آرشیو آذر ماه 1399

معرفي برترين متدهاي آرايشي

آموزش ساخت جعبه هاي هديه

۳۸ بازديد



در ادامه نمونه هايي از آموزش ساختن جعبه هاي هديه را برايتان گردآورده ايم.

 

ساختن جعبه,درست كردن جعبه كوچك

ساخت جعبه دستبند

 

ساخت جعبه دستبند,روش ساخت جعبه هاي گلبرگي

روش ساخت جعبه هاي گلبرگي

 

جعبه كادو كوچك,روش درست كردن جعبه

ساخت جعبه براي دستبند

 

ساخت باكس هديه,جعبه كادويي انگشتر

درست كردن جعبه كوچك


با اين نكات اسكناس تقلبي را تشخيص دهيد

۳۰ بازديد

 

پول هاي تقلبي , شناخت اسكناس هاي جعلي

 

از مهمترين مشخصه هاي ايران چك ها اين است كه زماني ايران چك ها كپي مي شود تمام ويژگي هاي امنيتي خود را از دست مي دهد.

 

مشخصات امنيتي اسكناس ها و ايران چك به شهروندان كمك مي‌كند تا به راحتي اسكناس‌هاي واقعي را از تقلبي تشخيص دهند.

 

در اسكناس‌هاي چاپ شده توسط بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران موارد متعددي از خصوصيات امنيتي وجود دارد كه تشخيص آنها با اندكي دقت به راحتي امكان پذير خواهد بود.

در بيشتر موارد بهتر است به يك خصيصه اكتفا نكرده، بلكه موارد بيشتري را جهت حصول اطمينان بيشتر بررسي نمائيد.

 

البته بايد اين امر را نيز در نظر گرفت كه نگهداري و استفاده از اسكناس‌هاي جعلي پيگرد قانوني دارد.

 

مشخصات اسكناس دو هزار توماني

 

نخ امنيتي

 

نخ امنيتي اين اسكناس از نوع پنجره اي با روكش فلزي است و آرم بانك مركزي نيز در زمينه آن به چشم مي خورد، اين نخ درون خميره كاغذ مي باشد و فقط بخش هايي از آن در سطح كاغذ نمايان است.

 

ريز چاپ برجسته

 

ريز چاپ برجسته با نوشته بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران كه با استفاده از وسايي بزرگ نمايي (ذره بين) به سادگي قابل رؤيت مي باشد.

 

ريز حروف برجسته منفي، مثبت

 

ريز حروف برجسته جمله 'جمهوري اسلامي ايران ' بصورت مثبت و منفي در طرح گنجانده شده كه با استفاده از ذره بين به سادگي قابل رؤيت مي باشد.

 

نشانه برجسته براي تشخيص نابينايان

 

علامت مخصوص در گوشه اسكناس بطور برجسته براي شناسايي آن توسط افراد نابينا بصورت سه دايره كه به آساني قابل لمس مي باشد.

 

واتر مارك

 

تصوير حضرت امام (ره) بصورت سه بعدي در خميره كاغذ وجود دارد كه براي رؤيت آن بايد اسكناس را در مقابل تابش نور مستقيم قرار داد.

 

طرح زمينه خطي

 

كليه طرح هاي زمينه اين اسكناس بصورت خطي و با رنگ هاي متفاوت مي باشد.

 

تصوير مكمل

 

اين قسمت از اسكناس در مقابل نور، نمايشگر عدد 20000 است.

 

ريز متن برجسته

 

ريز متن برجسته عدد 20000 روي گنبد كه با ذره بين قابل رؤيت مي باشد.

 

چاپ برجسته

 

بخش هايي از اين اسكناس داراي چاپ برجسته مي باشد كه برجستگي اين سطوح در مقايسه با چاپ هاي ديگر به سادگي بوسيله انگشتان دست قابل لمس است.

 

طرح مخفي

 

با تغيير زاويه اسكناس به نحوي كه روي اسكناس بصورت افقي در مقابل چشم قرار گيرد در سمت چپ تصوير حضرت امام (ره) طرح مخفي بصورت عدد 20000 نمايان مي گردد.

 

مركب فلورسنت

 

با تابش نور ماوراي بنفش به قسمت روي اسكناس؛ رنگ امضاء وزير امور اقتصادي و دارايي و رئيس كل بانك مركزي از مشكي به سبز فسفري تغيير مي يابد.

 

قسمت هايي از طرح متمركز شده در وسط اسكناس به رنگ فسفري آبي و سبز تغيير مي كند.

 

الياف نامرئي در خميره كاغذ نيز به رنگهاي فسفري آبي، قرمز، سبز و زرد نمايان خواهند شد.

 

رنگ شماره سريال از قرمز به طلايي تغيير خواهد كرد، ضمن آن كه با تابش نور ماوراي بنفش به قسمت پشت اسكناس بخشهايي از بالاي ميدان نقش جهان همچنين خطوط محوطه ميدان و گنبد مسجد به فيروزه اي فسفري تغيير رنگ خواهند داد.

 

مشخصات امنيتي اسكناس 000 100 ريالي

 

1 - چاپ بر جسته روي اسكناس در سه رنگ قهوه اي، سبز يشمي و سبز روشن بوده و شامل پرتره حضرت امام (ره)، بوردر و نوشته ها مي باشد كه با انگشتان دست به راحتي قابل لمس است.

 

2 - ريز چاپ روي اسكناس به شكل ريز چاپ برجسته و ريز نوشته مي باشد.

 

3 - علامت مخصوص روشندلان به صورت چهار دايره برجسته در گوشه سمت چپ و پايين اسكناس به رنگ قهرهاي چاپ شده است.

 

4 - كليه نقوش اسكناس به صورت خطي و با استفاده از سيستم طراحي امنيتي، طراحي شده اند كه شامل طرح هاي گيلوش و مدالين ( طرح هندسي تكراري ) و ريز نوشته ها مي باشد.

 

5 - بخشي از عدد ارزشي اسكناس به عنوان طرح مكمل در روي اسكناس و بخش ديگر در پشت آن چاپ شده است.

 

6 - ريز چاپ برجسته در پشت اسكناس كه بر روي گنبد آرامگاه سعدي قرار دارد.

 

 

7 - مشخصه طرح مخفي در بوردر پايين اسكناس به صورت برجسته چاپ شده است كه با قرار دادن اسكناس در راستاي چشم به شكل تقريبا افقي و در مقابل نور، عدد لاتين 100000 ريالي قابل لمس است.

 

8 - چاپ برجسته پشت اسكناس در سه رنگ قهوه اي، سبز زيتوني تيره و سبز روشن و شامل آرامگاه سعدي، بوردر و نوشته هاي اسكناس مي باشد كه با انگشتان دست براحتي قابل لمس است.

 

9 - تصوير سه بعدي حضرت امام (ره) به عنوان واتر مارك در خميره كاغذ قرار گرفته است.

 

10 - واتر مارك بسيار روشن عدد لاتين 100000 در زير واتر مارك تصوير اصلي (الكترو تايپ).

 

11 - نخ امنيتي پنجره اي از نوع هولوگرام با عرض 2.5 ميليمتر شامل آرم بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران در طول نخ كه در مقابل نور با تغيير زاويه بصورت هفت رنگ ديده مي شود و عدد لاتين 100000 در روي آن قابل مشاهده خواهد بود.

 

ايران چك

 

1 - از مهمترين مشخصه هاي ايران چك ها اين است كه زماني ايران چك ها كپي مي شود تمام ويژگي هاي امنيتي خود را از دست مي دهد.

 

2 - همچنين از ديگر ويژگي هاي امنيتي ايران چك ها واترمارك يعني ( تصوير مخفي در وسط كاغذ ) است و همچنين نخ امنيتي كه اگر در داخل دستگاه كپي قرار بگيرد اين نخ به رنگ سياه در مي آيد.

 

3 - رنگ اين ايران چك ها بنفش و در ابعاد 75 در160 ميليمتر است.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/identify-counterfeit-money-tips1.html

دعا كنيد كه سوسك حمام منقرض نشود!

۳۳ بازديد

 

از بين بردن حشرات موذي, سوسك هاي حمام

 

 

اگر از شما بخواهند فهرستي از منفورترين موجودات روي زمين تهيه كنيد، احتمالا سوسك‌هاي حمام يكي از اولين جانداراني هستند كه به ذهنتان مي‌رسد. آنها بزرگ و زشت هستند، سريع حركت مي‌كنند و اغلب در كثيف‌ترين و غيربهداشتي‌ترين نقطه ممكن مي‌توانيد پيدايشان كنيد. با اين حال بهتر است ديگر آرزوي انقراض آنها را نداشته باشيد چون همزمان از بين رفتن گياهان، جنگل‌ها، پرندگان و زيست‌بوم‌هاي بسياري را آرزو كرده‌ايد.

 

پژوهش تازه‌اي نشان مي‌دهد اين حشرات نامطبوع وظيفه حفظ بقاي زيست‌بوم‌هاي روي زمين و چرخه غذايي را به عهده دارند. آنها اغلب از مواد آلي در حال فساد تغذيه مي‌كنند كه سرشار از نيتروژن هستند و نه‌تنها مي‌توانند منبع غذايي باارزشي براي پرندگان و پستانداران كوچكي كه آنها را شكار مي‌كنند باشند، بلكه نقشي اساسي را در چرخه نيتروژن ايفا خواهند كرد.

 

Srini Kambhampati، مدير و استاد دانشكده زيست‌شناسي دانشگاه تگزاس معتقد است انقراض سوسك‌هاي حمام مي‌تواند چرخه نيتروژن در طبيعت را با مشكلات متعددي مواجه كند. او كه سال‌هاست روي اثر زيست‌محيطي اين حشرات كار مي‌كند، مي‌گويد: «سوسك‌هاي حمام از مواد آلي در حال فساد تغذيه مي‌كنند كه سرشار از نيتروژن هستند. آنها اين ماده باارزش را در مدفوع خود به شكلي به خاك برمي‌گردانند كه آن را حاصلخيز و بسيار غني مي‌كند و براي گياهان قابل استفاده است. به عبارت ديگر از بين رفتن اين جانداران اثرات مخرب جبران‌ناپذيري روي سلامت جنگل‌ها و به شكل غيرمستقيم روي جانداران ساكن زيست‌بوم آنها خواهد داشت».

 

 

 

علاوه بر اين حدود 5 تا 10هزار گونه مختلف سوسك روي زمين زندگي مي‌كنند كه يك منبع غذايي مهم براي بسياري از پرندگان و پستانداران كوچكي مانند موش‌ها به شمار مي‌روند. با نگاهي به چرخه غذايي مي‌بينيم اين شكارچيان مي‌توانند غذاي گروه ديگري از حيوانات را از گربه‌ها و گرگ‌ها گرفته تا خزندگان و پرندگان شكارچي بزرگتر مانند عقاب‌ها تأمين كنند. در نتيجه هر گونه كاهش جمعيت سوسك‌هاي حمام مي‌تواند تأثيري غيرمستقيم روي منابع مورد نياز بسياري از گونه‌هاي گياهي و جانوري روي زمين داشته باشد.

 

البته چندان هم جاي نگراني نيست، اين حشرات از معدود جانداراني هستند كه به نظر مي‌رسد حتي اگر دماي زمين به شدت افزايش يابد و يا خداي ناكرده جنگ سوم جهاني رخ دهد و سلاح‌هاي اتمي به كار گرفته شوند باز هم خيال انقراض نخواهند داشت!

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/pray-cockroach-extinct1.html

ترفندهايي براي داشتن لباس هاي بدون چروك!

۲۹ بازديد



از نظر من اتو كردن لباس ها يكي از پرزحمت ترين كارهاي دنياست! اگر روز پرمشغله‌ي شما با يك تپه لباس چروك شروع شود ديگر رمقي براي ادامه ي كارهاي روزانه نمي ماند اما امروز ما مي خواهيم راه حل هاي ساده اي را با شما به اشتراك بگذاريم تا اين كار پر زحمت و وقت گير را ساده تر انجام دهيم با ما همراه باشيد.

يكي از راه حل هاي ساده در اين زمينه اين است كه لباس‌هاي چروك خود را با يك ليف مرطوب درون خشك كن بيندازيد و براي ۱۰ تا ۱۵ دقيقه بگذاريد كار كند. بخار ناشي از ليف چروك‌ها را صاف خواهد كرد و زمان بيشتري به شما براي كارهاي ديگرتان خواهد داد. اگر مي‌خواهيد لباس‌هاي بيشتري داخل خشك‌كن قرار دهيد، مي‌توانيد به جاي ليف از حوله‌ي حمام يا حوله‌ي دست استفاده كنيد.

 

نكاتي براي داشتن لباس هاي بدون چروك,شستشوي لباس بدون چروك

لباس‌هاي چروك را با يك ليف مرطوب درون خشك كن بيندازيد و براي ۱۰ تا ۱۵ دقيقه بگذاريد كار كند


قبل از قرار دادن هر لباس در خشك‌كن آن را يك تكان محكم بدهيد. جدا كردن و تكان دادن پارچه‌ها قبل از قرار دادن در خشك‌كن باعث مي‌شود پس از شستشو به حالت اول خود برگردند. همچنين اين كار به چرخش بهتر لباس‌ها در خشك‌كن و از بين رفتن چروك آن‌ها كمك خواهد كرد.

 

لباس هاي بدون چروك,نكاتي براي داشتن لباس هاي بدون چروك

لباس‌هاي چروك را با يك ليف مرطوب درون خشك كن بيندازيد و براي ۱۰ تا ۱۵ دقيقه بگذاريد كار كند


براي لباس‌هاي پارچه اي سرعت آرام تر چرخش و دماي كمتر به كاهش چروك‌ها كمك مي‌كند . يك چرخش سريع در حقيقت چروك‌ها را بدتر مي‌كند. تنظيمات ماشين خود را بر اساس دماي كم و سرعت كمتر چرخش قرار دهيد.

 

بهترين روش هاي شستن لباس ها, برطرف كردن چروك لباس ها

لباس‌هاي چروك را با يك ليف مرطوب درون خشك كن بيندازيد و براي ۱۰ تا ۱۵ دقيقه بگذاريد كار كند


براي پيشگيري از چروك شدن زياد لباس‌ها و صرف زمان زياد براي اتو كردن زماني كه صداي بوق پايان كار ماشين لباس شويي را شنيديد سريع لباس ها را خارج كنيد. اگر لباس‌ها همان‌طور بمانند چروك‌ها به‌سرعت شكل مي‌گيرند و زحمت شما دو چندان مي شود.

 

از بين بردن چروك لباس,راهكارهايي براي پيشگيري از چروك شدن لباس ها

براي پيشگيري از چروك شدن زياد لباس‌ها پس از پايان كار ماشين لباسشويي سريع آنها را خارج كنيد


براي رفع سريع چروك ها روي لباس اسپري كنيد، آن را صاف كرده و به‌ آرامي بكشيد. سپس بگذاريد لباس آويزان بماند تا خشك شود. اين روش روي لباس‌هاي بافتني و نخي سبك بهتر اثر دارد اما روي لباس‌هايي مانند پارچه‌هاي ابريشمي و ريون كه لك پارچه باقي مي‌ماند اين روش را امتحان نكنيد.

 

 

شستشوي لباس بدون چروك, نكاتي براي شستشوي لباس ها

براي رفع سريع چروك ها روي لباس اسپري كنيد، آن را صاف كرده و به‌ آرامي بكشيد


پس از خشك شدن لباس، مثل فروشندگان لباس‌هاي خود را تا كنيد. با سه تا كردن لباس به جاي از وسط تا زدن باعث مي‌شويد چروك‌هاي ناخوشايند ميان لباس شكل نگيرند و نياز به اتو كردن لباس ها نباشد.

 

 

نكاتي براي داشتن لباس هاي بدون چروك,نكته هايي براي داشتن لباس هاي بدون چروك

پس از خشك شدن لباس، مثل فروشندگان لباس‌هاي خود را تا كنيد


از هنگرهاي دست ساز براي آويزان كردن لباس هاي خود استفاده كنيد، اين هنگرهاي مقرون به صرفه براي فضاهاي كوچك كمدها بسيار مناسب اند، به سادگي مي توانيد آن ها را خودتان بسازيد و به اوضاع كمد خود سر و سامان ببخشيد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/clothes-wrinkle-free.html

ترفندهاي خانم خانه

۳۱ بازديد
ترفندهاي خانه داري, اصول خانه داري

وقتي فريزر پر باشد بهتر كار مي كند

 

 براي اينكه فريزر شما بهتر كار كند؟

فضاهاي خالي آن را با بطري هاي پر از آب پر كنيد؛ شايد برايتان عجيب باشد اما فريزر وقتي پر باشد بهتر كار مي كند.

 

 چطوري مانع پخش شدن بوي غذاي سرخ كردني در فضاي خانه شويم؟

كافيست كنار اجاق گاز يك شمع روشن كنيد، شمع مانع پخش شدن بوي غذا در خانه مي شود. و همين اثر را روي بوي سيگار هم دارد.

 

 چطوري مانع رنگ پريدگي لباس هاي مشكي در شستسو شويم؟

يكي از ترفندهاي خانه داري براي اين كار اين است كهه فقط كافي است در تشتي يك فنجان سركه + مايع لباس شويي + آب سرد + كمي مايع ظرفشويي

لباس مشكي نيم ساعت خيس بخورد سپس با دست لباس را بشوييد.

 

 فريز كردن گوشت

هنگام قرار دادن گوشت در فريزر اين كار را بكنيد، بعد از منجمد شدن به راحتي مي توانيد آن را به قطعات كوچكتر تقسيم كنيد.

 

 

نكات مهم آشپزي,تكنيك هاي آشپزي

بعد از منجمد شدن به راحتي مي توانيد آن را به قطعات كوچكتر تقسيم كنيد

 

 رفع ترك خوردگي دست

 

پياز را رنده كنيد و آب آن را به مدت ۱۲ دقيقه روي دست خود بماليد.

هر روز دو بار اين كار انجام شود، ترك ‌هاي دست شما بهبود خواهد يافت.

 

 برش نان باگت

براي اينكه نان باگت هنگام برش خرد نشود، چاقو را درون آب جوش قرار داده و سپس نان را ببريد.

چاقو را درون آب جوش فرو كنيد، يا آب جوش را با دست روي چاقو پاشيده و سپس برش بزنيد.

 

 چطوري از كپك زدن نان و مرباي خونگي جلوگيري كنيم؟

كافيست به مربا كمي پودر دارچين اضافه كنيد و در جعبه نان يك چوب دارچين قرار دهيد، دارچين ضدعفوني كننده و دشمن كپك است.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/housewives3-tricks2.html

راهنماي خريد مايو

۲۹ بازديد



 

لباس شناي زنانه, نكاتي براي خريد مايو

نوع مايو تاثير مهمي در سرعت شنا خواهند داشت

 

راهنما خريد مايو شنا

در هنگام خريد مايو شنا به جنس آن دقت نماييد زيرا جنس پارچه مايو و طول عمر لباس شنا اهميت داشته و همچنين در هنگام خريد اگر پوست شما حساس بوده به جنس مايو كه حساسيت زا نباشد دقت نماييد.

 

همچنين به نوع مايو دقت كنيد زيرا انواع مايو تاثير مهمي در سرعت شنا خواهند داشت و آن را در نظر داشته باشيد.

 

موقع خريد به فروشنده اطلاع دهيد كه براي چه نيازي مايو را مي خواهيد براي مسابقات يا شنا كردن در استخر يا آب هاي آزاد.

 

مدل و برند لباس شنا كاملاً سليقه اي بوده و بهتر است دنبال برند خاصي در اين مايوها نباشيد.

 

مهمترين معيار براي خريد مايو جنس آن مي باشد. لباس خيلي سريع از بين مي رود و تكه پاره مي شود اگر جنس مايو مناسب و استاندارد نباشد.

 

همچنين بايد بدانيد كه ميزان ماندگاري و مقاومت لباس در برابر كلر در بروشور مشخص خواهد شد در غير اين صورت مي توانيد اين گونه اطلاعات را از فروشنده بگيريد. لباس شنا يا مايو مقاوم در برابر كلر و مواد شيميايي انتخاب نماييد كه از كيفيت خوبي نيز برخوردار خواهد بود.

 

در هنگام پوشيدن مايو بدن نبايد هيچ پستي و بلندي داشته باشد. لباس شنا براي شناگرهاي حرفه اي بايد كاملاً به بدن چسبيده باشد. شناگرهاي مبتدي يا غيرحرفه اي بهتر است مايو غير چسبناك بپوشند تا شنا كار بتواند به راحتي بدن خود را در لباس حركت دهد.

 

اگر مايويي كه انتخاب كرديد چين خوردگي داشته باشد اين لباس مناسب شما نيست زيرا مايو در اثر گشادي يا تنگي چين مي خورد پس بهتر خواهد بود سايز ديگري را امتحان نماييد. مايو بايستي كاملاً قالب بدن شما باشد تا بتوانيد با آن به راحتي شنا نماييد.

 

انواع مايوهاي زنانه مناسب :

۱- مايوي يك تكه و تك رنگ را انتخاب كنيد. لباس هاي تك رنگ صاف تر و شيك تر به نظر مي رسند. ظاهر شما ممكن است به اندازه كافي، انحنا داشته باشد تا توجهات را به خودش جلب كند؛ بنابراين نياز زيادي براي نگراني درباره اهميت دادن به مناطق مخصوص يا كمتر در معرض قرار دادن مناطق ديگر، نيست.

 

۲- لباس شنايي با گردني به شكل V عميق، در نظر بگيريد. هيكل شما تك است و بالا تنه اي داراي انحناي كمر داريد كه ارزش نمايش دادن؛ دارد. يك گردن با يقه به شكل V عميق يا سبكي مشابه به شما براي به معرض نمايش قرار دادن انحناهاي بالاتر بدن خود، كمك كرده در حالي كه بالاتنه تان را پوشيده نگه مي دارد.

 

۳- از لباس هاي شناي با شلوارهاي كوتاه پسرانه، اجتناب كنيد. اينها انحناهاي بدن شما را كمتر به نمايش گذاشته و ممكن است باعث شود كه حجيم و مثل جعبه يا در قسمت تحتاني نامتعادل به نظر برسيد.

 

۴- لباس هاي شنا با حاشيه ناصاف و موج دار در طول خط گردن و گره هايي روي باسن را پيدا كنيد. حاشيه هاي ناصاف و موج دار در خط گردن، روي انحناهاي بالاتر شما، تاكيد مي كند اما اگر خيلي افراطي و زياد باشند باعث نامتعادل به نظر رسيدن شما مي شود. چيزها را متناسب با هم نگه داريد توسط اطمينان حاصل كردن از اينكه شما گره ها يا جزئيات ديگري نيز، روي لگن خود داريد.

 

۵- چيزها را با يك سري چاپ هاي كوچك، كمتر به معرض توجه، قرار دهيد. اگر شما ترجيح مي دهيد كه انحناهاي بدن خود را بپوشانيد تا آنها را به رخ بكشيد؛ پس به دنبال پارچه هايي با خال هاي گرد يا ديگر طرح هاي ظريف و كوچك چاپي باشيد. اين پارچه ها يك تاثير پنهان كننده دارند كه ممكن است به طور سراسري حجم را كاهش دهد.

 

خريد مايو,راهنماي خريد مايو

مايوي يك تكه و تك رنگ را انتخاب كنيد

 

راهنماي خريد مايو مردانه :

مايو مردانه يكي از ضروريات فصل تابستان است كه با انتخاب درست آن مي توان در كنار دريا و يا استخر هم فوق العاده به نظر رسيد.

 

شايد باورتان نشود اما خوش پوشي تنها به محل كار، مهماني و يا جمع هاي دوستانه خلاصه نمي شود و با انتخاب هاي هوشمندانه مي توان در كنار ساحل و يا استخر هم همچنان شيك پوش ترين فرد جمع به شمار آمد. متاسفانه اما، بسياري از آقايان به مايو و لباس شناي خود چندان اهميت نمي دهند و يا با اصول اساسي انتخاب اين پوشش آشنا نيستند.

 

 

انتخاب اندازه مناسب

اگر مي خواهيد بهترين ظاهر ممكن را داشته باشيد، بايد لباسي با اندازه مناسب و درست را انتخاب كنيد و لباس شنا هم از اين قاعده مستثني نيست. اندازه و خواب مناسب لباس بر روي بدن باعث مي شود كه يك لباس معمولي فوق العاده به نظر برسد و برعكس اگر اندازه درست نباشد، يك لباس آن چناني و گران قيمت هم بد شكل و پيش پا افتاده جلوه مي كند.

 

در هنگام انتخاب لباس شنا و مايو به دنبال اندازه اي باشيد كه به ظاهري به اصطلاح ورزشي داشته باشند. يعني نه بيش از حد گشاد و آزاد باشد و نه چنان تنگ و جذب بدن كه نتوان در آن حركت كرد. خريد مايو مردانه بزرگ باعث مي شود كه هنگام ورود به آب استخر و يا دريا، اين پوشش شبيه به يك بالن شده و ظاهر نامطلوبي ايجاد كند.

 

به همين ترتيب، انتخاب طول مناسب نيز در اين زمينه حائز اهميت است و بايد به آن توجه كرد و شايد شما هم دوست داشته باشيد كه امسال ران هايي برنزه اي داشته باشيد. در نتيجه، از خريدن مايوهاي بيش از اندازه بلند پرهيز كنيد و گزينه منطقي تري را انتخاب كنيد. به صورت كلي مي توان گفت كه طول ايده آل براي يك مايو مردانه ۵ الي ۷ سانتيمتر بالاتر از زانو است. اين اندازه در كنار ظاهر ورزشي مايو باعث مي شود كه حتي يك مايو معمولي نيز به زيبايي خود نمايي كند.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/mike3-shopping2-guide2.html

ظروف پلاستيكي چي و چه رنگ بخريم؟

۳۴ بازديد



 

روش خريد ظروف پلاستيكي, ايده هايي براي خريد ظروف پلاستيكي

ظروف پلاستيكي نازك و رگه رگه دار نخريد

 

امروز در مورد خريد ظروف و سبدهاي پلاستيكي و نحوه شستنش آن ها نكته هايي را گردآوري كرده ايم.

 

 بچه ها پلاستيكي هايتان را مارك خوب بخريد چه ايراني چه خارجي و چه ترك. ظروف پلاستيكي نازك و رگه رگه دار نخريد.

 

 قبل خريد حتما پلاستيكي را بو كنيد اگر ديديد بوي بد مي دهد آن را نخريد.

 خواهش ظروف پلاستكي دو تومني نخريد خيلي ضرر دارد به خصوص اگر آبكش باشد و بخواهيد داخل آن برنج داغ آبكش كنيد.

 

 رنگ پلاستيكي مهم نيست من خودم معتقدم هر چه شادتر بهتر. حالا تك رنگ هم نشد هم نشد.

 

 

 سعي كنيد ظروف پلاستيكي را داخل مايكرويو نگذاريد حتي ظروف پلاستيكي خيلي خوب كه پشت آن علامت مايكروفر هم دارد. بابا اين همه كاسه بشقاب تو كابينت داريم.

 

 در شستن ظروف پلاستيكي من خودم ماهي يكبار دم دستي هايم را درست حسابي با شوينده هاي مخصوص مي شويم تا چربي ها از لابه لايشان در بيايد. البته يك كم وايتكس هم بد نيست.

 

 سعي كنيد سالي يكبار پلاستيكي دم دستي هايتان را عوض كنيد زيرا كدر و خراب مي شوند.

 اگر مي خواهيد غذاي رب دار و پر ادويه در ظرف پلاستيكي بگذاريد قبل از آن يك كم ظرف را چرب كنيد تا كمتر رنگ بگيرد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/buy2-plastic-containers2.html