مي كند.

اگر مي خواهيد بلند قد به نظر برسيد، لباس هاي گشاد و بزرگ نپوشيد
هرگز پيراهني كه در آن گم مي شويد به تن نكنيد. اين لباس ها شما را چاق تر و كوتاه تر نشان مي دهد.

نكاتي براي خانم هايي كه مي خواهند قدبلند باشند
براي قد بلند به نظر رسيدن موهايتان نبايد روي شانه هايتان قرار گيرد
اگر موهايي بلند داريد، نبايد آن ها را روي شانه ها بيندازيد، و گرنه اندام شما را فشرده تر و كوتاه تر از آن چه است، نشان خواهد داد. موهايتان را كوتاه كنيد يا آن ها را با كليپس يا كش مو جمع كنيد، به نحوي كه روي شانه تان قرار نگيرد.

براي بلند قد به نظر رسيدن موهاي تان را مش كنيد
موهاي يكرنگ را روي شانه نريزيد، زيرا ظاهري كوتاهتر به گردن شما مي بخشد. موهايتان را مش يا هايلايت كنيد تا در بلند قد نشان دادن تان موثر باشد.

براي بلند قد به نظر رسيدن كفش پاشنه بلند بپوشيد
اين امكان خوب براي خانم ها وجود دارد كه با پوشيدن كفش لژدار يا پاشنه دار به بلند قد شدن خود كمك كنند. شما هم از اين موهبت استفاده كنيد، اما مراقب سلامت پاهايتان هم باشيد و از به پا كردن كفش هايي با پاشنه هاي فوق العاده بلند بپرهيزيد.

براي بلند قد به نظر رسيدن لباس يقه 7 بپوشيد
يقه 7 مانند خطوط راه راه عمودي موجب خطاي ديد مي شود و قد را بلندتر نشان مي دهد. در حالي كه يقه گرد به كوتاه و چاق نشان دادن قد شما كمك مي كند.

براي بلند قد به نظر رسيدن دامن كوتاه بپوشيد
دامني بپوشيد كه تا بالاي زانوهايتان باشد و زانو بايد پيدا باشد. هرچه بخش بيشتري از پا بيرون باشد، قد بلندتر به نظر خواهيد رسيد.

شلوار دمپا گشاد به پا كنيد
اين شلوارها قد را بلند و پاها را متناسب تر نشان مي دهد، در حالي كه شلوار تنگ به پاها ظاهري چاق و كوتاه خواهد داد.

شلوار و كفشي يك رنگ انتخاب كنيد
اين هم يك حقه ديگر براي بلندتر نشان دادن قد! اگر كفش تان به همان رنگ شلوار باشد، چشم بيننده نمي تواند تشخيص دهد كه مچ پا كدام است و از مچ به پايين را جزئي از همان پا خواهدديد. بدين ترتيب پاها ظاهري كشيده تر پيدا مي كند.

شلوار فاق بلند بپوشيد
فاق بلند شلوار، چشم بيننده را فريب مي دهد و او تصور مي كند كه پاهاي شما بلندتر است.

براي قد بلند شدن كمربند باريك ببنديد
كمربند باريك به زيباتر شدن اندام تان كمك مي كند. اما كمربند پهن، نقش خطوط راه راه افقي را پيدا مي كند و هيكل را كوتاه تر نشان خواهدداد.

براي قد بلند شدن گردنبند بلند و آويخته استفاده كنيد
اين نوع گردنبند چشم بيننده را به سمت بالا و پايين هدايت مي كند و در نتيجه، بالاتنه كشيده تر به نظر خواهدآمد.

براي قد بلندشدن كيف بزرگ دست نگيريد
كيف هاي بزرگي كه ظاهر ساك را دارند، از قد بلندي شما مي كاهد و كوتاه و زمخت نشان تان مي دهد. برعكس كيف هاي ظريف كه خطوطي باريك دارد، باعث كشيده تر نشان دادن شما مي شود.

نكاتي براي قد بلند شدن در آقايان
مدل موي مناسب انتخاب كنيد
اگر مي خواهيد بلند و باريك تر به نظر بياييد، قسمت هاي كناري سر در بالاي گوش ها را كوتاه كنيد و در عوض بالاي سر را بلند كرده و رو به بالا بدهيد. بدين ترتيب، قد شما كمي بلندتر به نظر خواهدآمد.

كفش داراي لژ مناسب انتخاب كنيد
برخي كفش ها داراي لژ پنهان اند كه به چشم بيننده نمي آيند، اما قد شما را بلندتر از آن چه است، نشان مي دهد.

كت نسبتا كوتاه بپوشيد
به طور كلي، كت و شلوار موجب قد بلند نشان دادن شما مي شود. اما اگر كت نسبتا كوتاه باشد، به نحوي كه قسمت بيشتري از پاها نمايان شود، قدبلندتر به نظر خواهيد آمد.

مراقب كراوات تان باشيد
كراوات بلند و باريك با خطوط راه راه باريك ببنديد تا بالاتنه شما بلندتر و ظريف تر به نظر بايد. برعكس، كراوات پهن باعث كوتاه و زمخت نشان دادن شما خواهدشد.

بلوز نسبتا كوتاه بپوشيد
بلوزهاي غير رسمي را نيز مانند كت تان نسبتا كوتاه تر انتخاب كنيد تا قسمت بيشتري از پاهايتان پيدا باشد و بدين ترتيب، قدبلندتر جلوه كنيد. اما بلوزتان نبايد بيش از حد كوتاه باشد، وگرنه نمايي غيرواقعي پيدا خواهيد كرد.

مراقب قد شلوارتان باشيد
شلوار نه بايد كوتاه باشد و نه بيش از حد بلند. شلوار كوتاه بد مدل است و پاها را كوتاه تر نشان مي دهد؛ اما اگر شلوار بيش از حد بلند باشد، لبه پاييني آن روي قسمت بند كفش جمع مي شود به بيننده اين حس را القا مي كنند كه شما قدي كوتاه داريد. چين خوردگي هاي پهن افقي لبه پاييني پاچه ها، به خودي خود مي تواند عامل كوتاه نشان دادن شما باشد. پس شلوارهايتان را در اندازه اي مناسب انتخاب كنيد؛ نه كوتاه و نه بلند.

نحوه ست كردن رنگ لباس با رنگ پوست

۳۰ بازديد



اصول و نحوه پوشش لباس,ست رنگ لباس با رنگ پوست

بعضي از رنگ‌ها به همه مي‌ آيد، مثل رنگ قرمز روشن، صورتي كمرنگ، بنفش تيره و كله‌غازي

 
قبل از اينكه لباس جديد بخريد يا براي يك عروسي يا مهماني خاص لباس بخريد، خيلي خوب است كه بدانيد چطور بايد رنگ‌هايي را انتخاب كنيد كه رنگ پوستتان هماهنگي داشته باشد.


رنگ لباس،پوست و آرايشمان را چگونه ست كنيم؟
 انتخاب رنگ اشتباه ممكن است باعث كدر شدن رنگ صورت و موهايتان شود درحاليكه رنگ‌هاي مناسب صورت و موهايتان را شفاف‌تر و خوش‌رنگ‌تر نشان خواهد داد. اين مطلب به شما كمك مي‌كند رنگ پوستتان را شناخته و بعد براساس آن رنگ لباس، جواهرات، آرايش و موهايتان را انتخاب كنيد.


بخش 1 : تعيين رنگ پوست
* بايد درك كنيد كه رنگ پوست چه معنايي دارد
با اينكه رنگ پوست آدم‌ها انواع متفاوتي دارد ولي به طور كلي دو نوع رنگ پوست داريم : گرم و سرد. رنگ پوست‌هاي گرم، ته‌ رنگ زرد داشته و رنگ پوست‌هاي سرد، ته‌ رنگ صورتي دارند. با اينكه با وجود ميزان آفتاب‌ ديدگي پوستتان ممكن است رنگ پوستتان روشن‌تر و تيره‌تر شود ولي رنگ پوستتان يكسان باقي خواهد ماند.

* رگ‌هايتان را بررسي كنيد
پوست روي مچ دست، آرنج و شقيقه بسيار نازك است و رگ‌هايي نزديك به سطح دارد. اگر رنگ پوستتان به اندازه كافي روشن باشد، مي‌توانيد رگ‌ها را در اين سه قسمت از بدن مشاهده كنيد.

 اگر رگ‌هايتان رنگ زيتوني و سبزرنگ دارند، رنگ پوست شما گرم است.
 اگر رگ‌هايتان آبي‌رنگ هستند، رنگ پوست شما سرد است.
 اگر نمي‌توانيد رنگ درستي براي رگ‌هايتان عنوان كنيد و مخلوطي از هر دو رنگ در آنها مي‌بينيد، رنگ پوست شما خنثي است.

 

  بيشتر بخوانيد: ست كفش و شلوار زنانه 

 

آزمايش كاغذ سفيد را انجام دهيد
پوست صورت شما گاهي قرمزي‌هايي مي‌گيرد كه ممكن است باعث شود تصور كنيد كه رنگ پوستتان گرم است. اما اين قرمزي اگر زن باشيد، ممكن است بخاطر هورمون‌ها و يا قرار گرفتن در معرض آفتاب باشد. به اين دليل، بهتر است پوست روي گردنئيا سينه‌تان براي اين منظور بررسي كنيد نه پوست صورتتان را.

 يك تكه ورق سفيد بالاي گردن و سينه تان قرار دهيد.
 ببينيد وقتي پوست گردن و سينه‌تان كنار اين رنگ سفيد قرار مي‌گيرند، چه رنگ‌هايي از آن بيرون مي‌زند.


 رنگ‌هاي آبي و صورتي نشان مي‌دهد كه رنگ پوستتان سرد است.
 رنگ‌هاي سبز و طلايي نشان مي‌دهد كه رنگ پوستتان گرم است.
 اين رنگ‌ها براي آنهايي كه رنگ پوست خنثي دارند، در فصول مختلف سال و قرارگيري در معرض آفتاب تغيير مي‌كند.

* آزمايش جواهرات را براي خود انجام دهيد
باز هم نبايد رنگ‌ها را با پوست صورتتان مقايسه كنيد، به همين دليل از گوشواره استفاده نكنيد. درعوض، از گردنبند يا دستبند براي بررسي رنگ پوستتان استفاده كنيد. براي اين آزمايش هم به طلاي سفيد و هم زرد نياز داريد، زير نور طبيعي مناسب، نگاه كنيد كه پوستتان در مقال هر دو اين طلاها چه شكلي است.

 كدام پوستتان را روشن‌تر و سالم‌تر نشان مي‌دهد؟
 اگر طلاي زرد را كنار پوستتان دوست داريد، رنگ پوستتان گرم است.
 اگر طلاي سفيد را كنار پوستتان دوست داريد، رنگ پوستتان سرد است.

* واكنش پوستتان را در مقابل نور آفتاب بررسي كنيد
افرادي كه رنگ پوستي سرد دارند، زودتر افتاب سوخته مي‌شوند ولي آنهايي كه رنگ پوستي گرم دارند به جاي اينكه بسوزند، برنزه مي‌شوند.

• براي اينكه بفهميد پوستتان مي‌سوزد يا برنزه مي‌شود، بيش از اندازه خودتان را در معرض آفتاب قرار ندهيد!


• به تجربيات قبلي‌تان تكيه كنيد. اگر خاطرات دردناكي از افتاب‌سوختگي داريد، احتمالاً رنگ پوستتان سرد است ولي اگر يادتان نمي‌آيد پوستتان درمقابل آفتاب سوخته و كباب شده باشد، احتمالاً رنگ پوستتان گرم است.

* فصلتان را تعيين كنيد
با اينكه در قسمت‌هاي قبلي مشخص كرديد كه پوستتان گرم يا سرد است، ولي اين دو دسته‌بندي، دو زير دسته ديگر هم دارند. تابستان و زمستان هر دو رنگ‌هاي سرد هستند درحالي كه بهار و پاييز هر دو رنگ‌هاي گرم هستند.