آرشیو بهمن ماه 1399

معرفي برترين متدهاي آرايشي

چطور كارهاي خانه را تقسيم كنيم؟

۱۹ بازديد

 

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/divide8-household-chores.html

تقسيم كار , اهميت تقسيم كار , اصل تقسيم كار

تقسيم وظايف خانه بين زن و شوهر

 

همان طور كه زنان ميتوانند با داشتن شغل، به همسرشان در تأمين هزينه هاي زندگي كمك كنند، مردان هم بايد در خانه به همسر خويش كمك كنند. اساس ازدواج بايد بر پايه مشاركت، همدلي و صميميت باشد و اگر زن و مرد براي خويش مرزهاي مشخصي تعريف كنند، شايد هيچوقت اين صميميت ايجاد نشود.

در گذشته تقسيم وظايف خانه بين زن و شوهر چندان معنايي نداشت. امروزه با گسترش تعداد زنان شاغل و حضور زنان در اجتماع، در بعضي از خانواده ها مسئله تقسيم وظايف با نگاه سنتي بعضا منجر به درگيري هايي بين زوجين ميشود .

 

متأسفانه در شرايط حال حاضر جامعه ما، بعضي از آقايان كارهاي منزل را زنانه ميدانند و از آنجايي كه با انجام كارهاي زنانه در بين دوستان و آشنايان خويش مورد تمسخر واقع ميشوند ، از انجام آن ها سرباز ميزنند ! آن ها هراس دارند كه به آن ها بگويند:

زن ذليل

ضعيف

بي اراده

كسي كه آبروي مردها را مي برد

 

همان طور كه زنان ميتوانند با داشتن شغل، به همسرشان در تأمين هزينه هاي زندگي كمك كنند، مردان هم بايد در خانه به همسر خويش كمك كنند. اساس ازدواج بايد بر پايه مشاركت، همدلي و صميميت باشد و اگر زن و مرد براي خويش مرزهاي مشخصي تعريف كنند، شايد هيچوقت اين صميميت ايجاد نشود. عشق واقعي آن است كه زن و شوهر بتوانند در حد امكان كارهاي همسرشان را سبك كرده و نگذارند خستگي در تنشان بماند. هنگامي كه تمام كارهاي خانه به روي دوش يك نفر باشد، اين حس به وي دست ميدهد كه وي خدمت‌كار است، حس بي ارزشي نموده و احساس ميكند سايرين از وي سواستفاده ميكنند .

 

تقسيم كار , اهميت تقسيم كار , اصل تقسيم كار

تقسيم وظايف خانه

 

چند نكته

• هر كدام از شما به قول و قرار خود عمل كنيد و در انجام آن كوتاهي نكنيد و آنرا به تعويق نيندازيد. كارها را سرسري هم انجام ندهيد تا ديگري ناگزير به تكميل آن ها شود.

 

• هيچوقت با شوهرتان مانند يك كودك رفتار نكنيد و براي وي رييس بازي درنياوريد. اين تنها منجر به مشاجرات زياد بين شما ميشود و هيچ چيز را عوض نخواهد كرد. همچنين از گرفتن نقش قرباني بخود هم جلوگيري كنيد. اينكار سبب ميشود تنها خودتان از داخل بسوزيد و همه هم فكر ميكنند كه به اين شرايط خويش عادت نموده ايد .

 

• هيچوقت مسئله كمك كردن در كارهاي منزل را در وسط مشاجرات و دعواهايتان به ميان نكشيد. در چنين مواقعي هيچوقت كمك و توجهي كه ميخواهيد را دريافت نخواهيد كرد.

 

• هنگامي كه شوهرتان براي به كاربستن برخي كارها توافق نموده است ولي آن كارها را انجام نمي دهد، غر نزنيد و سر وي فرياد نكشيد. درعوض، از وي سوال كنيد كه هنوز علاقمند است آن كار را انجام دهد يا نه و اين كه اگر انجام دهد واقعا از وي ممنون خواهيد بود.

 

• هيچوقت سر شوهرتان داد نزنيد. اينكار سبب ميشود ديگر هيچوقت در هيچ كاري كمكتان نكند.

 

• هيچوقت پس از اين كه شوهرتان كاري را انجام داد، شما دوباره انجامش ندهيد. اينكار وي را دلسرد ميكند .

 

 

• زنان و مردان تفاوت هاي زيادي با هم دارند، بنابراين از وي توقع نداشته باشيد كه كارها را درست مانند خودتان انجام دهد.

 

• سعي در شروع دعوا نكنيد. اين به ندرت اتفاق مي افتد ولي ممكن است اتفاق بيفتد.

 

• اينكه يكي از بهترين راهها براي همكاري در منزل اين است كه هر كس كارهاي خويش را انجام دهد، اعم از زن و شوهر و فرزندان. اگر اين فرهنگ در خانواده جا بيفتد كه هر كس وسايلش را جابجا كند، هر كس ظرف غذاي خويش را به اشپزخانه ببرد و هر كس ريخت و پاش خود را جمع كند، نصف مشكل حل ميشود و اما در اين امر پدر خانواده مهمترين الگو براي فرزندان است، چرا كه كودكان به پدر خود نگاه ميكنند و به همان ميزان كه وي كارهاي خود را انجام ميدهد ، كودكان هم نسبت به كارهاي خويش حس مسئوليت ميكنند ، به عنوان مثال اگرپدر پس از پايان غذا بلند شود و برود بچه ها هم همين كار را ميكنند ، ولي اگر پدر ظرف غذايش را به اشپزخانه ببرد و در جمع كردن ظروف كمك كند، كودكان هم ياد مي گيرند.

راه هاي جذاب بودن

۱۶ بازديد



جذاب بودن,روش هاي جذاب بودن,جذاب بودن براي دختر

يكي از راه هاي جذاب بودن  آراسته بودن است

 

 جذاب بودن يكي از دغدغه هاي افراد جوامع مي باشد. يكي از مهم ترين و اساسي ترين راه هاي جذاب بودن و جذاب به نظر رسيدن، برقراري تماسي چشمي مي باشد. 

يكي از مهمترين و اساسي ترين دغدغه هاي مردم امروزي جذاب بودن و جذاب به نظر رسيدن مي باشد به طوري كه افراد به دنبال راه هاي مختلفي هستند كه بتوانند براي اطرافيان خود جذاب ترين فرد باشند و توجه آنها را به سوي خود جلب كنند. از مهمترين راه هاي جذاب بودن مي توان به لبخند زدن، تماس چشمي داشتن، آراسته بودن، پوشيدن لباس هاي تميز و خوش رنگ اشاره نمود. اگر شما نيز قصد داريد تا كه از جذاب ترين افراد در مهماني ها و دورهمي هاي خود باشيد اين نكات را جدي بگيريد.


چگونه جذاب باشيم؟
آيا شما نيز به دنبال جذاب بودن هستيد؟ آيا مي دانيد براي جذاب به نظر رسيدن بايستي به چه نكاتي توجه داشته باشيد؟ از شما دعوت مي شود كه ما را تا پايان مقاله پيش روي خود همراهي نماييد و اطلاعات بسيار جالب و مفيدي را در اين خصوص به دست بياوريد.

مورد توجه ديگران بودن و محبوب بودن در نزد دوستان و نزديكان از مهمترين نيازهايي مي باشد كه آقاي مازلو نيز در هرم نيازهاي اساسي انسان به اين موضوع اشاره كرده است و جايگاه ويژه اي را براي آن تعيين نموده است. توجه داشته باشيد كه جذاب بودن و جذاب به نظر رسيدن كار بسيار مشكل و سختي نمي باشد و افراد مي توانند با رعايت برخي از نكات بسيار حساس به راحتي در نظر بسياري از افراد جذاب به نظر رسيده و هم چنين از اعتماد به نفس بسيار بالايي نيز برخوردار باشند. راه هاي بسيار مختلفي براي جذاب بودن وجود دارد كه شما نيز مي توانيد با در نظر گرفتن اين راه ها به راحتي پيش دوستان و همسر خود بسيار جذاب باشيد و الگو براي بسياري از همنوعان خود باشيد. از مهمترين راه هاي جذاب بودن مي توان به موارد زير اشاره كرد:

تماس چشمي برقرار كنيد
يكي از مهم ترين و اساسي ترين راه هاي جذاب بودن و جذاب به نظر رسيدن، برقراري تماسي چشمي مي باشد. توجه داشته باشيد كه چشم يكي از مهمترين اعضاي بدن بوده و بيشترين ارتباط را با مغز و افكار افراد دارد. انسان ها براي رسيدن به اعتماد و اطمينان مورد نياز خود، دوست دارند كه با طرف مقابل خود ارتباط چشمي برقرار كنند تا بتوانند حس گرم و مهرباني را از چشمان طرف مقابل خود دريافت كنند.

 

به همين جهت هميشه و در همه حال سعي بر آن داشته باشيد كه به چشمان اطرافيان خود نگاه كنيد و از تاثيرگذارترين افراد به شمار بياييد. هميشه به ياد داشته باشيد كه هنگام صحبت كردن با دوستان و نزديكان خود به چشم هاي آنان خيره شويد تا بتوانيد اعتماد آنها را به دست بياوريد؛ بنابراين براي جذاب به نظر رسيدن مي توانيد به راحتي تماس چشمي را لحاظ نموده و اين آيتم بسيار راحت را هيچ وقت فراموش نكنيد.

 

جذاب بودن,روش هاي جذاب بودن,نكاتي براي جذاب بودن

از مهم ترين و اساسي ترين راه هاي جذاب بودن برقراري تماسي چشمي هنگام صحبت كردن مي باشد


لبخند بزنيد
لبخند زدن و هميشه لبخند بر روي چهره داشتن يكي از رازهاي جذاب بودن مي باشد كه بسياري از افراد جامعه از اين امر بي خبر هستند. لبخند قدرت بي انتهايي را دارد و مي توانيد با اين حركت بهترين و فراموش نشدني ترين دوستي ها را به وجود آورده و تمام عمرتان نيز ادامه دهيد. بسياري از پژوهش ها نشان مي دهد كه لبخند از تاثيرگذارترين حركاتي مي باشد كه افراد مي توانند از اين طريق نه تنها جذاب باشند بلكه مي توانند احساسات خود را نيز به راحتي ابراز كنند. لبخند مي تواند حس مثبتي را به ديگران انتقال داده و شما به راحتي بتوانيد دوستي هاي مورد نظر خود را داشته باشيد. همچنين تفاوت ميان لبخند زدن و خنديدن را نيز فراموش نكنيد چرا كه خنديدن براي برقراري دوستي ها و جلب توجه افراد زيادي توصيه نشده و جذاب نمي باشد.

 

جذاب بودن,نكاتي براي جذاب بودن,جذاب بودن براي دختر

 براي جذاب به نظر رسيدن لبخند بزنيد


با اطمينان خاطر دست دهيد
اگر قرار است دوستان خود را در يك كافه يا پاركي ملاقات كنيد به محض رسيدن به آنها به همراه سلام كردن دست دهيد و توجه داشته باشيد كه با اطمينان خاطر دست بدهيد، چرا كه اين كار سبب مي شود دوستان شما پي به جذاب بودن شما برده و از شما به خوبي ياد كنند. بي شك شما نيز تجربه كرده ايد كه افرادي كه شل دست مي دهند انرژي منفي خود را نيز به شما منتقل مي كنند به همين جهت توصيه مي شود براي جذاب بودن كمي محكم تر دست دهيد البته در نظر داشته باشيد كه چنان محكم دست ندهيد كه سبب آزردن و ناراحتي در فرد متقابل شويد. توجه داشتن باشيد كه هر سه حركت تماس چشمي، لبخند زدن و دست دادن از مهمترين آيتم هايي مي باشد كه از شما مي تواند يك فرد جذاب در ذهن طرف مقابلتان ايجاد كند.

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/ways3-attractive.html

مهرباني چيست و زبان افراد مهربان شامل چه چيزهايي است؟

۱۹ بازديد
مهرباني , تصاوير مهرباني , راز مهرباني

مهرباني يكي از خصيصه هاي وجود آدمي است

 

اغلب مردم مهرباني را يكي از مهمترين صفات انسان هاي خوب ميدانند . روان شناسان مهرباني را توجّه كردن و ارزش دادن به ديگران و كمك كردن آن ها بدون در نظرگرفتن منفعت شخصي تعريف نموده اند .

زمينه عاطفي و احساسي مهرباني آن را از احترام گذاشتن به ديگران برحسب وظيفه متفاوت مي كند. انتظار ميرود كه اين حالت هاي عاطفي در موقعيت هايي كه امكان مقابله به مثل يا منفعت شخصي وجود ندارد افزايش بيابد و به صورت رفتارهاي ياريگرانه بروز پيدا كند.

 

مهرباني يكي از خصيصه هاي وجود آدمي است. مهرباني به زندگي حيات مي بخشد. اين فضيلت سبب ايجاد رابطه بهتر با ديگران و مهرورزي بيش تر ميشود . نيروي مثبت مهرباني سبب ميشود كه در زندگي تأثير گذار باشيم و در ذهن و خاطره ها ماندگار بمانيم.

 

اين انتخاب با ماست كه از مهرباني كه در وجودمان داريم استفاده كنيم و آن را پرورش دهيم و يا اين كه آن را در وجودمان دست نخورده باقي بگذاريم. برخي از اشخاص نمي دانند كه چطور اين مهرباني را بروز دهند و با روش پرورش اين ويژگي در درون خود آشنايي ندارند.

 

مهرباني , تصاوير مهرباني , راز مهرباني

مهرورزي و مهرباني

 

معناي مهرباني چيست؟

مهرباني به معناي اهميت دادن به ديگران است. وقتي به اين نكته توجه كرد كه ديگران مانند ما نيازهايي دارند٬ احساس ترس و نا امني و تنهايي را مي فهمند مطمنا آنچه را كه براي خود مي خواهيم به آنها نيز مي دهيم. پس بر اين اساس مهرباني از خود شناسي نشات مي گيرد. حق شناسي٬ پاسخگو بودن٬ وفاداري و صبوري گونه هايي از مهرباني است.

 

در واقع مهرباني روشي است كه زندگي را آسان‌تر ميكند . ديدگاه هاي منفي چون حسادت٬ تنفر و بدگماني ذهن و روح آدمي را درگير خود ميكند چه بسا عواقب بيماري و ناراحتي را به دنبال خود بياورد.

 

اين رذيلت ها زندگي را كما اين كه دشوار تر و دشوارتر ميكند . بعضي از افراد به علت خجالتي بودن نمي توانند مهرباني خود را بروز دهند اين مشكل با تمرين كردن قابل رفع است. با تمرين مهرباني تبديل به عمل ناخودآگاهي ميشود . بدون هيچ چشم داشت و انتظاري مهرباني كنيد. در مهربان بودن تا ميتوانيد بخشنده و دست و دلباز باشيد. مطمن باشيد سايرين هم در حق شما مهربان خواهند بود.

 

مهرباني , تصاوير مهرباني , راز مهرباني

نشان دادن مهرباني

 

زبان بدن آدم هاي مهربان

 

لبخند

لبخند از نخستين روزهاي زندگي يك شيوه ارتباطي خوب براي ارتباط برقرار كردن است و هنگامي كه سن بالاتر برود، به يك راه طبيعي براي نشان دادن مهرباني تبديل ميشود . اگر دوست داريد با استفاده از زبان بدنتان نشان دهيد مهربان هستيد و به اطرافيانتان اهميت ميدهيد ، تمرين لبخند زدن را فراموش نكنيد.

 

ارتباط چشمي

ارتباط چشمي مناسب يكي ديگر از راه هايي است كه ميتوانيد از طريق آن زبان بدن مهرباني را تشخيص دهيد و اين مسأله متأسفانه به نفع آدم هاي خجالتي نيست! اگر به هر علتي از نگاه كردن به اطرافيانتان طفره مي رويد بايد بدانيد كه در دنياي امروز احتمال اين كه شخصي قابل اطمينان و مهربان به شمار رويد، كم است. در عين حال منظور از ارتباط چشمي خيره شدن به غريبه‌ها هم نيست؛ زيرا اين وضعيت باعث ميشود گستاخ به نظر برسيد.

 

 

وضعيت پاها

يكي ديگر از كارهايي كه ميتوانيد از طريق زبان بدن اشخاص مهربان تشخيص دهيد، توجه به نحوه قرار گرفتن پاهاست. معمولاً افرادي كه مهربان هستند، پاهايشان را روي هم نمي اندازند؛ بلكه كنار هم قرار مي‌دهند . روي هم انداختن پاها گاهي بيانگر اعتماد به نفس زياد است و در شرايط خاص باعث ميشود حس خود برتر بيني را به بقيه منتقل كنيد؛ در حالي كه كنار هم گذاشتن پاها حس دوستانه بيشتري را منتقل ميكند .

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/language8-kind-people.html

چند نكته براي بيشتر شدن عمر تلويزيون در منزل

۲۱ بازديد

دو شاخه تلويزيون ؛ ويدئو ؛ ضبط صوت ؛ كامپيوتر و دستگاههاي بازي را هنگاميكه نيازي به استفاده نداريد از پريز خارج نماييد.

 

نگهداري درست از تلويزيون؛ مصرف آن را كاهش مي‌دهد. بنابراين موارد زير براي استفاده و نگهداري بهتر اين وسيله توصيه مي‌شود:

 

وسايل صوتي توجه داشته باشيم كه دستگاه را در نزديكي منابع حرارت زا ( شوفاژ ؛ بخاري و …) قرار ندهيم.

 

وسايل صوتي پشت تلويزيون نبايد به جايي چسبيده باشد تا گردش هوا براحتي صورت بگيرد.

 

وسايل صوتي تلويزيون نبايد در معرض رطوبت يا نور مستقيم خورشيد باشد.

 

وسايل صوتي در هنگام تميز كردن تلويزيون بايد تنها از يك پارچه مرطوب استفاده نمود و هيچ مايع شوينده اي به كار نبرد.

 

وسايل صوتي از به كار بردن حشره كش ها در كنار تلويزيون و هنگام روشن بودن آن نيز بايد جداً خودداري كرد.

 

وسايل صوتي گذاشتن گلدان يا هر گونه ظرف آب ديگري بر روي تلويزيون كه با كوچكترين حركتي امكان ريختن و صدمه رساندن به تلويزيون را دارد نيز به دور از احتياط است و بايد از آن اجتناب كرد.

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/a-few-more-tips-for-life-tv.html

آموزش تعمير و مرمت ترك ديوار

۱۸ بازديد

براي تعمير ديوارهاي خود اين مقاله را حتما مطالعه نماييد.

 

آموزش تعمير و مرمت ترك ديوار

بسياري از ديوارهاي حمال و يا ديوارهاي كاذب ممكن است به دليل نشست زمين و يا عوامل ديگر مثل زلزله هاي خفيف ترك بردارند كه گاهي بعضي از اين ترك ها بزرگ و عميق است. در ادامه آموزش تعمير و مرمت ترك ديوار گردآوري شده است.

 

تالاب : ترك ديوار مي تواند بخاطر مصالح نامرغوب و يا صدمه هاي وارده به ساختمان ايجاد شده باشد و خطرناك باشد. ترك ديوارهاي سيماني معمولا به شكل يك خط كشيده است كه در طول ديوار پخش مي شود، اما ترك ديوارهاي آجري و آجرنسوز به شكل زيكزاك، از بين ملات است. ببينيد كه آيا ترك به حدي است كه نياز به يك تعميركار حرفه اي باشد و يا خودتان مي توانيد آن را درست كنيد.

 

آموزش تعمير و مرمت ترك ديوار

 

نحوه تعمير ترك ديوار:

آماده كردن ترك
معمولا پي ساختمان در معرض خيس شدن قرار دارد. از خشك بودن آجر، بلوك و سيمان، قبل از تعمير آن اطمينان حاصل كنيد. اگر عجله داريد، مي توانيد با سشوار آن ناحيه را خشك كنيد. اگر تعمير را شروع كنيد و ملات برگشت كند، يعني آب آن ملات زياد است و بايد بگذاريد تا بيشتر خشك شود. در ديوارهاي سيماني، زماني كه ملات خشك شد، گرد و خاك را با فرچه و يا سيم مخصوص پاك كنيد. در ديوارهاي آجري و يا بلوك، ملات قديمي بين آجرها را درآورده و تمام گرد و خاك را از آن ناحيه پاك كنيد.

 

تعمير سيمان
اگر ترك به باريكي تار مو و يا خيلي نازك بود، كمي آن ناحيه را بيشتر سوراخ كنيد تا بتوانيد ملات بيشتري در آن بريزيد. حواستان باشد كه ترك يا سوراخي كه ايجاد مي كنيد، خيلي عميق نباشد. مصالح رزين پلي استر را با كاتاليزور رزين پلي استر مخلوط كنيد. با ماله، مخلوط رزين را به ناحيه ترك بكشيد و نوار فايبرگلاس مش را داخل آن فشار دهيد، قبل از اينكه رزين خشك شود. كمي رزين روي نوار فايبرگلاس بريزيد تا ترك پر شود. بگذاريد يك ساعت بماند تا خشك شود.

 

تعمير ملات آجر و بلوك
پي آجر و بلوك سيماني با ملاتي كه بين آنها ريخته مي شود، مستحكم مي شود. زماني كه مي خواهيد ملات قديمي را با قلم و چكش، از بين آنها بيرون بريزيد، احتياط كنيد. دقت داشته باشيد كه ضربه هايي كه مي زنيد، آرام باشد تا از ترك خوردن آن ناحيه جلوگيري شود. زماني كه ملات قديمي را خالي كرديد، طبق دستورالعمل فروشنده، ملات جديد را مخلوط كنيد. محل هاي درز آجرها را با آب كمي مرطوب كنيد تا ملات جديد سريعتر بچسبد و خيلي سريع خشك نشود و از ترك جديد جلوگيري بشود. با ماله تخت كوچك، درزها را پر كنيد و روي ملات بكشيد تا صاف شود و هيچ حباب هوايي در آن وجود نداشته باشد.

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/training-repair-wall-cracks.html

نكاتي كار آمد در هنگام خريد كردن

۱۹ بازديد

وقتي لباسي مد نظر شماست بايد آن را پرو كنيد شايد در وهله ي اول ان لباس زيبا و خوشايند باشد اما مهم اين است كه شما از پوشيدن آن احساس خوبي داشته باشيد پس بدون رو لباس نخريد.

 

به گزارش تالاب بسياري از افراد دلشان مي خواهند هرآنچه در بازار هست را بخرند و در نهايت آنقدر خسته ميشوند كه حتي انرژي براي بازگشت به منزل ندارند! براي خريد رفتن بايد نكاتي را رعايت كنيم تنها عمل خريد كردن مهم نيست براي خريد رفتن هم بايد دقت كنيد. مطالب زير را براي شما آماده كرده تا هنگامي كه به خريد مي رويد راحت تر باشيد.

 

1 – لباس راحت بپوشيد
زماني كه به خريد مي رويد بهتر است لباس راحت بپوشيد از پوشيدن لباس هايي كه معذب تان ميكند خودداري كنيد زيرا شما ميخواهيد ساعات طولاني را در فروشگاه ها سپري كنيد و احتمالا نياز به پرو لباس ها داريد. كفش راحت بپوشيد تا از پياده روي در خريد خسته نشويد.

 

2 – هميشه براي خريد كيسه بزرگ همراه داشته باشيد
ممكن است زمستان به خريد و برويد نياز به چتر داشته باشيد يا تابستان به خريد برويد و نياز به بادبزن پيدا كنيد اينگونه وسايل اغلب دست و پا گير هستند شما به راحتي مي توانيد آنها را در كيسه اي كه با خود آورديد قرار دهيد. گاهي اوقات كودكان را به خريد ميبريد پس به اين كيسه ها نياز پيدا ميكنيد تا اسباب بازي يا خوراكي‌هايشان را در آن بگذاريد.

 

3 – با دوستانتان به خريد برويد
دوستان هم سن و سال شما معمولا بهتر ميتوانند شما را در خريد راهنمايي كنند. خريد با دوستان صميمي شادتر و لذت بخش تر است.

 

4 – هميشه بايد محل خريدتان را از قبل مشخص كنيد
مثلا مركز شهر، بازار يا فروشگاه هاي محلي هر كدام در قسمت هاي مختلفي قرار دارند شما نميتوانيد در طول روز تمام اين مراكز را بازديد كنيد پس يك جا را براي خريد مشخص كنيد.

 

5 – هميشه لباس ها را پرو كنيد
وقتي لباسي مد نظر شماست بايد آن را پرو كنيد شايد در وهله ي اول ان لباس زيبا و خوشايند باشد اما مهم اين است كه شما از پوشيدن آن احساس خوبي داشته باشيد پس بدون رو لباس نخريد.

 

6 – تنقلات را فراموش نكنيد
خريد وقت زيادي را از شما مي گيرد و پس از يك گردش طولاني و بازديد از فروشگاه ها احتمالا احساس گرسنگي خواهيد كرد پس بهتر است از تنقلات خانگي استفاده كنيد آنها را در ظرف هاي كوچك مسافرتي قرار دهيد و در كيفتان بگذاريد تا از خريد تنقلات مضر و فست فودها در خارج از منزل اجتناب شود.

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/tips-came-when-shopping.html

آرد و كاربردهاي جالب آن در زندگي

۱۸ بازديد

آرد و كاربردهاي جالب آن در زندگي … آرد به جز در آشپزي كاربردهاي مختلفي در خانه از پرداخت ظروف استيل و مس گرفته تا ماسك صورت، درست كردن چسب، دور كردن مورچه‌ها و غيره دارد. استفاده از آرد سفيد به عنوان ماده‌ طبيعي جايگزين مواد شيميايي مضر روز به روز رو به افزايش است.

 

كارهاي هنري :
1 – چسب آرد
چسب آردي كه خود در خانه مي‌سازيد، جايگزين مناسبي براي انجام كاردستي‌هاي كوچك است.

 

2 – آهار طبيعي پارچه
بعضي پروژه‌ها با پارچه آهاردار راحت‌تر انجام مي‌شوند. از آرد براي درست كردن اسپري آهاردار استفاده كنيد.

 

باغ و خانه :
3 – تميز كردن مس و برنج
مقدار مساوي از آرد، نمك و سركه سفيد را با هم تركيب كنيد. با اسفنج آن را روي مس يا برنج بماليد و بگذاريد خشك شود. سپس با آب گرم آبكشي و با پارچه‌اي خشك آن را برق اندازيد.

 

4 – پرداخت استيل ضد زنگ
آرد برنج براي برگرداندن درخشش اوليه استيل از جمله سينك ظرفشويي بسيار موثر است. پس از شستن و خشك كردن سينك، آرد را پاشيده با دستمال روي آن بماليد.

 

5 – تميز كردن كارت‌هاي چسبناك
كارت‌هاي بازي را با مقداري آرد تميز كنيد.

 

6 – دفع مورچه‌هاي باغ
بر خلاف تصور معمول كه آرد باعث جذب مورچه‌ها مي‌شود. با پاشيدن آن اطراف يك گياه مورچه‌ها را پراكنده كنيد.

 

زيبايي :
7 – شامپو خشك
در صورت نداشتن وقت براي شستن موها از آرد به عنوان شامپو خشك براي از بين بردن موهاي چرب استفاده كنيد.

 

8 – ماسك آرد برنج
آرد برنج چربي و سلول‌هاي مرده پوست را جذب مي‌كند. براي تهيه اين ماسك، آرد را با شهد اگاو يا عسل تركيب كنيد.

 

9 – ماسك صورت
با تركيب آرد و انگور قرمز، از مزاياي اين آنتي‌اكسيدان و آمينو اسيد طبيعي به عنوان ماسك صورت بهره‌مند شويد.

 

10 – سرم طبيعي آكنه
مقدار مساوي از آرد و عسل يا شهد اگاو را به صورت ضربه ملايم روي جوش بزنيد. روي آن را به كمك باند براي يك شب ببنديد تا صبح روز بعد به صورت قابل توجهي بهبود ‌يابد.

 

11- ماسك يا آرد حبوبات
آرد نخود يا لپه تركيب اصلي ساخت يك ماسك قديمي است. به جاي شير معمولي مي‌توانيد از شير بادام استفاده كنيد.

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/flour-and-interesting-applications-in-life.html

همه چيز در مورد كسب و كار اينترنتي

۲۱ بازديد

همه چيز در مورد كسب و كار اينترنتي 

اگر در اينترنت كمي وبگردي كرده باشيم قطعا كسب و كار را در اينترنت خوانده ايم ما گزارشي كامل آماده كرده ايم در ادامه با همه چيز در مورد كسب و كار اينترنتي سايت تالاب را دنبال كنيد.

 

كسب و كار از طريق اينترنت مي تواند بسيار عالي باشد و در زمان فعلي انواع روش هاي كسب درآمد از طريق اينترنت وجود دارد. اينترنت دنياي امروز را دگرگون كرده است و كسب و كار و تجارت نيز از اين قائده مستثني نيست. همه‌ي ما با فروشگاههاي اينترنتي موفق و بزرگي كه به درآمدهايي ميلياردي دست يافته‌اند،

 

آشنايي داريم و شايد خودمان هم بارها از آنها خريد كرده باشيم. امروزه مي‌توان با صرف هزينه‌اي نسبتا اندك، كسب و كاري را راه‌اندازي كرد و حتي بدون فروشگاه و محلي فيزيكي، به درآمد قابل توجهي دست يافت، ولي چه روش‌هايي براي تجارت آنلاين وجود دارد و براي انتخاب مدل هاي كسب و كار اينترنتي با چه گزينه هايي رو به‌ رو هستيم اين پرسشي است كه در ادامه به آن جواب خواهيم داد

 

بياييد فرض كنيم شما بهترين مايع ماكاروني را طبخ مي‌كنيد و دوستان‌تان به شما مي‌گويند كه بايد از آن براي راه‌اندازي يك كسب و كار استفاده كنيد. در اين صورت، از چه مدل كسب و كاري استفاده خواهيد كرد؟ يكي از گزينه‌هاي موجود اين است كه بگوييد: «محصولي را توليد مي‌كنم و آن را ميفروشم.»

 

ولي شما بايد وقت بگذاريد و بهترين مدل كسب و كاري را پيدا كنيد كه براي ايده‌ي جديدتان مناسب است و شانس موفقيت شما را به ميزان چشمگيري افزايش ميدهد.

 

مدل كسب و كار شما چيست؟

همه چيز در مورد كسب و كار اينترنتي

مدل هاي كسب و كار اينترنتي اصلي موجود عبارت است از:

۱. فروش محصول؛

۲. فروش خدمات؛

۳. فروش محصول اطلاعاتي.

 

فروش محصول به صورت آنلاين

فروش محصول: احتمالا اين نخستين مدلي است كه به ذهن هر فرد مي‌رسد؛ براي اين كار بايد محصولي فيزيكي و قابل ارسال توليد كنيد و آن را به‌صورت آنلاين به فروش برسانيد. براي فروش محصول نيز مي‌توانيد از فروشگاه اينترنتي خودتان استفاده كنيد، آن را در يكي از سايت‌هاي حراج عرضه كنيد يا به‌عنوان فروشنده‌ي شخص ثالث، محصول خود را در بازاري آنلاين (مانند وب‌سايت آمازون كه محصولات فروشندگان مختلف را براي فروش عرضه مي‌كند)، به فروش برسانيد.

 

مزيت‌هاي فروش محصولات به‌صورت آنلاين

فروش آنلاين محصولات (در مقايسه با فروش آنها در مكاني فيزيكي)، مزيت‌هاي فراواني دارد. نخست اينكه مشتريان مي‌توانند محصولات شما را مشاهده و بررسي كنند، بدون اينكه مجبور باشند به فروشگاه شما بيايند (البته اگر فروشگاهي داشته باشيد). به علاوه مشتري‌ها مي‌توانند تمام گزينه‌هاي موجود مانند نظرات ساير مشتريان،

 

فهرست مواد تشكيل‌دهنده و دستورالعمل‌ها يا كاربردهاي مربوطه را مشاهده كنند. ويدئو و عكس‌هايي از محصول شما در حين استفاده و بخش سؤالات متداول نيز به مشتريان اطلاعاتي مي‌دهد كه نمي‌توان در فروشگاه‌هاي آجري و فيزيكي به دست آورد.

 

اشكالات فروش محصولات به صورت آنلاين

شما بايد چيزي را توليد، آن را انبار و سپس ارسال كنيد. ممكن است كالاهاي فيزيكي خراب شوند و توليد، انبار كردن و ارسال آنها نيز كار وقت‌گيري است. پس از ارسال نيز مشكل كالاهاي مرجوعي پيش مي‌آيد. كنترل موجودي كالاهاي فيزيكي، چالش بزرگي است. اگر كالاي زيادي توليد كنيد و كالاهايتان خراب شود، ضرر مي‌كنيد.

 

اگر خيلي كم توليد كنيد و موجودي‌تان تمام شود، فروش‌هاي بالقوه‌تان و شايد مشتري‌هاي خود را از دست بدهيد كه براي تأمين كالاي خود، به سراغ منبع مورد اطمينان‌تري مي‌روند.

 

فروش خدمات به صورت آنلاين

همه چيز در مورد كسب و كار اينترنتي

فروش خدمات: خدمات را به خوبي مي‌توان به صورت آنلاين، خريد و فروش كرد. دو روش اصلي فروش اينترنتي خدمات عبارت است از:

 

۱. استفاده از وب‌سايت به‌عنوان ابزار فروش: در اين روش، كسب و كاري آفلاين، از وب‌سايت خود به‌عنوان ابزاري براي فروش خدماتي استفاده مي‌كند كه به‌صورت آفلاين ارائه مي‌شود. بسياري از كسب و كارهاي آفلاين، از اينترنت به‌عنوان ابزار فروش خدمات خود استفاده مي‌كنند. در اين حالت، وب‌سايت بيشتر شبيه بروشوري براي كسب و كار شما عمل مي‌كند.

 

براي مثال، مي‌توانيد نجار، دندانپزشك يا وكيلي را از طريق وب‌سايت او بيابيد (و ارزيابي كنيد). اشتراك همه‌ي اين كسب و كارها اين است كه تمام خدمات آنها را به‌صورت فيزيكي و آفلاين دريافت مي‌كنيد.

 

۲. استفاده از وب‌سايت به‌عنوان ويترين: در اين روش، خدمات به صورت اينترنتي به فروش مي‌رسند و عرضه مي‌شوند. نمونه‌هايي از اين خدمات، شامل بازاريابي اينترنتي، خدمات مسافرتي و سرگرمي است. فروش و عرضه‌ي تمام اين موارد از طريق سِروِر فروشندگان انجام مي‌شود.

 

مزيت‌هاي فروش اينترنتي خدمات

جذب مشتري از طريق وب‌سايتي كه به خوبي طراحي و براي آن تبليغات شده، بسيار كم‌هزينه‌تر از استفاده از روش‌هاي سنتي و آفلاين است. در اين روش، مشتريان اطلاعات زيادي در مورد محصول شما دريافت مي‌كنند و مجبور نيستند براي بررسي گزينه‌هاي موجود به محل شما بيايند. هميشه وب‌سايت‌هايي كه به خوبي طراحي شده‌اند

 

و داراي محتواي زيادي هستند، عملكرد بهتري از رقباي ضعيف‌تر دارند. صرف‌نظر از اينكه وب‌سايت شما بروشوري براي كسب و كارتان باشد يا ويتريني براي نمايش محصولات و خدمات شما، راه‌اندازي اين مدل كسب و كار، سريع‌تر و آسان‌تر از فروش محصولات و خدمات به صورت سنتي است.

 

اشكالات فروش اينترنتي خدمات

در اين مدل كسب و كار اينترنتي، سطح بالايي از رقابت وجود دارد، به‌ويژه براي كلمات كليدي خاص. براي مثال، اگر شما لوله‌كشي در تهران باشيد، به سختي مي‌توانيد در نتايج جست‌وجو براي كلمه‌ي كليدي «لوله‌كش تهران»، در رتبه‌ي بالايي قرار بگيريد، زيرا با جست‌وجوي اين كلمه‌ي كليدي در گوگل، بيش از صدها هزار نتيجه نمايش داده مي‌شود.

 

به همين دليل، بايد به دنبال استفاده از طرح بازاريابي محتواي تهاجمي باشيد. از آنجا كه به‌طور كلي، فرصت ايجاد رابطه‌اي حضوري با مشتري را نمي‌يابيد، ايجاد وبلاگي جذاب همراه با نمايش ويدئو، نقش مهمي در اين مدل كسب و كار اينترنتي ايفا مي‌كند. نمونه‌هايي از فروشندگان خدمات اينترنتي شامل وب‌سايت‌هاي نمايش آنلاين ويدئو، ارائه‌ي خدمات ميزباني وب، بازاريابي ايميلي، فروش بليط هواپيما و ارائه‌دهندگان خدمات محلي آفلاين است.

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/همه-چيز-در-مورد-كسب-و-كار-اينترنتي.html

روش هايي براي فروش بيشتر در دوران عيد

۲۱ بازديد

چگونه دوران عيد را خوب بفروشيم ؟ 

در دوران عيد اگر شما كاسب هستيد پس بهترين فروش را ميتوانيد داشته باشيد اما بايد توجه داشته باشيد كه چه مراحل و روش هايي دارد در ادامه با روش هايي براي فروش بيشتر در دوران عيد سايت تالاب رادنبال كنيد.

 

10 روش براي موفقيت در كار 

 

۱. روش‌هاي قديمي فروش ديگر كارايي ندارد

دوره‌ي روش‌هاي پردردسر و بي‌قاعده به سرآمده است. در قرن ۲۱ بايد با خلاقيت، بها دادن به ارزش‌ها و ايجاد روابط اصولي، چه در اينترنت و چه در ملاقات‌هاي شخصي، فضاي كاري مناسبي خلق كرد.

 

۲. مشتري بايد از آنچه درباره‌ي شما روي اينترنت مي‌بيند و همچنين خود شما، خوشش بيايد

اگر اين اتفاق افتاد، به شما ايمان مي‌آورد و اعتماد پيدا مي‌كند. آن وقت امكان دارد كه از شما خريد كند. پس وظيفه شما اين است كه شخصيتي دوست‌داشتني و وب‌سايتي جذاب داشته باشيد.

 

۳. فقط ايجاد ارتباط مهم نيست، كيفيت مهم‌تر است

شرايط مي‌طلبد كه همه‌ي جوانب كار را درنظر بگيريد. براي دستيابي به موفقيت بايد از بقيه يك قدم جلوتر، آگاه‌تر و زرنگ‌تر باشيد. توانايي شما در برقراري ارتباط چه از طريق كامپيوتر و چه حضوري و همچنين كسب مهارت‌هاي فروش، رموز رسيدن به هدف هستند.

 

۴. دردنياي امروز خريد و فروش، اين كه شما چه كسي را مي‌شناسيد اهميت ندارد

مهم اين است كه چه كسي شما را مي‌شناسد. بايد مهارت‌هاي نرم افزاري شما آن‌قدر گسترده باشند كه بتوانيد در دنياي صنعت و بازار كار اطلاع‌رساني كنيد. هرچقدر اين اطلاعات ارزشمندتر باشند، كار شما جذاب‌تر خواهد بود.

 

۵. وقت براي مشتري طلاست

بايد همه كارهايتان را با سرعت نور انجام دهيد. از ارسال اطلاعات گرفته تا تهيه‌ي هر آنچه نياز مشتري است، نه فقط آنچه خودتان مي‌فروشيد.بايد ظرف يك چشم برهم زدن جنس را براي مشتري ارسال كنيد. هميشه در دسترس باشيد، مشتري را راهنمايي كنيد كه چطور از محصول جديد نهايت استفاده را بكند و چطور جلوي بروز هرگونه مشكل و خرابي را بگيرد. خلاصه بايد معامله‌اي خاطرانگيز باشد.

 

۶. خود را با چيزي غير از قيمت، از رقبايتان متمايز كنيد

رموز هفتگانه‌ي ايجاد تمايز از اين قرار هستند و مي بينيد كه قيمت محصول در اين فهرست جايي ندارد: ۱. نام شما ۲. پرسش‌هاي شما ۳. راهكارهاي پيشنهادي شما ۴. خلاقيت شما ۵. نحوه‌ي معرفي محصولتان ۶. ارزش‌هاي اخلاقي كه در شما مي‌بينند ۷. توانايي شما در ارائه چيزي بسيار فراتر و كامل‌تر از آنچه در تصور مشتري مي‌گنجد.

 

حتما تاييد مي‌كنيد كه اگر شما چيزي ارزشمندتر از رقبايتان براي عرضه نداشته باشيد، مشتري را فقط مي‌توان با قيمت پايين راضي كرد و اين يعني معامله با سودناچيز!

 

۷. اگر مي‌خواهيد واقعا از رقبايتان متمايز باشيد، به اين نكته توجه كنيد:

توانايي شما در ارائه اطلاعاتي، كه به مشتري كمك مي‌كند تا كيفيت، شرايط كار و زندگي‌اش را ارتقا دهد. مطمئن باشيد شما هم از اثرات مثبت آن بهره‌مند خواهيد شد. بدين ترتيب، هم بين شما و بقيه تمايز قائل مي‌شوند و هم بر ميزان سود شما افزوده خواهد شد.

 

۸. همه را حيرت‌زده كنيد

در دنياي امروز ديگر فقط مهم نيست كه كارهاي شما رضايت مشتري را جلب كند، بلكه بايد نفسش از شدت هيجان بند بيايد. روش‌هايتان، پرسش‌هايتان، نحوه‌ي معرفي محصولتان، ابزارهاي فروش‌تان و وب‌سايتتان را طوري تنظيم كنيد كه كيفيتي فراتر از حد معمول داشته باشند.

 

۹. براي اينكه ديگرا انگشت حيرت به دهان بگيرند، بايد خلاق باشيد

بسياري بر اين باور هستند كه خلاقيت يكي از رموز موفقيت در دنياي نوين اقتصادي است، ولي كم نيستند افرادي كه هرگز در اين زمينه‌ مطالعه‌اي نداشته‌اند. از همين امروز تحقيق را شروع كنيد و يكي از كتاب‌هاي خوبي كه در اين حوزه به نگارش درآمده است، را بخوانيد.

 

۱۰. ترتيبي بدهيد كه هر وقت مشتري اراده كند بتواند با شما ارتباط برقرار كند

درك نيازهاي مشتري بخشي از كار است و توانايي برطرف كردن آن‌ها بخشي ديگر. اولويت شما بايد اين باشد كه وقتي به وجودتان احتياج دارند، در دسترس و جوابگو باشيد. اينترنت قوانين مربوط به ساعت كار را به هم ريخته است. ساعت كاري جديد شما بايد شبانه‌روزي و در كل ۳۶۵ روز سال باشد.پ

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/فروش-دوران-عيد.html

كار CRM چيست ؟ و اهداف اين كار و سازمان

۲۰ بازديد

آشنايي با كار CRM

 

كارهاي جديدي هر روز رونق پذير است در ادامه ميتوانيد كار CRM چيست ؟ و اهداف اين كار و سازمان سايت تالاب را دنبال كنيد.

 

رهبر CRM در مجموعه نقش مهمي دارد. اين رهبر مي تواند مانند يك كانون و اهرم همه مجموعه را به سوي هدف تعيين شده سوق دهد. طبق اطلاعات سايت لينكدين، حدود 20 هزار نقش مديريت ارتباط با مشتري (CRM) در كل دنيا وجود دارد. استخدام يك رهبر CRM كار منحصربه‌فردي نيست، اما اين نقش به‌طور فزاينده‏اي مملو از جزئيات شده و نيازهاي افرادي را كه مسووليت آنها را بر عهده دارند، تغيير مي‏دهد.

 

با ادامه اقدام بنگاه‏ها و كسب‏وكارهاي بزرگ براي استخدام افراد در اين نقش، اين سوال مطرح مي‏شود كه آيا براي نظارت و سرپرستي فعاليت‏هاي مربوط به CRM وجود يك فرد لازم است و اگر اين طور است، مسووليت‏هاي كليدي اين فرد چيست؟

 

تعيين نيازها

بسته به اينكه سيستم CRM شما چقدر تكامل يافته باشد، به نقش‏هاي مختلفي نياز خواهد بود، از جمله متوليان CRM كه بر جزئيات اجراي آن نظارت دارند؛ مربياني كه آخرين ديدگاه‏ها و به‏‏روزرساني‏ها را در اختيار كارمندان مي‏گذارند و گروه‏هاي كاربر براي ثبت سوابق در سازمان‏. به هر حال، همان‏طور كه جرمي وارد، مدير مشاوره CRM در شركت تاچ‏استون (Touchstone Group) توضيح مي‏دهد داشتن يك مدير CRM تمام وقت،

 

باعث مي‏شود شبكه‏اي بين مديران اجرايي به وجود آيد تا تصوير برندشان را منتقل كنند و نتايج قابل سنجشي از CRM به دست آورند؛ به‏خصوص وقتي استراتژي شما نوباوه است.او مي‏گويد: «در مراحل اوليه، مهم‏ترين وظيفه اين است كه تضمين شود حمايت مديران و رهبران تيم‏ها وجود دارد و اينكه كل سازمان از نياز براي ايجاد تغيير و گماردن افراد مناسب براي اين برنامه آگاه است.» مايك ريچاردسون، مديرعامل شركت ماكسيمايزر (Maximizer Software)،

 

با اين موضوع موافق است و مي‏گويد: «يك راه حل CRM كه خوب تنظيم شده باشد، به نفع كل تيم‏ها و كاركرد كسب‏وكار است، نه فقط تيم مديريتي. اين راه حل يك تمرين كسب‏وكار است كه بايد هدايت شود. صرف‌نظر از اينكه شركت چه اندازه‏اي است، بايد فردي در سازمان وجود داشته باشد كه مسووليت و مالكيت CRM را بر عهده بگيرد – چه به‌صورت تمام وقت و چه پاره‌وقت.»

 

در سال‏هاي اخير، پتانسيل CRM به‌عنوان يك سيستم تعهدآميز به‌خوبي مستندسازي شده و باعث شده فعالان عرصه كسب‏وكار، خواسته‏هاي خود را از آنچه CRM مي‏تواند به دست آورد، تغيير دهند. اين خواسته‏ها آنقدر افزايش يافته كه فعاليت‏هاي مبتني بر بازاريابي بيشتري را دخيل مي‏كنند. اين جنبه‏اي است كه ماتئو استوري،

 

مدير CRM شركت كوييدكو (QuidCo) انگلستان در نقش خود ديده و آن را ارتباط‌محور مي‏داند. او مي‏گويد: «اشتباه متداولي كه وجود دارد اين است كه ترافيك بيشتري به سايتتان منتقل كنيد يا بدون داشتن يك كمپين CRM درست، مشتريان را به ثبت نام در سايت تشويق كنيد، سپس از اينكه آنها به مشترياني وفادار تبديل نشده‏اند، شگفت‏زده شويد. بخشي از نقش مدير CRM اين است كه تضمين كند پيامي منسجم در همه كانال‏هاي سازمان منتقل شده است.»

 

مسووليت‏ها

استوري پنج مسووليت كليدي را براي يك رهبر CRM برمي‏شمرد:

 

1) استراتژي – با اينكه بارها تكرار شده، اما باز هم تاكيد مي‏شود داشتن ديدگاهي كه همه اعضاي تيم به آن باور داشته باشند، امري مهم است. همچنين همان‏قدر مهم است كه نشان دهيد اين ديدگاه چگونه با استراتژي كلي كسب‏وكار شما همخواني دارد تا همه بدانند كاري كه هر روز انجام مي‏دهند چه تفاوت‏هايي دارد. به محض اينكه هدفي واحد ايجاد كنيد و مجموعه‏اي گسترده از دستورالعمل‏ها را خلاصه‏وار بنويسيد، تيم‏تان مي‏تواند با حمايت شما وارد عمل شود.

 

2) تكنولوژي – مسوول CRM بايد مطمئن شود اعضاي تيمش ابزارهاي لازم براي رسيدن به اهداف را دارند. داشتن تركيب مناسبي از سرويس‏دهنده ايميل، پلت‌فرم مديريت داده و سرويس‏دهنده ارتباطات موبايل حياتي است تا بتوانيد بر رفتار مخاطبتان تاثير بگذاريد. همچنين بايد دائما تكنولوژي جديد را امتحان كنيد و به‏كار بگيريد تا مطمئن شويد يك قدم از رقبايتان جلوتر هستيد.

 

3) توانمندسازي افراد – بايد به افرادي كه براي شما كار مي‏كنند، اطمينان كامل داشته باشيد و در نتيجه به آنها در هر سطحي كه هستند براي تصميم‏گيري اختيار بدهيد. چه در مورد تحليل داده و چه در مورد صرف بودجه، مهم است محيطي ايجاد كنيد كه در آن اعضاي تيم از گرفتن تصميم قطعي نترسند. بايد بدانيد شكست خوردن طبيعي است و اشتباه كردن بخشي از فرآيند يادگيري است.

 

4) مديريت بودجه – با اينكه تيم شما اختياراتي براي يكسري هزينه‏هاي فردي دارد، اما در نهايت بايد تضمين شود كه هيچ پولي بيش از حد خرج نمي‏شود و بهترين بازدهي از سرمايه‏گذاري صورت‌گرفته به دست مي‏آيد.

 

5) دست به‌كار شدن – آخرين و اما يكي از مهم‏ترين ويژگي‏هاي نقش رهبر CRM اين است كه در كارهاي روزمره‏اي كه اعضاي تيم انجام مي‏دهند درگير شود. دانستن قابليت‏ها و كمبودهاي ابزارهايي كه با آن كار مي‏كنند، كمك مي‏كند راحت‏تر به تاثير هر گونه تقاضا پي ببريد. ريچاردسون مي‏افزايد: مدير CRM اغلب مسوول تركيب كردن فرآيند جمع‏آوري داده

 

در كل كسب‏وكار است و اينكه مديريت داده چگونه مي‏تواند ساده‏سازي شود تا شناخت پرباري از مشتريان به دست آيد.او مي‏گويد: «سه ركن اصلي يك راه‌حل CRM يكپارچه عبارت است از بازاريابي، فروش و خدمات به مشتري.يك مدير CRM خوب به خوبي از جريان اطلاعات در اين تيم‏ها آگاه است و همچنين مي‏داند

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/كار-crm-چيست.html