روزهاي باقي‌مانده تابستان را چگونه بگذرانيم؟

۲۲ بازديد
تابستان ,تعطيلات تابستان , فصل تابستان

تعطيلات تابستان

 

چيزي به پايان تابستان نمانده است. احتمالا براي اشخاص شاغل آنقدر فرقي نداشته باشد، ولي دانش آموزان و دانشجويان كل اين سه ماه را تعطيل بوده اند و اكنون روزهاي پاياني اين تعطيلات طولاني مدت را مي گذرانند. آيا از تعطيلات تان نهايت استفاده را برده ايد؟

فصل تابستان رو به پايان است و به علت اين كه بچه ها به مدرسه نمي روند والدين بايد دائماً  فعاليت هايي را براي آن ها در نظر بگيرند كه تمامي وقت ها تابستان آن ها جلوي تلويزيون سپري نشود. به ياد داشته باشيد كه اين ايام خيلي زود، قبل اين كه متوجه شويد به پايان خواهند رسيد. فصل تابستان تمام خواهد گرديد و سال تازه تحصيلي شروع خواهد گرديد و شما و دوباره بايد با عجله اين طرف و آن طرف در حركت باشيد. هر زمان اضافي را براي بودن در كنار بچه خويش غنيمت شماريد و در اين ماهها در هر لحظه زندگي كنيد.

 

بي خيال رسانه هاي اجتماعي شويد

قدري از شبكه هاي اجتماعي و دنبال كردن زندگي ديگران فاصله بگيريد و به زندگي واقعي خودتان برسيد. تماشاي عكسها و مطالبي كه ديگران از تفريحات شان در دنياي مجازي منتشر مي كنند ، جزء اينكه اعصاب تان را به هم بريزد و باعث شود خودتان را با آن ها مقايسه كنيد نتيجه اي ندارد. ازآنجاكه فكر مي كنيد آن ها در خوشي غرق هستند و شما دچار مشكلات هستيد، مجبور مي شويد براي مخفي كردن اين احساس، مدام عكس و فيلم بگيريد و منتشر كنيد تا به آن ها ثابت كنيد كه شما هم خوشبخت هستيد. با اين كار، نه از لحظات تان لذت مي بريد و نه بعدها خاطره اي از آن ها در يادتان خواهد ماند. به زندگي واقعي تان برسيد و وب گردي را محدود كنيد.

 

براي تمامي دقايق و لحظه هاي هرروز برنامه ريزي نكنيد

نه تنها اين كار شما را خسته ميكند ، براي بچه شما هم خيلي عالي نيست آن هم در تابستان ، كه بيش از حد براي وي برنامه ريزي و زمان بندي انجام دهيد. خوب است گاهي وقت ها بچه حس كم حوصلگي و خستگي را هم تجربه كند تا زمان اين را پيدا كند كه از قوه تخيل خويش استفاده نموده و باطري هايش را شارژ كند.

 

تابستان ,تعطيلات تابستان , فصل تابستان

گذراندن تعطيلات تابستاني

 

يك كتاب تازه آغاز كنيد

درست است كه كتابخواني براي هركسي لذتبخش نيست، ولي پيشنهاد مي كنيم دست كم امتحان كنيد. جايي دنج و آرام را پيدا كنيد، يك فنجان چاي يا قهوه براي خودتان بريزيد و كتابي را بخوانيد كه بتوانيد تا پايان فصل تابستان آنرا تمام كنيد. روزي ۱۰ صفحه هم بخوانيد، به شما ارامش و لذتي استثنايي خواهد داد.

 

از سوي ديگر، افرادي كه پس از فصل تابستان بايد درس خواندن را از سر بگيرند بهتر است مغزشان را فعال نگه دارند. كتاب خواندن به شما كمك خواهد كرد امادگي آغاز سال تحصيلي جديد را بعد از پايان اين تعطيلات طولاني داشته باشيد. تنها زماني كوتاه از روزتان را از دنياي خودتان بيرون بياييد و وارد دنياي ديگري شويد تا هيجان و ارامش را همزمان تجربه كنيد.

 

از پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها كمك بگيريد

از مادربزرگ يا پدر بزرگ خواهش كنيد براي 1 يا 2 هفته به خانه شما بيايد و يا بچه خويش را براي چند روز به خانه آن ها بفرستيد. تابستان بهترين دوران براي بچه ها هست تا زماني را با پدربزگ يا مادربزرك خويش سپري كنند. آن ها با نگهداري از بچه ها در فصل تابستان براي والديني كه مشغله زيادي دارند نجات بخش ميباشد .

 

از فعاليت هاي عادي خانوادگي لذت ببريد

از كارهاي ساده، مانند ناهار خورد در بيرون از منزل در حياط پشتي لذت ببريد. از طولاني بودن روز حداكثر بهره را ببريد و پس از كار به دوچرخه سواري برويد و يا وسايل پيك نيك را برداشته و به پارك برويد. يك زيرانداز در حياط پهن كنيد و همراه يكديگر كتاب بخوانيد.

 

به ساحل برويد

حتماً در اين روزهاي باقي مانده زماني را به وقت گذراندن در ساحل اختصاص بدهيد. فصل تابستان با دريا و ساحل پيوندي ناگسستني دارد. درصورتي كه در نزديكي دريا زندگي نمي كنيد، ميتوانيد به شهرهاي شمال يا جنوب كشور سفر كوتاهي كنيد. در ساحل ميتوانيد بازي واليبال يا فعاليت هاي جسمي ديگري انجام دهيد؛ اين كار به خصوص براي افرادي بسيار مفيد است كه تا به اين جا خورده و خوابيده اند! ضد افتاب مناسب را فراموش نكنيد.

 

درصورتي كه موقعيتش آماده نيست، ميتوانيد يك روز را كنار رودخانه سپري كنيد يا به استخر و پارك هاي آبي برويد و از آب تني كردن يا تفريحات آبي لذت ببريد. حتي ميتوانيد تصوير هاي بسيار خاطره انگيز و زيبايي از اين لحظات بيندازيد. تنها يادتان باشد زياد به فكر ارسال هر چيزي در اينستاگرام و رسانه هاي اجتماعي نباشيد. تمركز روي به اشتراك گذاري لحظات تان با سايرين باعث ميشود از لحظه اي كه در آن هستيد، لذت كافي نبريد.

 

نيازهاي خويش را فراموش نكنيد

زماني را براي خويش در نظر بگيريد و اگر لازم است از يك پرستار بچه براي نگهداري از كودكان كمك بگيريد و زماني را براي فعاليت هاي ورزشي يا زيبايي خويش در نظر بگيريد. داشتن ظاهري نامناسب از شما پدر يا مادر خوبي نمي سازد، بعلاوه به استرس شما هم مي افزايد.

منبع:

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/remaining8-days-summer.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.