اصول هاي كاربردي و مهم خانه تكاني در عيد نوروز

۲۸ بازديد

همان طور كه ميدانيم به تازگي وارد اسفند شده ايم و تا چند هفته ديگر عيد 97 شروع ميشود ، اما الان كدبانو هايي هستند كه مشغول تميز كردن خانه هستند سايت تالاب در اين قسمت نكته هاي مهمي براي آشپزخانه ذكر كرده است در ادامه با نكته هاي مهم براي آشپزخانه در عيد 96 ما را همراهي كنيد.

 

كدبانوي آشپزخانه در پخت و پز و آشپزي و همچنين نگهداري از مواد غذايي مهارت هاي لازم را مي داند و آن ها را به كار مي گيرد. جيمز مارتين (James Martin) سرآشپز و شخصيت تلويزيوني معروف بريتانيايي است. او در اينجا نكاتي در زمينه آشپزي در اختيار شما عزيزان قرار مي دهد.

 

نگهداري گياهان تازه

قسمت انتهاي ساقه گياهان را جدا كنيد. آنها را به صورت خشك در كيسه هاي پلاستيك قرار داده و در يخچال نگهداري كنيد. بهتر است تا زمان استفاده آنها را شست و شو ندهيد. گشنيز به دماي خنك نياز دارد و بايد در يخچال نگهداري شود. جعفري را مي توان در مجاورت دماي محيط و يا در يخچال نگهداري كرد. برگ ريحان بهتر است

 

در مجاورت دماي محيط و نه در يخچال نگهداري شود زيرا در معرض سرما آسيب مي بيند. سبزيجات تازه را با اين روش مي توان تا 2 هفته يا بيشتر نگهداري كرد.

 

يك همبرگر خوب

به گزارش تالاب براي تهيه يك همبرگر خوب بايد گوشت را با دقت انتخاب كنيد. از گوشت گوساله چرخ كرده اي استفاده كنيد كه مخلوطي از 80 درصد گوشت و 20 درصد چربي باشد. اگر ميزان چربي كمتر باشد، همبرگر خشك خواهد شد. هنگام سرخ كردن، قبل از اين كه همبرگرها را در تابه برگردانيد، اجازه دهيد كاملا سفت و برشته شوند، در غير اين صورت از هم جدا خواهند شد. براي گريل كردن همبرگرها بهتر است از تابه چدني استفاده كنيد.

 

پخت پاستا و اسپاگتي

براي پخت پاستا و اسپاگتي، آب را در ظرف مناسبي به جوش آوريد. مقداري نمك افزوده و پاستا يا اسپاگتي را اضافه كنيد. پس از گذشت حدود 8 دقيقه از زمان پخت، پاستا يا اسپاگتي را تست كنيد تا مطمئن شويد كه به اندازه دلخواه سفت يا نرم باشد. ظرف بايد به اندازه كافي بزرگ باشد تا پاستا يا اسپاگتي فضاي كافي براي حركت در آب داشته باشد.

 

انتخاب سس سالاد

بهتر است به جاي استفاده از سس سالاد آماده، سس سالاد را خودتان تهيه كنيد. مقدار استاندارد سس، 2 قاشق سوپ خوري با 50 الي 200 كالري در هر سرو است. سس و سالاد را به خوبي با هم مخلوط كنيد. مراقب باشيد كه سس هاي سالاد حاوي شكر افزوده نباشد. يكي از بزرگ ترين مشكلات سس هاي سالاد، ميزان سديم بيش از 500 ميلي گرم در هر سرو است. به دنبال سس هايي باشيد كه در هر سرو 300 ميلي گرم يا كمتر سديم داشته باشند.

 

پودر نان

براي تهيه پودر نان، نان خشك تكه تكه شده را درون مخلوط كن بريزيد و كاملا پودر كنيد. با اين كار نان به راحتي پودر شده و به تيغه هاي مخلوط كن نمي چسبد. براي برشته كردن يك پيمانه پودر نان تازه، آن را به مدت 2 دقيقه در مايكروويو با قدرت بالا برشته كنيد.

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/نكته-هاي-مهم-براي-آشپزخانه-در-عيد-96.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.