نكته هايي درمورد استفاده از لوازم آرايشي (بخش دوم)

۴۹ بازديد

 

لوازم آرايش,محصولات آرايشي, استفاده از لوازم آرايشي

انواع پوست‌ها در گروه‌بندي به شش دسته تقسيم بندي مي‌شوند اما به طور كلي سه گروه از پوست‌ها بيشتر در معرض آسيب هستند.

 

- در رنگ بندي يا تعيين انواع پوست، كدام رنگ از پوست حساس‌تر هستند؟
انواع پوست‌ها در گروه‌بندي به شش دسته تقسيم بندي مي‌شوند اما به طور كلي سه گروه از پوست‌ها بيشتر در معرض آسيب هستند.پوست‌هاي روشن در معرض نور مستقيم خورشيد دچار كك و مك مي‌شوند و بيشتر از خود واكنش پوستي يا التهابي نشان مي‌دهند.زناني كه پوست‌هاي تيره دارند اگر در نواحي از پوست شان در اثر مواد آرايشي لك ايجاد شود ديرتر به درمان پاسخ مي‌دهند.

- خطرناك‌تر  از همه ؛  ريمل
ريمل خطرناك‌ترين لوازم آرايشي است كه بايد زود به زود دور انداخته شود. اين لوازم آرايشي محل اسكان انواع باكتري است كه در محيط گرم و تاريك درون آن، جا خوش كرده‌اند و با هر بار استفاده مي‌توانند به چشم‌ها انتقال يابند. از عوارض آن، عفونت‌هاي چشمي و در موارد شديدتر، نابينايي است.
ريمل بايد هر چند ماه يكبار(در حالت ايده‌آل 2 تا 3 ماه و نهايتا 6 ماه) عوض شود،با باز شدن درريمل اكسيژن روي مواد تشكيل‌دهنده ريمل تاثير گذاشته و كاري مي‌كند كه باكتري‌ها درون آن جمع شوند. وقتي باكتري‌ها درون ريمل تجمع كنند، مي‌توانند باعث قرمزي، خارش يا حتي گاهي ورم ملتهبه و گل‌مژه در ناحيه چشم‌ها شود.
از طرف ديگر هربار كه برس ريمل را بيرون مي‌آوريد، از آن استفاده مي‌كنيد و دوباره آن را سر جايش برمي‌گردانيد، در اين مسير برس تعدادي باكتري جذب مي‌كند و آن را درون ريمل مي‌برد.

- برخي از انواع رژها سرب دارند؟
امروزه سعي براين شده كه ميزان سرب موجود در رژلب ها را به حداقل برسانند اما همچنان بسياري از انواع رژلب ها كه مقادير بالايي سرب دارند. خوردن رژلب باعث مي شود، سرب به درون بدن نفوذ كرده و خطراتي را به دنبال داشته باشد. (FDA) اعلام كرده، سرب بالاي موجود در برخي از رژلب ها مي تواند نگراني هاي جدي را به دنبال داشته باشد.

- بهترين روش براي پاك كردن آرايش از روي پوست صورت چيست؟
استفاده از محلول‌هاي شست‌وشوي آرايش بايد مطابق با نوع پوست صورت خريداري شود.بهتر است براي پوست‌هاي خشك از لوسيون شست‌وشو دهنده،صابون مخصوص يا ژل شست‌وشو استفاده شود همچنين محلول‌ها و تونيك‌هاي شست‌وشو يا صابون‌هاي گليسيرينه يا كرم دار آسيب كمتري به پوست وارد مي‌كنند از اين رو بهترين گزينه براي پاك كردن آرايش صورت هستند.
برخي زنان براي پاك كردن آرايش صورت از دستمال يا پنبه استفاده مي‌كنند كه اين روش به دليل ايجاد اصطكاك ميان پوست صورت و پنبه يا دستمال پوست را ضخيم و در دراز مدت چين و چروك ايجاد مي‌كند.اگر استفاده از لوازم آرايش درست و در حد اعتدال باشد پيري زودرس ايجاد نخواهد شد همچنين زنان مي‌توانند از كرم‌هاي ضد آفتاب رنگي به جاي كرم پودر استفاده كنند.

- برخي از محصولات آرايشـــي چشم مقادير خطرناكي سرب دارند؟
خط چشم يكي از پرطرفدارترين لوازم آرايشي است كه به ميزان بالايي سرب دارد. بايد استفاده از اين محصول آرايشي را به حداقل برسانيد و هنگام خريد آن به يك مركز معتبر مراجعه كنيد. بسياري از خط چشم هايي كه به صورت تقلبي در بازار عرضه مي شوند، مي توانند سلامت چشم هاي شما را به خطر بيندازند.

لوازم آرايش,محصولات آرايشي, استفاده از لوازم آرايشي

- پنكيك پودري بيشتر از همه عمر  مي‌كند
هر پنكيك پودري را حداقل مي‌توان 2 تا 3 سال استفاده كرد به شرط آنكه در محيطي خشك و خنك نگهداري شوند اما پنكيك‌هايي كه منشا گياهي دارند چون مقدار بسيار كمي آب در آنها وجود دارد درنتيجه رشد باكتري‌ها در آنها محتمل است. بنابراين اول از همه به برچسب پنكيك‌تان نگاه كنيد اگر روي آن عبارت گياهي << botanical>> وجود داشت يا نوشته بود كه داراي موادي چون بابونه، آلوورا، بامبو، چاي سبز يا…. است، بايد در نگهداري آن دقت بيشتري كنيد چون در آنها مقداري آب وجود دارد. پودرهاي فشرده تا 2 سال و پودرهاي نرم را تا 3 سال مي‌توانيد استفاده كنيد.

- سازمان بهداشت جهاني برچسب تاييد روي تمام محصولاتي كه به بازار عرضه مي شوند، مي زند؟
فراموش نكنيد كه بسياري از توليد كنندگان لوازم و محصولات آرايشي و بهداشتي حتي بدون مجوز در حال توليد و پخش محصولات هستند چه برسد به اين كه اين محصولات بخواهند مجوز سازمان هاي معتبر نظارتي را داشته باشد. مسئوليت شما چند برابر است. اين شما هستيد كه بايد سراغ محصولات مورد تاييد برويد.

- برس را بشوييد تا سالم بماند
دقيقا همان قانوني كه درباره پنكيك‌ها وجود داشت در مورد رژگونه‌هاي پودري هم صدق مي‌كند يعني اگر در مواد تشكيل‌دهنده آن آب وجود نداشته‌ باشد، مي‌توانيد تا مدت‌ها يعني 2 تا 3 سال از آن استفاده كنيد البته اگر رژگونه كرمي باشد، بايد هرسال آن را عوض كنيد. اگر مي‌خواهيد عمر رژگونه را زياد كنيد به طور مرتب برس آن را بشوييد و رژگونه را در محيطي تاريك و خشك نگهداري كنيد.اگر رژگونه‌تان مرطوب يا نم‌دار شود احتمال رشد باكتري‌ها در آن تسريع مي‌شود.

- كداميك از موارد زير شايع ترين نوع عارضه به دليل استفاده از محصولات آرايشي محسوب مي شود؟
ايجاد حساسيت و آلرژي
آسيب ديدن ناخن ها به دليل ناخن مصنوعي و لاك
خراشيدگي چشم به دليل لوازم آرايشي چشم.
يكي از شايع ترين خطرات، خراشيدگي قرنيه چشم است. اين امر مي تواند، منجر به عفونت هاي بسياري شود. چنانچه اين خراشيدگي را پشت گوش بيندازيد حتي مي تواند به سطح بينايي شما نيز آسيب بزند. در بسياري از مواقع آسيب به چشم منجر به ريزش مژه ها، ايجاد زخم و التهاب و در مواردي كورشدن مي شود.

- شواهدي مبني بر اين كه استفاده از لوازم آرايش منجر به سرطان مي شود، وجود ندارد؟
طبق آخرين تحقيقاتي كه در اين زمينه صورت گرفته، شواهد زيادي براي اثبات اين امر وجود ندارد اما برخي از آزمايش ها احتمال رشد سلول هاي سرطاني را به دليل برخي از تركيبات سمي و خطرناك موجود در لوازم آرايش هاي غيراستاندارد نشان مي دهد. همچنان تحقيقات بسياري براي اثبات اين مسئله در حال انجام شدن است.

- رژلب‌ها را شريك نشويد
از آنجا يي كه رژلب‌ها مدام با لب‌ها در تماس هستند، بهتر است هر سال عوض شوند البته در رژلب‌ها آبي وجود ندارد بنابراين احتمال فاسد شدن آنها بسيار كمتر است، البته اگر اخيرا بيمار بوده‌ايد بهتر است رژ خود را دور بيندازيد.هيچ‌گاه رژلب خود را به كسي قرض ندهيد يا از رژ كسي استفاده نكنيد چون احتمال سرايت بيماري از اين راه بسيار است.

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/that5-use-غير مجاز مي باشدmetics.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.