آرشیو اردیبهشت ماه 1400

معرفي برترين متدهاي آرايشي

قدرت يادگيري دخترها بيشتر است پسرها؟

۹ بازديد

آيا دختران قدرت بيشتري براي يادگيري دارند يا پسران؟

تفاوت هاي جسمي در رشد مغز يك دختر و پسر وجود دارد. اما محققان هنوز فكر مي كنند كه اين تفاوت چه تاثيري بر رفتار ، شخصيت و غيره دارد. آنها نمي فهميدند. مثلا؛ دانشمندان مي گويند ناحيه اي از مغز وجود دارد كه پسران را به سمت دستگاه هاي تلفن همراه و دختران را براي آموزش آنها جذب مي كند. البته اين موضوعات هنوز مشخص نشده است.

تفاوت هاي زيادي بين آموزش و رشد مغزي دختران و پسران وجود دارد. كودكان به رفتار والدين توجه مي كنند و هنگامي كه نقشي يكسان ايفا مي كنند والدين همجنس خود را انتخاب مي كنند ، بنابراين در نقش دختران ، مادران و پسران كار پدر را انتخاب مي كنند.

يك روانشناس گفت: “دختران مانند بچه هاي خاله و عروسك به بازي مي روند ، اما پسران ترجيح مي دهند با اسلحه و ماشين بازي كنند.”
تفاوت يادگيري دختر و پسر
قدرت يادگيري دختران و پسران
وي اظهار داشت: دختران در مقايسه با پسران به طور عيني و با جزئيات به مسائل و موارد نگاه مي كنند ، به عنوان مثال دختران مسائل رياضي را به صورت رسمي ياد مي گيرند اما پسران به طور كلي با مشكلات روبرو هستند.

تفاوت هاي دختران و پسران را كاوش كنيد

اين روانشناس با اشاره به اضطراب دانش آموزان گفت: دانشجويان دختر با صحبت با دوستان و خانواده ابراز نگراني مي كنند اما پسران با فعاليت بدني اين شرايط را تخليه مي كنند.

قدرت يادگيري دخترها بيشتر است پسرها؟

وي در مورد مسئوليت دختران گفت: دختران مسئوليت خود را در هر حالت روحي ، استرس ، شكست و نظم به تعويق نمي اندازند ، بلكه پسران با اولين استرس و اضطراب ، به دليل فشار زياد و درگيري شديد با چيزي كه ذهن آنها را نگران مي كند ، به تعويق مي اندازند. ” آنها مسئوليت هاي خود را فراموش مي كنند.

وي با بيان اينكه “تفاوت بين مغز بر يادگيري تأثير مي گذارد” ، افزود: در مغز دختران ، نيمكره چپ و راست به هم متصل هستند ، اما در مغز پسران ، اين دو نيمكره اشتراك چنداني ندارند.

منبع:

تاپ پرشين

۱۵ روش براي اينكه اعتماد به نفس كودكانمان را بالا ببريم

۱۰ بازديد

نكاتي درباره نحوه اعتماد سازي در كودكان

عزت نفس مناسب سلاح كودك در برابر چالش هاي جهان است. كودكاني كه احساس خوبي نسبت به خود دارند مي توانند به راحتي با مشكلات محيطي كنار بيايند.در ادامه نكاتي را براي تقويت عزت نفس كودكان ارائه خواهيم داد.

همانطور كه در اين بخش از نمناك خواهيد خواند ، اعتماد به نفس ناشي از احساس شايستگي است. كودك با اعتماد به نفس نياز به درك مثبت و واقع بينانه توانايي هاي خود دارد و اين نتيجه دستاوردهاي بزرگ و كوچك است. اين مي تواند به ايجاد اعتماد به نفس كمك كند ، به ويژه هنگامي كه به تلاش ها يا توانايي هاي خاص كودك خود اشاره مي كنيد.

عزت نفس كودكان

در اينجا ۱۵ نكته براي كمك به شما در ايجاد اعتماد به نفس در كودك آورده شده است:
۱٫ فرزند خود را دوست داشته باشيد:

به نظر واضح است ، اما اين احتمالاً مهمترين چيزي است كه مي توانيد به فرزند خود بدهيد. حتي اگر اين كار را ناقص انجام دهيد – چه كسي اين كار را نمي كند؟ هميشه ابراز عشق زياد كنيد.

فرزند شما بايد احساس پذيرفته شدن و دوست داشته شدن كند ، از خانواده شروع كند و به گروه هاي ديگر مانند دوستان ، همكلاسي ها ، تيم هاي ورزشي و جامعه گسترش يابد. اگر زنگ زده يا ناديده گرفته ايد يا اشتباه والدين ديگري مرتكب شده ايد ، كودك خود را در آغوش بگيريد و به او بگوييد كه متاسفيد و او را دوست داريد. عشق بي قيد و شرط بنيادي محكم براي اعتماد به نفس فراهم مي كند.

عدم اعتماد به نفس در كودكان

۲٫ در صورت لزوم او را تحسين كنيد:

مهم است كه به كودك خود ستايش و بازخورد مثبت دهيد ، زيرا كودكان – به ويژه جوانان – آنچه را كه فكر مي كنيد با توجه به ارزش ها و دستاوردهاي آنها اندازه گيري مي كنند. اما در ستايش خود واقع بين باشيد؛ اگر كودك در مهارت خاصي شكست خورد يا استعدادي از خود نشان نداد ، تلاش هاي او را تحسين كنيد ، اما نتايج غير واقعي را تحسين نكنيد.

به او بگوييد مشكلي نيست ، او نمي تواند همه كارها را به طور كامل انجام دهد. به او بگوييد كه بعضي از كارها به تلاش زياد ، تمرين و تكرار نياز دارد و گاهي اوقات بهتر است بعد از تلاش حركت كن

رفاه كودكان

روش براي اينكه اعتماد به نفس كودكانمان را بالا ببريم

۳- به كودك خود كمك كنيد اهداف واقع بينانه اي تعيين كند:

وقتي كودك شما فوتبال را شروع مي كند ، براي او خوب است كه فكر كند كه بالاخره مي تواند به تيم المپيك برود. اما اگر او در تيم دبيرستان خود شكست بخورد و هنوز هم معتقد باشد كاليبر المپيك است ، پس بايد بيشتر روي اهداف واقع بينانه تمركز كند.

به كودك خود كمك كنيد تا اهداف معقول و معقولي را تعيين كند و از احساس ناكامي جلوگيري كند. براي اهدافش ، با صحبت با او اهداف كوتاه مدت و كوچك را به او نشان دهيد.

به كودك هدف بدهيد

۴- الگويي براي خود درست كنيد كه خودتان را دوست داشته باشيد و درباره خود مثبت صحبت كنيد:

قبل از اينكه بتوانيد به كودك خود ياد دهيد كه خودش را دوست داشته باشد ، بايد خودتان را دوست داشته باشيد. هنگامي كه كار خوبي انجام داده ايد مي توانيد با تحسين و احترام به او اين رفتار را نشان دهيد.

خواه يك ماراتن سوار خوب باشيد و يا در محل كار يا شام خود را ارتقا دهيد ، موفقيت خود را با فرزندان خود جشن بگيريد درباره مهارت ها و استعدادها و تلاش هاي لازم براي دستيابي به اين دستاوردها صحبت كنيد. در همان مكالمه مي توانيد مهارت هاي كودك و نحوه پرورش و استفاده از آنها را به او يادآوري كنيد.

منبع:

تودي نيوز

كودكان ۳ تا ۷ سال به چند ساعت خواب نياز دارند؟

۹ بازديد

درجه خواب كودكان از ۳ تا ۷ سال
كودك هنگامي كه از اوايل كودكي خارج مي شود ، به خواب كمتري نياز دارد. اما بايد بدانيد كه چقدر كمتر! همه كودكان متفاوت هستند. برخي به خواب بيشتر و برخي ديگر به خواب كمتري نياز دارند. اما به طور كلي ميزان خواب كودك در سنين مختلف مشخص است.

از ۳ تا ۵ سال حدود دوازده ساعت مي خوابد. بعضي از كودكان زير ۳٫۵ سال ممكن است يك بار در روز بعد از ظهر يك چرت كوتاه نيم ساعت تا يك ساعت داشته باشند ، اما معمولاً بعد از ۳٫۵ سالگي كودكان تمايل به خواب ندارند.

خواب كودكان

خواب كودكان از ۳ تا ۷ سال

كودكان بين ۵ تا ۷ سال به حدود ۱۱ ساعت خواب نياز دارند و حدود ۲۰٪ از آن خواب در منطقه حركت سريع چشم است ، معروف به (REM: حركت سريع چشم) ، كه در آن خوابها معمولاً در چشم ما رخ مي دهد روزها

كودكان در خواب مشكل دارند. يعني تقريباً در اين سن تمايل به خوابيدن دارند. آنها از خوابيدن مي ترسند و دليل آن اين است كه خواب مي بينند و اين خواب ها آنها را آزار مي دهد.

نگراني ديگر اين است كه در هنگام خواب اتفاقاتي براي آنها رخ دهد كه از آنها اطلاع ندارند (خوب يا بد). آنها به ويژه نگران ساير مشكلات و چيزهايي هستند كه در ذهن خود دارند. تا آنجا كه ممكن است ، به بهانه هاي مختلف ، آنها نمي خواهند بخوابند.

 

نكته:
والدين بايد حدود يك ساعت قبل از خواب راحت فرزندانشان در خانه آرام باشند و اين امكان را به آنها مي دهند كه آرام آرام ، بدون فشار و تحميل ، مانند مراسم قبل از خواب (مسواك زدن دندان ها ، كودكان بايد شروع به شستن يا رفتن به دستشويي كنند). ، يا لباس پوشيدن ، يا خواندن و گوش دادن به موسيقي ، يا صحبت با والدين آنها ، كه براي مراسم لازم است.

نه اينكه وقتي وقت خواب بچه ها فرا مي رسد ، حالا با سرعت و فشار ، از آنها بخواهيد هرچه زودتر كارهايي را انجام دهند و به موقع بخوابند!

در عين حال ، محيط خانه بايد آرام باشد. اين بدان معني است كه راديو و تلويزيون نبايد براي كسي در نظر گرفته شود. زيرا اگر كودكان احساس كنند هنوز بيدار هستند ، ديگر نمي خواهند بخوابند.

كودكان 3 تا 7 سال به چند ساعت خواب نياز دارند؟

در هر صورت ، صحبت با كودكان ، مطالعه كتاب يكي از اصلي ترين موارد براي آنها خواهد بود.

كودك ۴ ساله معمولاً به تختخواب و تختخواب خود علاقه مند است. اين احساس مالكيت خوشبختانه در اين سن رخ مي دهد و ما بايد از آن استفاده كنيم. و تقريباً پس از آن اجازه نمي دهيم كودكان به اتاق يا تختخواب خود برگردند.

و بياييد اطمينان حاصل كنيم كه مشكلات موجود ، به ويژه در سنين ۴ تا ۶ سالگي ، در اين زمينه براي آنها مشكلي ايجاد نمي كند.

نكته:
اگر بچه ها در اين سن به اتاق شما مي آيند ، بهتر است يكي از والدين شما به اتاق برگردد و او را به خواب تشويق كنيد. مدتي آنجا بمانيد.

مي توانيد مدتي روي زمين بنشينيد. اگر كودك به امنيت و راحتي بيشتري احتياج دارد ، در آنجا يك تخت و تختخواب بگذاريد و در آنجا استراحت كنيد و هنگامي كه آرام شد ، اين شما هستيد و چند دقيقه از خوابيدن او مي گذرد و وارد مرحله خواب عميق يا نيمه عميق تر شده است ، مي توانيد به به اتاق خود برگرديد

منبع:

سفير نيوز