با 15 روش بي حوصلگي را از خود دور كنيم

معرفي برترين متدهاي آرايشي

با 15 روش بي حوصلگي را از خود دور كنيم

۲۰ بازديد

 

منبع:

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/ways2-away-impatience.html

درمان بي حوصلگي,	رفع بي حوصلگي,درمان بي حوصله گي

درمان كم حوصلگي

 

خستگي و بي حوصلگي، احساس تهي بودن و خستگي را نشان مي دهد. وقتي كسل مي شويد ممكن است توجه كمتري نسبت به آنچه در اطراف شما اتفاق مي افتد داشته باشيد. ممكن است احساس بي تفاوتي، خستگي، اضطراب، يا عصبانيت داشته باشيد.

چه چيزي باعث بي حوصلگي مي شود؟

افراد خستگي را به صورت متفاوت تشخيص مي دهند و تجربه مي كنند. در برخي موارد، علت بي حوصلگي ممكن است :

 

استراحت ناكافي و يا تغذيه نامناسب

سطوح پايين تحريك ذهني

عدم انتخاب و يا كنترل فعاليت هاي روزانه تان

نداشتن تفريحات متنوع

ادراك ضعيف زمان

 

عوامل مختلفي همچون، نداشتن هدف، نداشتن برنامه صحيح، ضعف و سستي اراده، داشتن افكار منفي و عدم توجه به توانايي‌ها و استعدادهاي خويش، خودكم بيني و غيره در ايجاد كم حوصلگي نقش دارند. بنابراين براي مبارزه با بي حوصلگي و كاهش يا از بين بردن آن بايد با توجه به هر يك از عوامل تاثيرگذار، راه و روش مناسب و راه كار عملي خاصي را اتخاذ كرد، بدين منظور به نكات و مطالب زير توجه كنيد:

 

درمان بي حوصلگي,	رفع بي حوصلگي,درمان بي حوصله گي

رفع بي حوصلگي

 

درمان بي حوصلگي

- قبل از هر چيز با توجه به توانايي‌ها و استعدادهاي خويش هدفي معقول و قابل دسترسي و مطابق با شرايط و امكانات موجود براي خود ترسيم كنيد.

 

- براي رفع بي حوصلگي اجتماعي باشيد ، بيرون برويد و با برخي از دوستانتان ملاقات كنيد، يا دوستان جديدي پيدا كنيد. ملالت و بي حوصلگي اغلب مي تواند انرژي شما را كم كند.

 

- به منظور رسيدن به هدف مورد نظر از يك برنامه مدون و جدول زمان بندي شده‌اي استفاده كنيد و خود را مقيد به انجام آن كنيد.

 

- از خودتان غفلت نكنيد و به خودتان برسيد. به آرايشگاه برويد، لباس‌هاي ديگري بپوشيد و در كل سعي كنيد كمي در خود تفاوت ايجاد كنيد.

 

- اگر افكار منفي و احساس ضعف و خودكم بيني باعث كم حوصلگي شما شده است، با به خاطر آوردن توانايي‌ها و استعدادها و موفقيت‌هاي گذشته خويش و توجه به نقاط قوت زندگي، ياس و نا اميدي نسبت به آينده را به اميدواري و خوشبيني نسبت به آينده تبديل كنيد.

 

- چيزي كه در بسياري از فرهنگ‌ها به يك افراد بي حوصله توصيه مي‌كنند، مسافرت است.مسافرت يا حتي يك گردش كوتاه مي‌تواند از آدمي بي‌حوصله يك آدم شاد و پرنشاط بسازد.

 

- ياد خدا و توجه و توكل به ذات مقدس لايزال الهي و طلب كمك و ياري از او نقش موثري در ايجاد آرامش و اميد به آينده دارد، بنابراين ياد و توجه و توكل به خداوند را در انجام كارها فراموش نكنيد.

 

- بايد علل و عوامل ضعف اراده خويش را بشناسيد. توجّه كنيد ضعف اراده غالبا در عدم اعتماد به بينش و تفكر، عدم شناخت خويش، با ارزش تلقى نكردن خود، عدم امنيت روانى، عدم تدبير عقلانى در تشخيص امور و تميز دادن امور از هم، شكست‏هاى گذشته و عوامل باز دارنده رشد و قوت نفس مانند محروميت، سرزنش و رنج‏هاى مستمر ريشه دارد. زدودن هر يك از اين عوامل در پرتو سرمايه گزارى و برنامه ريزى ممكن است.

 

- بايد باور كنيد مانند ديگر انسان‏ها از توانمندى‏هاى بسيار برخورداريد. فراموش نكنيد نقاط قوت انسان از نقاط ضعفش بيش‏تر است. تصميم خوب در پرتو تكيه بر قوت‏ها، جبران ضعف‏ها و احساس توانمندى شكل مى‏گيرد.

 

- بكوشيد براى هر رفتارى انگيزه‏اى قوى داشته باشيد و به ويژه از آثار مثبت تصميم ‏گيرى‏ها و رفتارهاى خاص خويش به طور كامل آگاه شويد.

 

- چيز جديدي ياد بگيريد، شايد چيزي كه نياز داريد يك محرك ذهني باشد. در اينجا چند چيز وجود دارد كه مي توانيد انجام دهيد تا چيز جديدي ياد بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.