60 گام براي تقويت اعتماد به نفس (اين مطلب را از دست ندهيد!)

۲۲ بازديد



اعتماد به نفس,تقويت اعتماد به نفس ,اعتماد به نفس بالا

تقويت اعتماد به نفس

 

اشخاصي كه "اعتماد به نفس" بالايي دارند، ارزش خويش را براي دوست داشتن سايرين و مورد علاقه واقع شدن از طرف آنان حفظ ميكنند . خويش را لايق توجه دانسته و سايرين را هم مورد توجه قرار مي‌دهند . صحبت هاي سايرين را مي شنوند. ارزش خويش را براي شناخت خويش و اطرافيان حفظ ميكنند .

اين جمله را بخاطر بسپاريد و با كوچكترين ناملايمات از تلاش خويش دست بر نداريد و به سادگي خويش را بازنده تلقي نكنيد.

 

1- نخستين گام در موفقيت« خودشناسي» است.

اول تلاش كنيد شناخت درستي از خويش و خصوصيت هاي اخلاقي و شخصيتي خويش كسب كنيد و باتوجه به اين كه هيچ كس كامل نيست، درصورتي كه ايرادي يا مشكلي داريد كه خويش به تنهايي قادر به پيدا كردن راهكار مناسبي براي مقابله با آن نيستيد و فرد قابل صلاحيتي براي مشورت نداريد، از مشاوران و متخصصين كمك بخواهيد.


۲-  براي اين كه از خودتان بيرون بياييد، از همسر يا دوستي صميمي سوال كنيد امروز چه كاري ميتوانيد برايش انجام دهيد.

 

۳- بدون توجه به نتيجه كار، تمامي نيروي خويش را به كار گيريد تا مسئوليتي كه به عهده شماست، به برترين نحو انجام پذيرد.

در واقع اولين هدف در انجام وظايفتان بايد، داشتن وجدان كاري، دقت و كوشش باشد. با انتخاب اين الگو، حتي درصورتي كه به موفقيت هم نائل نشويد، وجداني اسوده خواهيد داشت و لطمه اي به اعتماد به نفس شما وارد نخواهد گرديد.

 

۴- به باشگاه برويد. اثرات رواني ورزش سبب ايجاد احساس خوبي در شما ميشود .

 

۵- در حال زندگي كنيد.

درصورتي كه در حال زندگي كنيد و تمام انرژي خويش را متوجه زندگي در لحظه نماييد، فرداي شما هم تضمين خواهد گرديد. به دليل آن كه فرداي شما محصول عملكرد درست امروز شما است. درصورتي كه عمر خويش را در حسرت روز قبل با نگراني فردا سپري كنيد، لحظه ها را از دست خواهيد داد و اين به معني از دست دادن فردا هم ميباشد .

 

۶- هيچگاه اجازه ندهيد اشخاص منفي باف با عقيده هاي ناسالم خويش، ذهن شما را مسموم كنند.

چنانچه از درستي كاري كه قصد انجام آنرا داريد، اطمينان حاصل كرده ايد ، بدون فوت وقت آنرا به انجام برسانيد و نگذاريد كسي به اراده شما خللي وارد كند.

 

۷- دست دادن خودرا محكمتر كنيد.

به اصطلاح شل و وارفته دست ندهيد، به خصوص اگر نظامي هستيد، محكم و قوي دست بدهيد و همچنين گرم و صميمانه.

 

۸- قابليت هاي خويش را دست كم نگيريد.

استعدادهاي خويش را باور داشته باشيد و خاطرجمع باشيد انسان در فرهنگ مذهبي ما بي جهت « اشرف مخلوقات» ناميده نشده و ميتواند با اراده و پشتكار، به موفقيت هاي نامحدودي دست يابد.

 

۹- فهرستي از چيزهايي كه در زندگي تان با آن ها كنار مي آييد، تهيه كنيد و بنويسيد كه چه طور ميتوانيد هر كدام را حذف نموده يا به حداقل برسانيد.

 

۱۰- نسبت به كودكان خود بي اندازه سختگير نباشيد و با تندخويي با آنان رفتار نكنيد.

تلاش كنيد بين خودتان و آنان روابط دوستانه اي برقرار سازيد و در صورتي كه خطايي انجام مي‌دهند ، با تذكرات به جا و دوستانه آنان را متنبه كنيد.

 

اعتماد به نفس,تقويت اعتماد به نفس ,اعتماد به نفس بالا

اعتماد به نفس

 

۱۱- بر احساس غم غلبه كنيد.

چيره شدن بر افكار بد و احساس بدبختي، علاوه بر ساختن اعتماد به نفس به شما كمك مي‌كند تا آن را به راحتي تبديل به حسي قدرتمند كنيد. معروف‌ترين قطعات موسيقي، بزرگ‌ترين آثار هنري و شاهكارهاي جهان ادبيات به دست كساني ساخته شده‌اند كه عمق نااميدي، باختن و تهي شدن از همه‌چيز را تجربه كرده و سپس اين مفاهيم را شكست داده‌اند.


۱۲- راهي كه آغاز كرده‌ايد را به پايان برسانيد.

براي خودتان هدف مشخص كنيد. راهي كه بدون داشتن هدف مشخص آغاز شود، به قول قديمي‌ترها به تركستان ختم خواهد شد.

 

پس از مشخص شدن هدف، خودتان را مجبور به طي كردن مسير منتهي به آن كنيد. هنگامي كه شما هدفي را براي خود تعيين كرده و تمام تلاش خود را براي رسيدن به آن به كار مي‌بنديد، به صورتي ناخودآگاه قدم‌هاي محكمي در راستاي ساختن اعتماد به نفس و افزايش اعتماد به نفس برداشته‌ايد. اين شيوه از شما فردي خستگي ناپذير، قدرتمند و مسلط بر اوضاع پيرامون خود مي‌سازد.


۱۳- سعي نكنيد با توسل جستن به كارهاي ضد ارزشي و غيرانساني، موفقيتي كسب كنيد.

به خود گوشزد كنيد موفقيتي كه در گرو لطمه زدن به سجاياي انساني باشد، فاقد ارزش و ناپايدار است.

۱۴- محيط كاري شما به مثابه يك دهكده كوچك است.

قطعاً هر حرف يا اظهارنظري كه در مورد همكارانتان انجام دهيد، دير يا زود به گوش آنان خواهد رسيد. پس مراقب رفتار و سخنان خود باشيد. شايد يك حرف نسنجيده و نادرست، رابطه شما را براي هميشه با دوستي خوب و همكاري شايسته و دلسوز قطع نمايد و شما هرگز قادر به جبران اين خسارات معنوي نباشيد.

۱۵-  با ترس‌هاي خود مقابله كنيد.

هيچ چيز مانند تسليم شدن در برابر ترس‌ها نمي‌تواند اعتماد به نفس شما را نابود كند. همه‌ي ما در زمان‌هاي گوناگون ترس را احساس كرده‌ايم. ما به عنوان پيشرفته‌ترين مخلوقات جهان هستي مي‌توانيم با تقويت نيروي شجاعت در برابر مشكلات بايستيم.

 

استفاده از سلاح شجاعت و روبرو شدن با ترس‌ها يكي از راه‌هاي اصلي و مهم ساختن اعتماد به نفس و قدرت بخشيدن به آن است. بايد خودتان را از زندان تاريك‌ ترس‌ها رها كنيد.


۱۶- اگر عادت يا ويژگي در شما وجود دارد كه باعث آزارتان مي شود، با برنامه ريزي درست و اصولي آن را از خود دور كنيد.

مثلاً اگر اندام ناموزوني داريد، با انجام ورزش و رژيم هاي درست غذايي اندام خود را متناسب كنيد.

۱۷- اگر مي خواهيد از پيشرفت خود اطلاع حاصل كنيد، خود را نسبت به گذشته خودتان مقايسه كنيد نه با ديگران.

۱۸- به موفقيت‌هاي خود نگاهي بيندازيد.

از موفقيت‌هايي كه تاكنون داشته‌ايد، براي خود ليست تهيه كرده و همراه خود داشته باشيد و هرگاه احساس عدم اعتماد به نفس كرديد، نگاهي به آن بيندازيد.


۱۹- همه روزه ما با انبوهي از ايده هاي مختلف كه متعلق به افراد پيرامون ماست، روبه رو هستيم.

به باورهاي خود ايمان داشته باشيد و هرگز اجازه ندهيد ايده هاي يأس آور ديگران، شما را از رسيدن به اهدافتان باز دارد و يا ريتم حركت شما را كند كند.

۲۰- بياموزيد كه به خودتان انگيزه ببخشيد.

همه‌ي ما لحظه‌هاي بدي را در زندگي‌مان تجربه كرده‌ايم. بارها سر و كله‌ي لحظه‌هاي پر از ترديد، سردرگمي و پريشاني در زندگي تك‌تك ما پيدا شده و ما در زمان‌هاي اين‌چنيني احساس شكست و بدبختي كرده‌ايم. ما بايد بياموزيم كه در زمان بروز اين احساسات منفي چگونه اعتماد به نفس از دست رفته‌مان را دوباره به دست آورده و از نو بسازيم.

منبع:

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/steps3-boost-confidence.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.