آرشیو اسفند ماه 1399

معرفي برترين متدهاي آرايشي

چگونه شرايط سخت را تحمل كنيم؟

۱۸ بازديد

زندگي مدرن نياز انسان به انعطاف پذيري و مهارت براي مديريت وضعيت را با تغييرات سريع ، پيچيده و گاه غير قابل كنترل دو چندان كرده است. يكي از اين مهارت ها تاب آوري است.

 

پايداري چيست؟

اصطلاح تاب آوري را مي توان توانايي خارج شدن از شرايط دشوار يا سازگاري با آن تعريف كرد. در حقيقت ، انعطاف پذيري توانايي افراد در سالم ماندن ، مقاومت و مقاومت در برابر شرايط دشوار و خطرناكي است كه در آن نه تنها بر اين شرايط دشوار غلبه مي كنيد ، بلكه با گذشت زمان و در عين حال قويتر نيز مي شود. پايداري براي كساني كه در معرض خطر هستند اما اختلال ندارند ، اعمال مي شود ، بنابراين مي توان نتيجه گرفت كه قرار گرفتن در معرض خطر شرط لازم پايداري است ، اما شرط كافي نيست. عوامل پايداري به فرد اين امكان را مي دهد تا در شرايط دشوار و علي رغم عوامل خطر ، پتانسيل موفقيت و رشد خود را كشف كند و از اين چالش و آزمون به عنوان فرصتي براي توانمند سازي استفاده كند.

 

ويژگي هاي مقاومت

پايداري پنج ويژگي مهم دارد: ۱٫ پايداري يك روند پويا است ، نه يك حالت ثابت. ۲٫ پايداري يك وضعيت است ، به اين معني كه رفتار سازگار در يك موقعيت ممكن است در موقعيت ديگر ناسازگار باشد. ۳- پايداري محصول تعامل شخصيت و صفات ذاتي با عوامل محيطي است. پايداري در شرايطي كه خطرات متعددي وجود دارد پيچيده تر است. ۵٫ پايداري را مي توان آموخت.

 

عوامل پشتيباني از پايداري

عوامل حمايتي كه منجر به پايداري مي شوند عبارتند از: الف) عواملي از دوران كودكي مانند خلق و خوي مثبت و قدرت اجتماعي. ب) عوامل خانوادگي ، از جمله والدين حمايت كننده و تنظيم قوانين به همان روش. ج) عوامل اجتماعي ، مانند روابط مثبت با بزرگسالان مهم ،

 

خصوصيات افراد سرسخت

  1. ۱ – احساس اعتماد به نفس و كارايي كه به شما امكان مي دهد با موفقيت از چالش هاي زندگي عبور كنيد.
  2. ۲- موقعيت فعال در برابر يك مشكل يا مانع.
  3. ۳٫ توانايي نگاه كردن به مسئله به عنوان موضوعي كه مي توانند كاوش كنند ، تغيير دهند ، تحمل كنند يا در غير اين صورت حل كنند.
  4. ۴- داشتن صفاتي مانند لجبازي ، كنار آمدن و خلق و خوي و احساسات مثبت.

 

راه هاي ايجاد انعطاف پذيري در خود

روابط خود را گسترش دهيد: روابط خود را با اعضاي خانواده ، خانواده ، دوستان يا ديگران گسترش و تقويت كنيد. جلب كمك و پشتيباني علاقه مندان به فرد و گوش دادن به سخنان آنها ، مقاومت را تقويت مي كند.

 

به سمت اهداف خود حركت كنيد: به جاي تمركز روي كارهايي كه غيرقابل تحقق به نظر مي رسند ، به سمت اهداف واقعي برويد. از خود بپرسيد: “امروز چه كاري مي توانم انجام دهم كه به من كمك كند در مسيري كه مي خواهم بروم حركت كنم؟”

فرصت ها را فرصت هايي براي يافتن خود بدانيد: بسياري از افراد گزارش مي كنند كه عزت نفس رو به رشد و معنويت رو به رشد دارند زيرا رويدادهاي آسيب زا و شرايط دشواري را تجربه مي كنند.

 

چشم انداز اميد را حفظ كنيد: يك ديدگاه خوش بينانه به شما اين امكان را مي دهد كه به جاي نگراني از آنچه مي ترسيد ، منتظر چيزهاي خوب زندگي باشيد و سعي كنيد آنچه را دوست داريد و مي خواهيد تصور كنيد. اعتقاد به آينده بهتر ، احساس اميد و هدف و اين باور كه مي توانيد زندگي و آينده خود را كنترل كنيد ، مقاومت شما را به طرز چشمگيري بهبود مي بخشد.

 

تغيير را به عنوان جزئي جدايي ناپذير از زندگي بپذيريد: پذيرفتن رويدادهايي كه قابل تغيير نيستند به شما كمك مي كند تا حوادث قابل تغيير را متمركز كنيد.

 

خود را به عنوان فردي ارزشمند ، قابل احترام و توانمند بشناسيد: عاشق بي قيد و شرط و تلاش براي شناخت و پرورش نقاط قوت خود ، و از طرف ديگر شناخت نقاط ضعف و پنهان نكردن آنها دو مزيت براي شما دارد. اول ، شما مي توانيد با دانش و واقع گرايي درست با نقاط ضعف خود كنار بياييد. دوم ، اگر اين نقاط ضعف قابل رفع نيستند ، با قبول و كنار آمدن ، عزت نفس ، ارزش خود و در نهايت سلامت رواني خود را افزايش دهيد.

https://topersian.ir/چگونه-شرايط-سخت-را-تحمل-كنيم؟/

چگونه با ديگران مودبانه صحبت كنيم

۱۲ بازديد

مودبانه صحبت كردن ، ما را به فردي صادق ، مهربان و مودب تبديل مي كند.

 

بسياري از مردم فكر مي كنند كه ادب صحبت كردن به معناي اين است كه ما بايد از روي طعنه يا خيلي رسمي صحبت كنيم ، اما اين طور نيست. ما مي توانيم بسيار صميمي و صميمي صحبت كنيم ، اما از لحن و جملات مودبانه در مكالمات خود استفاده مي كنيم.

 

عكس صحبت مودبانه اين است كه ما مي خواهيم با ديگران بسيار سبك و به دور از ادب صحبت كنيم.

 

افرادي كه به اين روش صحبت مي كنند اغلب مي گويند: “مودبانه صحبت كردن در مورد سوسولا است و ما سوسول نيستيم.”

 

به هر حال ، اين طرز فكر اين افراد است ، و من به طرز تفكر آنها احترام مي گذارم ، زيرا همه ما نبايد يكسان فكر كنيم. اين تناقضاتي است كه باعث مي شود چيزي خوب يا بد به نظر برسد.

 

يكي از بزرگان علم بلاغت جمله اي بسيار اساسي و قدرتمند دارد كه من هميشه از آن زياد استفاده مي كنم. او مي گويد تزئين كلمات با كلمات مانند تزئين خوك ها با زيور آلات گران قيمت است. چه مفهومي داره؟ به اين معنا كه اگر كسي تصميم بگيرد از چند كلمه و عبارت براي نشان دادن ادب در گفتار استفاده كند و مودبانه صحبت كند قبل از اينكه به مطالب فكر كند و مطالب را زيبا ، مودب ، متمايز و متمايز كند ، مانند تزئين و تزئين خوك است كه حيوان زشت و زشت با تزئينات.

 

مودبانه ، مودبانه صحبت كنيد ، از كلمات مودبانه استفاده كنيد
جملات مودبانه

 

به صحبت هاي ديگري گوش دهيد

اگر مي خواهيم مودبانه صحبت كنيم ، يكي از الزامات اين است كه شنونده خوبي باشيم و به طور م toثر به حرف شخص مقابل گوش دهيم.

 

در هر صورت ، ما نبايد در مكالمات روزمره سخنگوي الوحده باشيم ، يعني نبايد تنها صحبت كنيم ، بنابراين بخشي از مكالمه صرف شنيدن خواهد شد. معمولاً بسياري از افراد مهارت شنيداري خوبي ندارند ، در واقع هيچ كس نبود كه از كودكي به ما ياد دهد.

 

ممكن است شما صحبت كرده باشيد ، اما طرف مقابل شما به هيچ وجه به شما گوش نمي دهد و به جاي گوش دادن به شما ، سر او روي تلفن همراهش گرم است يا به در و ديوار نگاه مي كند.

چگونه با ديگران مودبانه صحبت كنيم

اين نوع رفتارها در مكالمات روزمره يا محل كار واقعاً نامناسب است و انتظار نمي رود فرد مودب اينگونه رفتار كند.

 

به طرف ديگر نگاه مي كنم

تماشاي طرف مقابل به همان اندازه گوش دادن موثر است. اگر فرد مقابل در حال صحبت يا صحبت با شخص يا افراد ديگر است ، ما بايد ارتباط چشمي موثري با فرد مقابل داشته باشيم. اين بي احترامي است

 

اين كلمه مي تواند مودب ، ساده و رايگان باشد

اين بدان معناست كه من مي خواهم از كسي قدرداني و تشكر كنم قبل از اينكه به اين فكر كنم كه چه كلمات و عباراتي را استفاده كنم تا طرف مقابل متوجه شود كه من از او ممنونم در ابتدا سعي مي كنم نگرش ، نگاه و ذهنم را به سمتي ببرم كه واقعاً مي خواهم از آن قدرداني و تشكر كنم. مي خواهم به او بگويم كه مديون او هستم. مي خواهم به او بگويم كه من واقعاً از كار و تلاشي كه براي من كرده و يا درماني كه براي من انجام داده سپاسگزارم.

https://topersian.ir/چگونه-با-ديگران-مودبانه-صحبت-كنيم/

سلامت تغذيه تكنيك تشخيص عسل اصل از تقلبي با كبريت و تخم مرغ

۱۳ بازديد

مهمترين روش و روشها براي تشخيص عسل طبيعي از تقلبي

چگونه عسل طبيعي را از جعلي تشخيص دهيم؟
آيا دليل قند عسل تقلبي است؟
آيا عسل طبيعي بو و طعم خاصي دارد؟
چگونه مي توان عسل طبيعي را از عسل تقلبي با كبريت سبك تشخيص داد؟
نكات مهم در اين مورد به تنهايي و تمايز بين عسل طبيعي و تقلبي بعداً در اين بخش از Namnak ذكر خواهد شد.

تشخيص عسل طبيعي

چگونه عسل طبيعي را از جعلي تشخيص دهيم

هزاران سال است كه از عسل براي بهبود زخم ها ، سوختگي ها و التهابات استفاده مي شود ، بنابراين در طب سنتي جايگاه ويژه اي دارد. عسل به دليل داشتن مواد مغذي از جمله قندهاي طبيعي ، مواد آلي ، مواد معدني ، ويتامين ها و به ويژه تأمين بخشي از انرژي روزانه به عنوان يكي از با ارزش ترين غذاها علاوه بر داروهاي سنتي براي اثرات درماني عسل در دستگاه گوارش از اهميت ويژه اي برخوردار است. بيماري ها ، ضعف عصبي ، سرفه و نكات.

طعم عسل طبيعي

ويژگي هاي عسل طبيعي و تفاوت آن با عسل تقلبي:

طعم عسل طبيعي و تفاوت آن با عسل تقلبي:
عسل طبيعي علاوه بر شيريني خاص ، طعم و مزه خاصي نيز دارد كه فقط در عسل وجود دارد و عسل مصنوعي اين نوع طعم را ندارد. عسل خالص و اصيل طعم مطبوعي دارد ، متفاوت از طعم شيرين كه بسته به گياه متفاوت است در حالي كه عسل بي كيفيت ، تقلبي ، مصنوعي و صنعتي چيزي جز طعم شيرين ندارد.

طعم عسل اصلي

عسل طبيعي را از طريق بو از بين ببريد:

گر درپوش عسل براي مدتي بسته شود ، مي توانيد عطر طبيعي عسل را هنگام بازكردن درپوش ، استشمام كنيد. هر نوع عسل طبيعي بويي دارد كه با گلهاي استخراج شده از آن سازگار است. عسل كه بوي خاصي ندارد ، كمي به جعل و تقلب مشكوك است.

سختي و غلظت عسل طبيعي و تشخيص آن با جعل:
عسل طبيعي به سرعت در دهان ذوب مي شود و پس از مصرف انرژي تأمين مي كند ، در حالي كه طعم عسل غير طبيعي مانند آب نبات است.

غلظت عسل طبيعي

راهي براي تشخيص عسل طبيعي از جعلي

آب يك روش ساده براي تشخيص عسل طبيعي از جعلي است:
عسل را در آب سرد بريزيد خواهيد ديد كه عسل طبيعي كاملاً چسبندگي خود را حفظ كرده و بسيار جامد و دير در آب سرد حل مي شود اما عسل تقلبي به سرعت در آب حل مي شود.

روش ديگر براي تشخيص عسل طبيعي از عسل تقلبي اين است كه اگر عسل را درون ليوان حاوي آب بريزيد ، اگر به صورت عمودي وارد ليوان پر از آب شود و در انتهاي آن جمع شود و به سرعت حل نشود ، عسل مطلوب است ، اما اگر عسل باشد . ، محلول در آب ، كمتر مطلوب و خالص است.

https://topersian.ir/سلامت-تغذيه-تكنيك-تشخيص-عسل-اصل-از-تقلب/