آرشیو خرداد ماه 1400

معرفي برترين متدهاي آرايشي

نحوه ارسال ايميل با گوشي

۹ بازديد

چگونه مي توانم يك ايميل ارسال كنم؟الكترونيكي به معناي نامه الكترونيكي است كه بدون شك يكي از بزرگترين و مهمترين اختراعات بشر در دهه ها و قرن هاي اخير است كه امروزه از كاربرد و اهميت آن آگاه هستيم. قبل از ارسال نامه الكترونيكي ، اگر شخصي مجبور بود نامه اي را به شخصي تحويل دهد ، پيام رسان خود را انتخاب مي كند كه براي تحويل نامه بايد چندين روز و هفته در صحرا سفر كند يا از نامه هاي پرنده استفاده كند ، هر دو نامه در معرض خطر. زيرا در روش اول سارقان مي توانند به آنها حمله كنند و در روش دوم - غذاي ديگران!
بنابراين ايميل در زندگي هر يك از ما نقش مهمي دارد و اين در صورتي است كه ممكن است بيشتر ما به آن توجه كافي نداشته باشيم. بيشتر ايميل ها در رابط كاربري Gmail انجام مي شود كه متعلق به شركت بزرگ گوگل است و هر يك از ما يك حساب كاربري در آن داريم. به همين دليل ، ما مي خواهيم نحوه ارسال ايميل به Gmail را مرحله به مرحله به شما آموزش دهيم. با ما همراه باشيد.
توجه: اگر قصد داريد به حساب ياهو خود ايميل ارسال كنيد ، براي ديدن آموزش كامل اين لينك را كليك كنيد.
نحوه ارسال ايميل از طريق تلفندر مرحله اول اين درس ، شما را با پاسخ سوال "نحوه ارسال ايميل از طريق تلفن" آشنا مي كنيم ، كه ممكن است سوالي براي مبتديان باشد. بنابراين حتما مرحله به مرحله پيش برويد تا بتوانيد ايميل مورد نظر خود را ارسال كنيد.
1- به سيستم برنامه ايميل خود وارد شويد و سپس اطلاعات كاربر خود را كه شامل آدرس ايميل و رمز عبور است وارد كنيد تا مانند حساب زير وارد حساب Gmail خود شويد.
يك نامه بفرست
2- شما قبلاً به سيستم حساب Gmail خود وارد شده ايد. همانطور كه نشان داده شده است ، در پايين صفحه علامت + وجود دارد. روي آن كليك كنيد.
يك نامه بفرست
3- در مرحله سوم ، پنجره جديدي باز مي شود كه در آن مي توانيد به راحتي ايميل ارسال كنيد. اما شما بايد يك سري موارد را كنترل و تكميل كنيد كه در آن مي توانيد با استفاده از اعداد و محل آنها ادامه دهيد.
يك نامه بفرست
اين آدرس ايميل شماست اگر چندين ايميل داريد ، مي توانيد آدرس ايميل خود را در اينجا مشخص كنيد.آدرس ايميلي كه مي خواهيد به آن ايميل ارسال كنيد بايد به طور كامل نوشته شود (به عنوان مثال ، hsdg--@gmail.com)موضوع ايميل را مشخص كنيد.در اين قسمت ايميل خود را تايپ كنيد.در آخر بر روي نماد برجسته شده كليك كنيد تا پيام خود را ارسال كنيد. توجه داشته باشيد كه قبل از كليك بر روي اين گزينه ، متن و جزئيات ايميل نوشته شده را بررسي كنيد.نحوه ارسال ايميل با رايانهاكنون ، در اين مرحله ، مي خواهيم پاسخ سوال "نحوه ارسال ايميل از طريق كامپيوتر" را به شما معرفي كنيم. ارسال ايميل با رايانه به آساني روش ساده است. در ادامه اين بخش ، ما گام به گام شما را معرفي خواهيم كرد.
1. ابتدا به سيستم "Accounts.google" وارد شويد و نام كاربري Gmail خود را وارد كنيد تا به سيستم مرورگر خود وارد شويد. سپس Next را كليك كنيد.
يك نامه بفرست
2- در اين مرحله بايد رمز ايميل خود را وارد كنيد. سپس Next را كليك كنيد.
نحوه ارسال ايميل
3- اكنون به Gmail خود وارد شده ايد ، جايي كه مي توانيد تمام ايميل هاي دريافتي را مشاهده كنيد. در سمت چپ صفحه رايانه ، گزينه نوشتن را مي بينيد كه در تصوير زير نيز نشان داده شده است. روي آن كليك كنيد.
يك نامه بفرست
4- سپس يك پنجره كوچك در پايين صفحه باز مي شود تا بتوانيد يك سري موارد را وارد كنيد و موارد موجود در آن قرار دارد.

شغل پردرآمد براي افراد خجالتي

۹ بازديد

افراد خجالتي و درونگرا به دليل عدم حضور در اجتماع و خجالتي بودن معمولا نسبت به ديگر افراد به سختي شغل مناسب براي خود پيدا مي كنند. اما اين افراد اگر شغلي متناسب با روحيه خود پيدا كنند مي توانند در آن به موفقيت شغلي برسند.

شغل مناسب و پردرآمد براي افراد خجالتي


خجالت، ويژگي اخلاقي است كه باعث مي‌شود فرد از زندگي روزمره به دليل كمرويي باز بماند. اغلب افراد خجالتي با ورود به جمع‌هاي ناآشنا و سخن گفتن در مورد خود دچار مشكل هستند.
اين افراد دايره دوستي‌هاي كوچكي دارند و در حل مشكلات اجتماعي اكثرا دچار مسئله مي‌شوند. يكي از مسائلي كه بيشتر اين افراد با آن درگير هستند «نه» گفتن است. اگر كاري به آن‌ها محول شود كه افراد خجالتي علاقه‌اي به انجام آن و يا توانايي اجراي آن را نداشته باشند؛ نمي‌توانند نه بگويند و اغلب به خاطر خجالتشان مورد سوء استفاده افراد ديگر قرار مي‌گيرند. فرد خجالتي حتي زماني كه نظر مخالف دارد نمي‌تواند نظرش را بگويد چون نگران است كه طرد شود و يا مورد قضاوت قرار گيرد.
افراد خجالتي ميل به دوستي دارند و علاقه‌مند هستند در جمع پذيرفته شوند. اما به دليل ترس از طرد شدن؛ از اين كار صرف نظر مي‌كنند.
افراد درونگرا و خجالتي نسبت به افراد برونگرا در انواع شغل ها متفاوت عمل مي كنند. شخصيت اين افراد نسبت به ساير تيپ هاي شخصيتي متفاوت است. افراد درونگرا يا همان خجالتي بيشتر به دنبال شغل هايي هستند كه در آن مهارت صد در صدي دارند. مثلا اين افراد تمايل به شغل هايي دارند كه اجازه استقلال داشته باشند زيرا معمولا از خجالتي بودن رنج مي برند.
ما در اين مقاله قصد داريم شغل هاي پردرآمدي را كه مناسب افراد درون گرا و خجالتي است معرفي كنيم تا بتوانند متناسب با روحيه خود از كار كردن بيشترين لذت را ببرند.
مشكل افراد خجالتي در پيدا كردن شغليكي از مشكلات افراد خجالتي، پيدا كردن شغل دلخواه است. برخي از مشاغل به دليل بالا بودن تعاملات اجتماعي در آن، مورد علاقه افراد خجالتي نيستند و اين افراد در اين مشاغل دچار مسئله مي‌شوند. همه ما افرادي را مي‌شناسيم كه تا به حال نتوانسته‌اند شغل مورد نظرشان را پيدا كند. چندين بار هم در مصاحبه‌هاي شغلي شركت كرده‌اند اما هر بار، جواب منفي بوده است. شما چطور؟ آيا آنقدر خجالتي و ساكت هستيد كه گمان مي‌كنيد هرگز در دنياي حرفه‌اي موفق نخواهيد بود؟ اشتباه نكنيد، شغل‌هاي زيادي وجود دارد كه افراد خجالتي مي‌توانند در آن‌ها بدرخشند. افراد ساكت، خجالتي و درون گرا مي‌توانند در زمينه‌هاي مختلف كسب و كار، علم، آموزش، سياست و هنر موفق باشند.
كدام شغل براي افراد خجالتي مناسب است؟افراد خجالتي روابط عمومي پاييني نسبت به بقيه افراد دارند و در اكثر مواقع سكوت مي‌كنند، در محيط كار نمي‌توانند استعدادهايشان را به درستي نشان دهند و يا با همكاران خود رقابت كاري داشته باشند. اكثر آن ها شغل هايي را دوست دارند كه بتوانند توانايي فردي حود را به راحتي نشان دهند.
اين افراد اغلب در خطر حذف از بعضي محيط‌هاي خاص اداري قرار دارند، بدون توجه به اينكه چقدر با استعداد باشند. ولي اين بدان معنا نيست كه كارمندان ساكت و آرام هميشه بايد در محيط كار احساس انزوا پيدا كنند! در واقع به نظر مي‌رسد كه برخي از شغل‌ها مخصوص افراد خجالتي‌تر ساخته شده اند. شغل‌هايي كه در آن با افراد ديگر كمتر در ارتباط هستند.
مشاغل مناسب افراد خجالتيبراساس تحقيقات وبسايت Business Insider اين ليست ۲۰ شغل است كه ميزان اهميت تعاملات اجتماعي آن‌ها كمتر از ۴۰ نمره است:
برنامه نويس كامپيوتركارشناس زيست شيميكارشناس زيست فيزيكمهندس ميكروسيستمادمين وبمعمار پايگاه دادهمهندس دريامهندس موادمهندس نانوسيستممتخصص منابع آبيمعمار درياييدانشمند موادمهندس پزشكيكارشناس بيم سنجيمهندس پيل سوختيدانشمند زمين شناسي (به جز آب شناس‌ها و جغرافي دان‌ها)معمار پايگاه دادهمهندس مكاترونيكتكنسين ثبت اطلاعات پزشكي و سلامتزيست شناسان مولكولي و سلولي

رفتار با همسر حساس و زودرنج

۱۲ بازديد

بيش تر زن و شوهرها در زندگي مشترك خويش داراي خصوصيت اخلاقي منحصربه‌فردي هستند و در كنار هر خصوصيت اخلاقي بد خصوصيت هاي مثبت هم دارند همسر زودرنج و داشتن حساسيت هاي خاص در اخلاق ميتواند يك خصوصيت اخلاقي در مرد و بيش تر در زن باشد

رفتار با همسر حساس و زودرنج


به گزارش جام جم آنلاين به نقل از بيتوته ، حساسيت همسر امكان دارد بيشتر در دختران ديده شود و دختران نسبت به مردها از درجه حساسيت بالاتري بهره مند هستند و اين حساسيت ها ميتواند مشكلاتي را براي همسران آن ها به وجود آورد كه موجب شود در برقراري روابط خويش با همسر زودرنج خويش دچار مشكل، ترس و اضطراب شوند كه چه رفتاري با وي باعث ميشود اين حساسيت ها كم شود و چه رفتاري اين حساسيت ها را در وي بيش تر مي كند؟
با همسر زود رنج و حساس خويش چطور رفتار كنيم؟همسر زود رنج پديده اي هست چند وجهي كه ريشه در مسايل گوناگوني دارد. كم نيستند خانواده هاي نوپايي كه هنوز دوران كوتاهي از زندگي شان نگذشته بخاطر مسائلي پيش پا فتاده و تنها به علت آلرژي يكي از زوجين و زودرنجي او از موضوعات و تنش هايي كه بهرحال در تمامي خانواده ها پيش مي‌ايد ، به سراغ جدايي ميروند و به همين راحتي كانون گرم يك خانواده به علت ضعف شخصيتي يك شخص، حال زن باشد يا مرد تبديل ميشود به جولانگاهي كه نتيجه اش چيزي نيست جز جدايي. 
رفتار با همسر حساس و زودرنج
همسران زودرنج چطورند؟اشخاص زودرنج هم مثل اشخاص درونگرا نياز به تنهايي دارند و خصوصيت اخلاقي شبيه به يكديگر دارند. آن ها در طول روز چند بار ازرده ميشوند و احساساتي ميشوند و با گريه كردن خويش را تخليه ميكنند .
انتقاد كردن از آنان باعث ناراحتيشان ميشود و از حالات سايرين خيلي زود تأثير مي پذيرند. اين اشخاص سيستم عصبي بسيار حساس تري دارند و نسبت به درد سريع عكس العمل نشان مي‌دهند .
بدن اين اشخاص به هوا، خوراكي ها و بعضي مواد حساسيت نشان ميدهد و آن ها بيش تر در معرض حساسيت يا آلرژي به همه چيز قرار مي گيرند همچنين بدن اين اشخاص نسبت به محرك هاي خارجي( صدا، تصوير يا حتي لرزش ها) حساس تر هستند.
رفتار با همسر زود رنج و حساسممكن هست اين سؤال براي شما ايجاد شود كه كه چطور با همسر زودرنج خويش برخورد كنيد و وي را متوجه اين مسئله كنيد كه براي شما داراي اهميت است؟ مشاوران خانواده در اين زمينه راهكارهايي را ارئه داده اند كه باعث ميشود تا اين حساسيت ها كم تر شود.
روش برخورد با همسر حساس
دوري از رفتار تند:ممكن هست زندگي با همسر حساس سختي ها و مشكلات خويش را داشته باشد و باعث شود تا از كوره در برويد و رفتارهاي تند و خشني با وي داشته باشيد ولي بايد حواستان باشد اين رفتار و عكس العمل اشتباه ميتواند حساسيت هاي بيشتري را براي وي به وجود آورد . زمانيكه همسر شما دچار حساسيت رفتاري ميشود در مرحله نخست بايد كنترل احساسات خويش را حفظ كنيد. در اين جا بايد ديد چطور در كنترل خشم موفق باشيم تا آنرا بروز ندهيم.
 انتقاد نكردن:در رابطه بين زن و شوهر حساسيت بوجود آمده ممكن است به علت كاهش اعتماد به نفس همسر باشد و در اينصورت انتقاد كردن ميتواند براي وي مخرب باشد و عزت نفس خويش را از دست دهد. در شرايط خاص چنانچه لازم هست موردي را به وي يادآور شويد اول با بيان احساسات و تعريف از وي آغاز كنيد و بعد بگوييد كه با حل اين مشكل ميتواند شخصي ويژه در نظر همه باشد.
ابراز احساسات:
چنانچه شما همسري خجالتي هستيد و نمي توانيد احساسات خويش را به همسر حساس خويش بيان كنيد بايد بدانيد كه ممكن است همين مورد باعث بروز حساسيت در وي ميشود . بدين ترتيب با بيان عواطف و ابراز محبّت ميتواند توجه همسرتان را بخود جلب كنيد و به وي اعتماد و امينت بدهيد.
آنچه بايد در مورد اعتماد كردن به همسر بدانيد اين هست كه اين روابط دو طرفه است و با دادن اعتماد ميتوانيد اعتماد وي را دريافت كنيد.
از موارد ايجاد كننده حساسيت دوري كنيد:اشخاص حساس همواره براي خويش داراي خط قرمزهايي هستند كه عبور از آن ها باعث بروز حساسيت و رنجش آن ها ميشود همسر اين اشخاص بايد با اين خط قرمزها شناخت داشته باشد و از آن ها دوري كند.
حرف زدن آرام:براي برخورد درست با همسر حساس بايد زمانيكه همسرتان حساسيت هاي خويش را نشان ميدهد سعي كنيد با حرف زدن با وي ارامش بيشتري به وي بدهيد و وي را آرام كنيد شما ميتوانيد از اين طريق اين رفتار را در وي كاهش دهيد و وي را قانع كنيد كه اين رفتار باعث ازار خود او ميشود .
برخورد درست با همسر حساس
نكات رفتاري 
انتقادگر نباشيد. همسرتان را بخاطر حساس بودنش سرزنش نكنيد. به وي كمك كنيد تا اندكي از حساسيت خويش بكاهد، ولي هيچوقت وي را تحقير نكنيد.
گاهي حساسيت به علت فقدان اعتماد به نفس كافي در شخص هست، در اينصورت انتقاد و سرزنش ميتواند وي را از نزد حساس تر نموده و به عزت نفس وي هم اسيب بزند. شما با اظهار عشق ميتوانيد اعتماد به نفس را مجدد در همسرتان زنده كنيد.
درصورتي كه ميخواهيد نكته اي را به وي تذكر دهيد اول از نقاط قوتش گفته و بعد به اين مسئله اشاره كنيد كه حل آن ميتواند باعث شود زيبايي شخصيتش بيش تر به چشم بيايد.
اگر خجالتي باشيد و نتوانيد احساسات خويش نسبت به همسرتان را بيان كنيد امكان دارد باعث شويد همسرتان بيش تر حساس شده و زود برنجد. تلاش كنيد با روشي مطلوب احساسات خويش را بيان نموده و به همسرتان محبّت كنيد لغايت حس امنيت و اعتماد كند.
ممكن هست همسر شما زمانيكه حس ناراحتي ميكند در خويش فرو رفته و آرام شود. به وي مدتي مهلت دهيد و بعد براي شكستن سكوت وي پيش قدم شده و سر صحبت را باز كنيد تا بتواند احساسات خويش را ابراز كند. زماني كه در خصوص مشكلش صحبت كرد به وي گوش نموده و اگر راه حلي داريد ارائه دهيد، در غير اينصورت تنها يك شنونده خوب باشيد.
برخي از ساسيت ها بخاطر هوش بالا و نكته سنجي زياد هست. بنابراين با همسرتان صحبت كرده و به وي يادآوري كنيد كه متوجه درك ظريف وي از مسايل هستيد و به وي كمك كنيد تا در خصوص مسئله و علل ناراحتي اش با شما صحبت كند. به وي اطمينان دهيد كه وي را درك نموده و حمايتش مي كنيد.
خط قرمز هاي همسرتان را بشناسيد تا ناخواسته سبب رنجش وي نشويد.

خواص شگفت انگيز گيلاس براي سلامتي و پوست و مو

۱۰ بازديد

گيلاس يا آلوكك يكي از محبوب ترين و مغذي ترين ميوه هاي جهان است كه در دو نوع شيرين (گيلاس) و ترش (آلبالو) و به رنگ هاي صورتي، زرد، سياه و قرمز در طبيعت يافت مي شود.

گيلاس چه خواص هايي براي سلامتي دارد ؟


گيلاس به دليل مقادير بالاي ويتامين ها، مواد معدني و تركيبات گياهي كه دارد به كاهش التهاب بدن كمك مي كند، بي خوابي را درمان كرده و براي سلامت قلب مفيد مي باشد.
در ادامه همراه كوكا باشيد تا با تمامي فوايد گيلاس تازه و خشك شده براي سلامتي بدن و نحوه مصرف آن بيشتر آشنا شويد؛
خواص گيلاس براي پوست و مو1. روشن كننده طبيعي پوستاعتقاد بر اين كه آب گيلاس مي تواند به عنوان يك روشن كننده طبيعي پوست بدن و صورت عمل كند.
2. جوان سازي پوست صورتگيلاس حاوي مقادير بالايي ويتامين C و انواع آنتي اكسيدان ها از جمله آنتوسيانين هاست كه با راديكال هاي آزاد مبارزه مي كند، بنابراين براي درمان چين و چروك ها و لكه هاي پوست مفيد بوده و به جوان سازي پوست صورت كمك مي كنند.
3. درمان آكنه و جوش صورتگيلاس و آب گيلاس حاوي مقادير بالاي ويتامين A مي باشد كه براي درمان آكنه و جوش صورت مفيد مي باشد، همچنين گيلاس داراي خواص ضد باكتري بوده كه با حذف سموم از خون به درمان جوش صورت كمك مي كند.
توجه : در منابع معتبر توصيه شده است كه پيش از گذاشتن هرگونه ماسك بر روي پوست صورت و نواحي حساس بدن، ابتدا مقدار كمي از آن را بر روي پوست بازو ماليده و پس از 20 دقيقه بشوييد.چنانچه پس از گذشت حداقل 24 الي 48 ساعت پوست شما واكنش آلرژيك نشان نداد، مي توانيد آن را بر روي ساير نقاط بدن نيز استفاده كنيد.ماسك ضد جوش با گيلاس
دو قاشق غذاخوري گيلاس پخته و له شده را با يك قاشق غذاخوري عسل طبيعي و نصف يك ليمو ترش تركيب كنيد و بر روي صورت بماليد، بگذاريد 20 دقيقه بماند و سپس با آب گرم بشوييد.
4. پاك سازي پوست صورتگيلاس براي پاك سازي پوست صورت از سلول هاي مرده مفيد بوده و پوست صورت را صاف و نرم مي كند.
ماسك گيلاس براي پوست صورت
مقداري گيلاس را بپزيد، هسته هاي آن را بگيريد و گيلاس ها را له كنيد تا خميري به دست آيد، اين خمير را بر روي پوست صورت بماليد و بگذاريد 20 دقيقه بماند، سپس با آب سرد خوب بشوييد.
5. درمان ريزش مو و موخورهگيلاس منبع خوب آنتوسيانين ها و بتا كاروتن مي باشد كه به درمان ريزش مو كمك كرده و از ابتلا به موخوره جلوگيري مي كند.
6. تقويت و افزايش رشد موويتامين B در بهبود گردش خون در بدن كمك مي كند، از جمله پوست سر، كه به بازسازي سلول هاي موجود منجر مي شود و باعث رشد مو مي شود.
فوايد دارويي و درماني گيلاس براي بدنعكس ميوه درخت گيلاسعكس ميوه درخت گيلاس7. منبع غني آنتي اكسيدانگيلاس حاوي مقادير بسيار بالاي آنتي اكسيدان ها و تركيبات ضد التهابي است؛
آنتي اكسيدان هاي موجود در گيلاس، احتمال استرس اكسيداتيو را در بدن از بين برده و خطر ابتلا به بيماري هاي مزمن و پيري زودرس را كاهش مي دهند.
مقادير بالاي پلي فنول هاي موجود در ميوه گيلاس از آسيب سلولي جلوگيري كرده و براي كاهش التهاب و بهبود كلي سلامتي بدن مفيد هستند. رژيم هاي غني از پلي فنول ممكن است خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي، ديابت، فراموشي و سرطان را كاهش دهند.
همچنين گيلاس به دليل بتاكاروتن و ويتامين C موجود در آن داراي خواص آنتي اكسيداني و ضد التهابي قوي مي باشد.
8. يبوستمقادير بالاي فيبر موجود در ميوه گيلاس باعث بهبود حركات روده شده و براي پيشگيري و درمان يبوست مفيد مي باشد.
9. جنين و زنان باردارگيلاس حاوي مقادير بالاي ويتامين C است كه باعث تقويت سيستم ايمني بدن زن حامله مي شودآنتوسيانين موجود در گيلاس سلامت مغز جنين را تقويت مي كندآنتوسيانين موجود در گيلاس باعث كاهش التهاب، تورم و درد مفصلي در دوران بارداري مي شودگيلاس با كنترل سطح قند خون زنان باردار از ابتلا به ديابت بارداري پيشگيري مي كندمقادير بالاي پتاسيم موجود در گيلاس باعث كاهش فشار خون بالا در زنان باردار شده و خطر پره اكلامپسي در دوران بارداري را كاهش مي دهدملاتونين موجود در گيلاس به بهبود خواب زنان حامله كمك مي كندگيلاس داراي محتواي فيبر بالا بوده كه با بهبود حركات روده به درمان يبوست كه يكي از شايع ترين مشكلات در دوران بارداري است، كمك مي كند10. مردانمقادير بالاي ويتامين هاي A و C موجود در گيلاس مي تواند باعث افزايش ميل جنسي و درمان ناباروري در مردان شود،؛ ويتامين A موجود در گيلاس سطح تستوسترون را افزايش مي دهد و ويتامين C باعث افزايش حجم اسپرم در مردان مي شود.
11. سرماخوردگيمقادير بالاي آنتي اكسيدان ها  و ويتامين C موجود در گيلاس باعث تقويت سيستم ايمني بدن شده و براي پيشگيري و درمان سرماخوردگي، آنفلونزا، تب، سرفه و عفونت هاي باكتريايي، ويروسي و قارچي مفيد مي باشد.
12. سرطانفلاونوئيدها، كاروتنوئيد ها، ويتامين A و ويتامين C موجود در گيلاس با از بين بردن راديكال هاي آزاد خواص ضد سرطان دارند و به طور موثر رشد سلول هاي سرطاني را مهار مي كنند.
13. سرطان كولوركتالمقادير قابل توجه فيبر موجود در گيلاس به سلامت دستگاه گوارش كمك كرده و خطر ابتلا به سرطان كولوركتال را كاهش مي دهد.
14. كبدگيلاس حاوي مواد مغذي است كه داراي خواص سم زدايي قوي هستند و دانشمندان تاييد مي كنند كه گيلاس مي تواند به پاكسازي كبد و درمان بيماري هاي كبد از جمله كبد چرب كمك كند.
15. معده و دستگاه گوارشمقادير بالاي فيبر موجود در گيلاس باعث بهبود هضم غذا شده و به درمان معده درد و سلامت دستگاه گوارش كمك مي كند.
16. نوزادان و كودكانمقادير بالاي كلسيم موجود در گيلاس به بهبود رشد نوزادان و كودكان و تقويت استخوان ها كمك مي كند.
مقادير بالاي ويتامين C، كاروتنوئيد ها و فيبر موجود در گيلاس از ابتلا به سرطان در نوزادان و كودكان پيشگيري مي كند.
گيلاس حاوي ملاتونين است كه بهبود خواب نوزادان و كودكان كمك مي كند.
17. ديابت و قند خونگيلاس حاوي مقادير بالاي آنتوسيانين هاست كه با اثر بر روي پانكراس باعث افزايش توليد انسولين شده و به كاهش قند خون در افراد مبتلا به ديابت كمك مي كند.
18. فشار خونگيلاس منبع خوبي از پتاسيم است كه نقش مهمي در كاهش فشار خون بالا دارد.
19. چشمآنتي اكسيدان هاي موجود در گيلاس باعث بهبود بينايي شده و چشم ها را در برابر دژنراسيون ماكولا، التهاب و  خشكي چشم و عفونت هاي چشم محافظت مي كند.
20. آلزايمر و پاركينسونفلاونوئيد ها و كاروتنوئيد هاي موجود در گيلاس باعث بهبود كارايي مغز و بهبود حافظه شده و از بيماري هاي آلزايمر، پاركينسون، افسردگي، نااميدي، اضطراب و استرس پيشگيري مي كند.
21. درمان آرتروز و نقرسگيلاس با توجه به اثرات ضد التهابي قوي كه دارد مي تواند علائم بيماري هاي آرتروز و نقرس را كاهش دهد؛
بسياري از مطالعات نشان داده كه گيلاس احتمال استرس اكسيداتيو، التهاب و در نتيجه خطر ابتلا به آرتريت را كاهش مي دهد.
علاوه بر اين، گيلاس با كاهش سطح اسيد اوريك بدن به پيشگيري و درمان نقرس كمك مي كند.
22. قلبفلاونوئيد ها و كاروتنوئيد ها و فسفر موجود در گيلاس قلب را از آسيب محافظت مي كند و با كنترل ضربان قلب و كاهش كاهش كلسترول بالاي خون خطر ابتلا به حملات قلبي را كاهش مي دهد، گيلاس همچنين عضلات قلب را تقويت مي كند.

راهنماي خريد انواع تخته وايت برد كودك و پايه‌دار ارزان+ قيمت روز

۸ بازديد

اگر به ياد داشته باشيد در گذشته بر روي ديوار تمام كلاس‌ها، تخته سياه وجود داشت كه لزوما براي نوشتن بر روي آنها بايد از گچ استفاده مي‌كرديم. بعدها در رنگ گچ هم تنوع ايجاد شد و شاهد گچ‌هاي رنگي زيادي بوديم. اما امروزه چون بسياري از مدارس حالت هوشمند به خود گرفته‌اند و براي جلوگيري از ضررهاي احتمالي استفاده از گچ براي دانش آموزان، مديران حوزه‌ي آموزش و پرورش سراسر كشور، تخته وايت برد را جايگزين تخته سياه كرده‌اند. البته ممكن است هنوز هم در بسياري از شهرها و روستاها از تخته سياه و گچ براي آموزش بهره برده شود. حتي در اغلب كشورهاي جهان و يا ايران، ادارات دولتي و خصوصي زيادي براي نشان دادن اهداف خود از تخته وايت برد استفاده مي‌كنند.

خريد تخت وايت برد ارزان كودكان

 

دانش آموزان در چند سال گذشته به دليل استفاده از گچ دچار مشكلات تنفسي و حساسيت‌هاي پوستي مي‌شدند، كم كم همه‌ي اين عوارض دست به دست يكديگر دادند و تخته سفيد را جايگزين تخته سياه كردند. تصميمي كه به لحاظ علمي و عملي كاملا به‌‌جا و درست اتخاذ شده بود. نوشتن بر روي تخته سفيد و يا حتي پاك كردن مطالب از روي آن نسبت به مدل‌ قبلي بسيار راحت‌تر است، چون اگر مي‌خواستيم نوشته‌اي را بر روي تخته سياه پاك كنيم، فضاي كلاس پر از گَرد گچ مي‌شد، در نتيجه مجبور بوديم كه تخته پاك‌كن را خيس كنيم تا گچ پخش نشود. اما تخته سفيد به هيچ عنوان اين دردسرها را ندارد.

اين وسيله‌ي آموزشي در واقع يكي از ابزار لوازم التحرير است كه يادگيري مباحث آموزشي، تجاري، كاري و… را بسيار راحت مي‌كند. به گونه‌اي كه بسياري از شركت‌ها براي توضيح اساسنامه‌ي خود و يا چارت كاري‌شان از اين ابزار پركاربرد بهره مي‌برند. امروزه توليدكنندگان اين محصول انواع مختلفي از تخته وايت بردها را روانه‌ي بازار كرده‌اند كه انتخاب يك مدل خاص نياز به دقت خيلي بالا دارد. ما در رسانه‌ي كيميك قصد داريم كه به شما دوستان در خصوص خريد اين كالا كمك نماييم تا از فروشگاهي معتبر و با قيمت مناسب اين وسيله‌ي پركاربرد را خريداري كنيد. پس با ما همراه باشيد.

منظور از تخته وايت‌برد چيست؟

تخته به طور كلي سطح وسيعي است كه مي‌توان بر روي آن نوشت، حال اگر اين نوشتن از طريق گچ باشد به آن تخته سياه مي‌گويند و اگر از طريق ماژيك باشد به آن تخته سفيد يا وايت برد گفته مي‌شود. غالبا از تخته سفيد و سياه در مراكز آموزشي بهره برده خواهد شد. اگر هم بخواهيد متني كه بر روي تخته نوشته‌ايد را پاك كنيد از يك وسيله‌ي شبيه به ابر استفاده مي‌شود كه كار آن پاك كردن تخته از اثر ماژيك و گچ مي باشد. در حال حاضر در بسياري از مدارس تخته‌ي سياه جاي خود را به تخته‌ي سفيد داده كه هم كارايي بيشتري دارد و هم اينكه باعث يادگيري بيشتر دروس هم خواهد شد.

اولين بار شخصي به نام مارتين هيت اين وسيله‌ي پركاربرد را اختراع كرد. در آن زمان اگر مي خواستند متني يا پيامي را يادداشت كنند از ديوار كناري تلفن كمك مي‌گرفتند. بعدها اين مرد وقتي كه در حال كار كردن با نگاتيو فيلم‌ها بود، متوجه شد كه مي‌توان بر روي فيلم با ماژيك نوشت و به راحتي هم پاك مي‌شود. با يافتن اين روش، ايده‌ي ساخت اولين وايت برد به ذهنش آمد و وقتي كه قصد معرفي اولين نمونه‌اش را داشت، متاسفانه در آتش سوخت، به همين دليل او به ناچار ايده‌اش را به دَري مارك فروخت و اين‌گونه شد كه اين دو شخص براي اولين بار تخته سفيد را ساختند.

استفاده از تخته سفيد چه مزايايي دارد:

  • همانطور كه گفته شد، استفاده از گچ آلرژي زا است و ممكن است در آينده به انواع مشكلات پوستي و يا آسم دچار شويد، حال آنكه ماژيك به هيچ وجه اين عوارض را ندارد.
  • امروزه چون بسياري از مدارس هوشمند شده‌اند، در نتيجه از ويدئو پروژكتور استفاده مي‌كنند. اين دستگاه هم فقط بر روي تخته وايت برد به خوبي نوشته‌ها و تصاوير را نمايش مي‌دهد.
  • استفاده از ماژيك و در دست گرفتن آن كار بسيار راحتي است در نتيجه اگر مشكل عضلاني داريد و يا اينكه معلول هستيد، بهره بردن از تخته سفيد براي شما بسيار آسان خواهد بود.
  • در صورت استفاده از تخته سفيد، كمتر از كاغذ استفاده خواهيد كرد.
  • درست است كه تنوع گچ‌ها هم تا حدي زياد است، اما در مقايسه با رنگ ماژيك‌ها مسلما تنوع رنگي بيشتري را مشاهده خواهيد كرد.
  • تخته سفيد يا همان وايت برد به راحتي قابل انتقال و جا‌به‌جايي است، اما تخته سياه را نمي‌توان از يك مكان به مكان ديگر منتقل كرد.
  • اندازه و سايز اين تخته‌ها هم بسيار متنوع است و هر سايزي كه مورد پسندتان است را مي‌توانيد خريداري كنيد.

آشنايي بيشتر با انواع مدل‌هاي تخته وايت برد:

  • مدل معمولي: همانطور كه از نامشان مشخص است، اندازه‌هاي مختلفي دارند كه مي‌توان آنها را بر روي ديوار يا چهارپايه نصب كنيد.
  • مدل مغناطيسي: مي‌توان گفت مدل مغناطيسي، مانند مدل معمولي است، منتهي با اين تفاوت كه قابليت جذب آهنربا دارند. بر روي اين تخته‌ها به راحتي مي‌توان ماژيك، تخته پاك‌كن و… را قرار داد، البته در صورتي كه موارد گفته شده هم داراي آهنربا باشند.
  • مدل شيشه‌اي: زيباترين مدل تخته وايت برد، مدل شيشه‌اي است، چون سطح اين مدل‌ها حالت براق و صيقلي دارد، ماژيك به خوبي بر روي آن حركت مي‌كند. متن يا تصاوير نوشته و پخش شده بر روي اين تخته، قابليت نمايش بيشتري دارند. در ضمن اين تخته‌ها ضدلك و فرسايش هستند.
  • مدل سراميكي: احتمالا تاكنون عبارت تخته‌ي سراميكي را نشنيده باشيد، چون به تازگي روانه‌ي بازار شده‌اند. چون جنس سراميكي دارد ماژيك به خوبي بر روي آن حركت خواهد كرد. هر نوشته‌اي بر روي آن حك كنيد، امكان ندارد كه نتوانيد پاكش نماييد.
  • مدل هوشمند: بسياري از مدارس هوشمند از اين نوع تخته‌ها استفاده مي‌كنند، بسياري از مراكز آموزشي جهان مدل تخته‌ي هوشمند را براي آموزش و يادگيري انتخاب مي‌كنند. تفاوت اصلي اين تخته‌ها با تخته‌هاي معمولي در نوع قلم آنهاست، در تخته وايت برد هوشمند از قلم‌هاي مخصوصي استفاده مي‌شود.

نكات مهم و كاربردي كه هنگام خريد تخته وايت برد بايد به آنها توجه نمود:

  • اولين نكته توجه به ابعاد اين وسيله‌ي كاربردي است؛ قبل از خريد تخته سفيد بايد به محلي كه قرار است آن را قرار دهيد توجه داشته باشيد، براي مثال اگر تخته را مي‌خواهيد در كلاس درس نصب نماييد، بهتر است به سراغ ابعاد بزرگ برويد، در غير اينصورت براي استفاده‌ي خانگي مدل‌هاي كوچك‌تر جوابگوي نياز شما خواهند بود.
  • نكته‌ي مهم بعدي كه بايد به آن توجه شود، دقت در وزن محصول مي‌باشد. اگر بخواهيد تخته را مدام جا‌به‌جا كنيد، نبايد خيلي سنگين باشد‌، چون عملا تغيير دادن مكان غير قابل امكان خواهد بود.
  • به جنس تخته وايت برد حتما دقت كنيد، در حال حاضر جنس‌هايي چون چوبي، فلزي، شيشه‌اي و… در بازار موجودند. هركدام از اين جنس‌ها ويژگي‌هاي خاص خود را دارند كه شما دوستان بايد مطابق با سليقه و بودجه‌ي خود يك جنس خاص را انتخاب و خريداري كنيد.
  • حتما توجه داشته باشيد كه برخي از مدل‌هاي تخته وايت برد فقط بر روي ديوار نصب مي‌شوند كه بيشتر براي مدارس مناسب هستند، برخي ديگر هم داراي چهارپايه هستند كه براي نوشتن تسلط بيشتري داشته باشيد.
  • مورد آخر هم دقت در قيمت محصول مورد نظر است، شما عزيزان بايد با توجه به بودجه و سليقه‌ي خود يك مدل خاص را خريداري نماييد. در حال حاضر قيمت اين كالا از ارزان شروع مي‌شود تا گران كه فاكتورهاي مهمي بر روي بالارفتن قيمت اثرگذار خواهند بود.

چطور يك عطر خوب بخريم؟

۱۵ بازديد

چطور يك عطر خوب بخريم

انتخاب عطر مناسب مي تواند يك كار دلهره آور باشد. با داشتن انواع مختلف و رايحه هاي مختلف ، به راحتي مي توانيد دستان خود را بالا برده و بدون فكر بسيار يكي را انتخاب كنيد. با اين وجودبا در نظر داشتن اين نكات در خانه و قبل از خريد به شما كمك مي كند تا گزينه هاي خود را كمتر كنيد. هنگام خريد ،عطرها را با هم مقايسه كنيد تا بتوانيد تصميمي آگاهانه بگيريد كه پشيمان نخواهيد شد!

 

1-قيمت:در مورد قيمت تصميم بگيريد. عطر يك كالاي لوكس است و هزينه آن مي تواند بين محصولات متفاوت باشد. برخي از عطرهاي زير50هزار تومان و برخي ديگر صدها يا حتي چند ميليون تومان قيمت دارند. قبل از خريد ، تصميم بگيريد كه چقدر پول براي يك عطر خرج كنيد.

اگر عطر يك هديه است ، هم امور مالي شخصي خود و هم رابطه خود را با گيرنده هديه در نظر بگيريد. اگر به همسرتان عطر مي دهيد ، ممكن است بخواهيد براي آشنايي كه نمي دانيد بيشتر از آن چيزي كه دوست داريد صرف عطر بپردازيد.

 

2-غلظت عطر:غلظت عطر را انتخاب كنيد. عطرها بسته به قدرت ماندگار خود داراي نامهاي مختلفي هستند. به طور معمول ، گرانترين عطرها از ماندگاري طولاني ترين عطرها هستند ، در حالي كه عطرهاي ارزان قيمت به اندازه قدرت ماندگاري ندارند. معمولاً مي توانيد نوع يا غلظت عطر را تحت عنوان آن در قسمت جلوي بطري مشاهده كنيد.

 ادو ادكلن كمترين غلظت عطر را دارد كه حدود دو ساعت به طول مي انجامد. اين روغن 3-5٪ در مخلوط آب و الكل است.
 ادو توالت نوعي عطر كمي غليظ تر است و سه تا چهار ساعت به طول مي انجامد. اين روغن حدود 4-8٪ است.
 Eau de parfumغلظت روغن بالاتري نسبت به ادوكلن دارد و حدود شش ساعت طول مي كشد. اين روغن 15-18٪ مخلوط شده با الكل است.
 عطر با بالاترين غلظت ، پارفوم ناميده مي شود. قدرت ماندگاري خوبي دارد و تمام روز دوام خواهد داشت. اين 15-30 روغن مخلوط با الكل است.

 

3-رايحه عطر:رايحه هاي يك خانواده معطر. در نظر بگيريد كه از شما و يا گيرنده عطر لذت مي بريد. عطرها به طور كلي به چهار دسته رايحه تقسيم مي شوند ، اگرچه بسياري از عطرها حاوي تركيبي لطيف از رايحه هستند. اگر در حال خريد عطر براي شخص ديگري هستيد ، ببينيد كه انواع عطر آنها را استفاده مي كند. اگر نمي دانيد چه نوع عطرهايي را دوست داريد ، نگران نباشيد: مي توانيد وقتي در حال امتحان كردن عطرها در فروشگاه هستيد ، خانواده عطر را ترجيح دهيد.

عطرهاي گل / عطر مانند گلهاي تازه بريده شده بو مي كنند. رايحه رايج مورد استفاده در عطرهاي گلدار گل رز ، اسطوخودوس ، ميخك و شكوفه نارنج است. عطرهاي گل به دليل رايحه اي شيرين و زنانه كه بيشتر از آن لذت مي برند محبوب ترين عطرهاي زنانه هستند.
عطرهاي مركبات / ميوه اي بوي ميوه ، بويژه مركبات مي دهند. تن هاي رايج ميوه هاي مركبات مانند پرتقال ، گريپ فروت و آهك است ، اما ميوه هاي ديگري مانند زردآلو ، سيب يا هلو نيز وجود دارد. به طور كلي اين عطرها روشن و طراوت هستند.
عطرهاي شرقي / معطر بوي مشك و پيچيده مي دهند. بسياري از آنها حاوي تن ادويه جات ترشي جات مانند آنيس ستاره ، دارچين و وانيل هستند.
عطرهاي وودي / Chypre بوي چوبي و خاكي دارند. بسياري حاوي عطرهايي مانند ترنج ، بلوط خامه اي و پاتوولي هستند.

 

4-پرسش:از ديگران بپرسيد كه از چه عطر استفاده مي كنند. از رايحه هايي كه پيرامون شما استفاده مي كنند آگاه باشيد بدون توجه به اينكه در محل كار هستيد ، در قطار يا كلاس هستيد. اگر چيزي را كه دوست داريد استفاده كننده رايحه بپرسيد كه اين عطر چيست. شما هرگز نمي دانيد ، مي توانيد عطر و بوي جديد خود را حتي بدون ورود به فروشگاه پيدا كنيد

اگر عطر و بوي عطرهاي دوستانتان را دوست نداريد ، سعي كنيد آنچه را كه در مورد آنها دوست نداريد ، مشخص كنيد. اين اطلاعات ارزشمندي است كه به شما كمك مي كند گزينه هاي خود را محدود كنيد.

چگونه شخصيت قوي داشته باشيم ؟

۹ بازديد

چگونه شخصيت قوي داشته باشيم ؟ بيشتر افراد ترجيح مي‌دهند شخصيتي قوي از خود ارائه دهند و در برابر مشكلات و مسائل زندگي قدرتمند عمل كنند. شخصيت‌ هر كسي منحصر به فرد است. برخي به طور ناخودآگاه و به واسطه‌ي تربيت خانوادگي از شخصيت‌هاي قدرتمند و مديريتي بهره‌مند هستند. قسمت عمده‌اي از شخصيت انسان‌ها در دوران كودكي و نوجواني و بر اثر تربيت والدين شكل مي‌گيرد اما در بزرگسالي نيز مي‌توانيد ويژگي هاي يك شخصيت قوي را در خود تقويت كنيد. شخصيت قدرتمند نياز به تمرين و تلاش دارد. در مطلب پيشرو سعي كرده‌ايم تا مجموعه‌اي از ويژگي‌هاي مهم در شكل گيري شخصيت قوي را بررسي كنيم.
تماس با مشاور
منظور از شخصيت چيست؟شخصيت، از نظر روانشناختي، خصوصيات فردي را توصيف مي كند كه منحصر به فرد است. بخشي از شخصيت شامل روشهاي تفكر، احساس و رفتار مي‌شود. اين تركيبات براي تعيين نحوه پاسخگويي فرد به موقعيتهاي خاص است. برخي از نمونه هاي ويژگي هاي شخصيتي عبارتند از: صادق بودن، دمدمي بودن و اجتماعي بودن. براي شناخت ابعاد مختلف شخصيتي مي‌توانيد به مقاله‌‌ي تعريف ابعاد شخصيت مراجعه كنيد.
 
چگونه شخصيت قوي داشته باشيم | فراموش كردن وقايع تلخ گذشتهيادآوري خاطرات تلخ و زندگي در گذشته مانعي بر سر راه پرورش شخصيت و رشد خلاقيت است. اگر مي خواهيد شخصيت قوي داشته باشيد، گذشته را فراموش كنيد و در حال زندگي كنيد. از دستاوردهاي خود ياد كنيد هر چند كوچك باشند. فراموشي وقايع ناگوار و گذشت از اشتباهات، از شما شخصيتي قوي مي‌سازد. ممكن است در ابتدا گمان كنيد راه سختي را در پيش داريد اما با تمرين و تكرار و از بين بردن افكار منفي متوجه مي‌شويد كه به تدريج مي‌توانيد با شخصيتي قوي و به آساني از مشكلات عبور كنيد.
 
سخن گفتن به موقعسعي كنيد زمان خوبي را براي صحبت انتخاب كنيد. افراد با شخصيت هاي قوي زياد حرف نميزنند اما وقتي هم صحبت مي كنند تاثير گذار و مفيد سخن مي گويند. با كم سخن گفتن احتمال خطا كاهش مي يابد. شنونده بودن را در خود تقويت كنيد و در زمان‌هاي مناسب و فكر شده سخن بگوييد. در اين زمينه مي‌توانيد مقاله مهارت گوش دادن را مطالعه كنيد تا از فوايد آن آگاه شويد.
 
انتقاد پذيريممكن است در جلسه كه هستيد از شما انتقاد شود تلاش كنيد روحيه انتقاد پذيري داشته باشيد و اگر از شما انتقاد كردند خونسردي خود را حفظ كنيد؛ سعي كنيد فرد مقابل را قانع كنيد در غير اين صورت فردي منعطف و انعطاف پذير باشيد و سعي كنيد انتقادات را بپذيريد. انتقاد پذيري شما را فردي قوي و با ظرفيت بالا نشان مي‌دهد. 
 
چگونه شخصيت قوي داشته باشيم | آراستگيپوشيدن لباس هاي رسمي افراد را با انضباط نشان مي دهد و ديگران متوجه مي شوند كه براي كار خود ارزش قائل هستيد و براي آن وقت مي گذاريد. به آراستگي خود اهميت دهيد و نوع لباس پوشيدنتان را متناسب با شرايط انتخاب كنيد.
 
تقويت اعتماد به نفسافرادي كه مي‌خواهند شخصيت قوي داشته باشند بايد اعتماد به نفس را در خود تقويت كنند. با تقويت اعتماد به نفس روابط اجتماعي شما از لحاظ كمي و كيفي بهبود پيدا مي‌كند و افراد زيادي جذب شما مي شوند و دستورات شما را انجام مي‌دهند. به مرور زمان فردي با شخصيت قوي و تأثيرگذار شناخته مي‌شويد. مقاله‌ي راه‌هاي افزايش اعتماد به نفس كمك زيادي به شما در اين زمينه مي‌كند.
 
شركت در كارهاي گروهيهنگامي كه كارهاي گروهي انجام مي دهيد، سعي كنيد كارها را به بهترين نحو ممكن انجام دهيد و به ديگران نيز كمك كنيد. سعي كنيد گاهي و در حد توان خود مديريت كارهاي گروهي را به عهده بگيريد و در آن‌ها داوطلب شويد. اين كار از شما شخصيتي قدرتمند مي‌سازد. فردي كه مي‌تواند كارهاي ديگران را نيز مديريت كند.
 
چگونه شخصيت قوي داشته باشيم | مثبت انديشيمعمولا افراد خوش بين اتفاقات خوبي برايشان رقم ميخورد زيرا نسبت به همه چيز نگرش مثبت دارند. در حقيقت خوش بين بودن شما را قادر ميسازد تا بتوانيد راه حل هاي منطقي را ارائه دهيد. افرادي كه مدام از زمين و زمان شكايت مي‌كنند نمي‌توانند شخصيتي قوي از خود ارائه دهند. توصيه مي‌كنيم در اين زمينه مقاله‌ي آثار و راه هاي رسيدن به ‎⁨مثبت انديشي⁩ را مطالعه كنيد.
 
كارهايتان را به اتمام برسانيدافراد با شخصيت هاي قوي كارهاي خود را ناتمام نمي گذارند و انها را به طور كامل به اتمام مي رسانند و بعد به كارهاي ديگري مشغول ميشوند. اين كار سبب مي شود كارها را به صورت كامل و حرفه اي انجام دهيد.
 
چگونه شخصيت قوي داشته باشيم | انعطاف پذيريافراد موفق انعطاف پذيري بالايي دارند و خود را با محيط سازگار ميكنند. اين انعطاف پذيري به حل مشكلات بسيار كمك ميكند و راهكارها و انتقادات ديگران را قبول ميكنند.
 
چگونه شخصيت قوي داشته باشيم | ارتباط چشميارتباط چشمي يكي از انواع مهارت‌هاي ارتباطي است كه با استفاده از آن مي‌توانيد تأثيرات عميقي را بر مخاطب خود اعمال كنيد. برقراري ارتباط چشمي مؤثر از نكات مهمي است كه نوع شخصيت شما را به لحاظ خجالتي بودن و يا برعكس آن مشخص مي‌كند. اگر شما با افراد ارتباط چشمي برقرار كنيد و با دانستن كمي از دانش زبان بدن مي توانيد متوجه شويد كه شنونده در چه حالتي قرار دارد مثلا جذب سخنان شما شده است يا حوصله اش سر رفته است. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله‌ي ارتباط چشمي را نيز مطالعه كنيد.

چطور تشخيص دهيم كه از ديگران باهوش تر هستيم؟

۱۶ بازديد

كمتر حواسشان پرت مي شود: طبق پژوهشي كه در سال ۲۰۱۳ ميلادي انجام گرفت افرادي كه نسبت به تغييرات محيطي بي تفاوتند و در عوض راحت تر روي كارشان تمركز مي كنند معمولا در تست هاي آي كيو امتياز بيشتري را كسب مي كنند.

چطور تشخيص دهيم كه از ديگران باهوش تر هستيم؟

 

•شب بيدارند: افراد باهوش معمولا بيشتر تمايل دارند كه شب ها چه در طول هفته و چه تعطيلات پاياني آن بيدار بمانند.

•انعطاف پذيري بيشتر دارند: اين افراد معمولا خود را با شرايط مختلف وفق مي دهند و پيچيدگي ها و محدوديت ها تاثيري در فعاليت هايشان ندارد.

•به خوبي از آنچه نمي دانند آگاهند: باهوش ها عموما بدون هيچ گونه ترسي دانش پايين خود در رابطه با يك موضوع خاص را مطر ح مي كنند و هيچ ابايي از اين بابت ندارند.

•كنجكاوي سيري ناپذيي دارند: در اينبار همان بس كه به جمله اي ناب از آلبرت اينشتين اشاره كنيم كه مي گفت: من نبوغي ندارم و تنها آدمي كنجكاو هستم.

•ذهني باز دارند: افراد باهوش درهاي ذهنشان را به روي ايده هاي جديد نمي بندند و همواره آمادگي آن را دارند تا نظرات متفاوت را بپذيرند.

•تنهايي را ترجيح مي دهند: اين افراد معمولا در مقايسه با هم سالان خود تمايل كمتري به روابط اجتماعي دارند.

•كنترل بالايي روي خود دارند: افراد باهوش معمولا قبل از شروع به هر كاري برنامه ريزي مي كنند، اهدافشان را روشن مي نمايند و استراتژي هاي جايگزين براي دستيابي به آن هدف ها را مشخص مي كنند. در تستي از گروهي داوطلب خواسته شد كه بين يك پاداش كوچك اما فوري و پاداشي بزرگ اما با تاخير زماني گزينه دلخواهشان را انتخاب كنند و در ادامه مشخص گرديد افرادي كه گزينه دوم (يعني پاداش بزرگ با تاخير زماني) را برگزيده اند و به نوعي روي خود كنترل دارند امتيازهاي بيشتري را در تست هاي هوش دريافت كرده اند.

•شوخ طبع هستند: طبق پژوهشي، كميدين هاي حرفه اي نمره هاي بالاتري را در تست هاي هوش كلامي به خود اختصاص مي دهند.

•نسبت به حال اطرافيان حساس هستند: افراد باهوش ميتوانند افكار و احساسات اطرافيان خود را حس كنند و طبق برخي پژوهش ها احساس همدردي، حساسيت داشتن نسبت به نياز و احساسات ديگران و بي تفاوت نبودن به اين نيازها از جمله اصلي ترين مشخصه هاي هوش حسي است.

•مي توانند مفاهيم نامرتبط را به هم ارتباط دهند: طبق برخي تحقيقات افراد باهوش مي توانند الگوهايي را ببينند كه ديگران از مشاهده شان عاجزند و علت هم اين است كه چنين افرادي قادرند موضوعات به ظاهر نامرتبط را به هم ربط دهند.

•كارهايشان را به تعويق مي اندازند: افراد باهوش عموما كارهاي روزمره شان را به تعويق مي اندازند تا روي موضوعات مهم تري تمركز كنند و اين به تعويق انداختن امور يكي از كليدهاي نوآوري است كه استيو جابز نيز به شكلي نظام مند از آن بهره مي جست.
•زياد در مورد پرسش هاي مهم فكر مي كنند: افراد باهوش آنطور كه تحقيقات نشان مي دهند زياد در مورد عالم هستي و معناي زندگي مي انديشند و عموما به دنبال اهداف و فلسفه وجودي هرچيزند.