كار CRM چيست ؟ و اهداف اين كار و سازمان

معرفي برترين متدهاي آرايشي

كار CRM چيست ؟ و اهداف اين كار و سازمان

۲۰ بازديد

آشنايي با كار CRM

 

كارهاي جديدي هر روز رونق پذير است در ادامه ميتوانيد كار CRM چيست ؟ و اهداف اين كار و سازمان سايت تالاب را دنبال كنيد.

 

رهبر CRM در مجموعه نقش مهمي دارد. اين رهبر مي تواند مانند يك كانون و اهرم همه مجموعه را به سوي هدف تعيين شده سوق دهد. طبق اطلاعات سايت لينكدين، حدود 20 هزار نقش مديريت ارتباط با مشتري (CRM) در كل دنيا وجود دارد. استخدام يك رهبر CRM كار منحصربه‌فردي نيست، اما اين نقش به‌طور فزاينده‏اي مملو از جزئيات شده و نيازهاي افرادي را كه مسووليت آنها را بر عهده دارند، تغيير مي‏دهد.

 

با ادامه اقدام بنگاه‏ها و كسب‏وكارهاي بزرگ براي استخدام افراد در اين نقش، اين سوال مطرح مي‏شود كه آيا براي نظارت و سرپرستي فعاليت‏هاي مربوط به CRM وجود يك فرد لازم است و اگر اين طور است، مسووليت‏هاي كليدي اين فرد چيست؟

 

تعيين نيازها

بسته به اينكه سيستم CRM شما چقدر تكامل يافته باشد، به نقش‏هاي مختلفي نياز خواهد بود، از جمله متوليان CRM كه بر جزئيات اجراي آن نظارت دارند؛ مربياني كه آخرين ديدگاه‏ها و به‏‏روزرساني‏ها را در اختيار كارمندان مي‏گذارند و گروه‏هاي كاربر براي ثبت سوابق در سازمان‏. به هر حال، همان‏طور كه جرمي وارد، مدير مشاوره CRM در شركت تاچ‏استون (Touchstone Group) توضيح مي‏دهد داشتن يك مدير CRM تمام وقت،

 

باعث مي‏شود شبكه‏اي بين مديران اجرايي به وجود آيد تا تصوير برندشان را منتقل كنند و نتايج قابل سنجشي از CRM به دست آورند؛ به‏خصوص وقتي استراتژي شما نوباوه است.او مي‏گويد: «در مراحل اوليه، مهم‏ترين وظيفه اين است كه تضمين شود حمايت مديران و رهبران تيم‏ها وجود دارد و اينكه كل سازمان از نياز براي ايجاد تغيير و گماردن افراد مناسب براي اين برنامه آگاه است.» مايك ريچاردسون، مديرعامل شركت ماكسيمايزر (Maximizer Software)،

 

با اين موضوع موافق است و مي‏گويد: «يك راه حل CRM كه خوب تنظيم شده باشد، به نفع كل تيم‏ها و كاركرد كسب‏وكار است، نه فقط تيم مديريتي. اين راه حل يك تمرين كسب‏وكار است كه بايد هدايت شود. صرف‌نظر از اينكه شركت چه اندازه‏اي است، بايد فردي در سازمان وجود داشته باشد كه مسووليت و مالكيت CRM را بر عهده بگيرد – چه به‌صورت تمام وقت و چه پاره‌وقت.»

 

در سال‏هاي اخير، پتانسيل CRM به‌عنوان يك سيستم تعهدآميز به‌خوبي مستندسازي شده و باعث شده فعالان عرصه كسب‏وكار، خواسته‏هاي خود را از آنچه CRM مي‏تواند به دست آورد، تغيير دهند. اين خواسته‏ها آنقدر افزايش يافته كه فعاليت‏هاي مبتني بر بازاريابي بيشتري را دخيل مي‏كنند. اين جنبه‏اي است كه ماتئو استوري،

 

مدير CRM شركت كوييدكو (QuidCo) انگلستان در نقش خود ديده و آن را ارتباط‌محور مي‏داند. او مي‏گويد: «اشتباه متداولي كه وجود دارد اين است كه ترافيك بيشتري به سايتتان منتقل كنيد يا بدون داشتن يك كمپين CRM درست، مشتريان را به ثبت نام در سايت تشويق كنيد، سپس از اينكه آنها به مشترياني وفادار تبديل نشده‏اند، شگفت‏زده شويد. بخشي از نقش مدير CRM اين است كه تضمين كند پيامي منسجم در همه كانال‏هاي سازمان منتقل شده است.»

 

مسووليت‏ها

استوري پنج مسووليت كليدي را براي يك رهبر CRM برمي‏شمرد:

 

1) استراتژي – با اينكه بارها تكرار شده، اما باز هم تاكيد مي‏شود داشتن ديدگاهي كه همه اعضاي تيم به آن باور داشته باشند، امري مهم است. همچنين همان‏قدر مهم است كه نشان دهيد اين ديدگاه چگونه با استراتژي كلي كسب‏وكار شما همخواني دارد تا همه بدانند كاري كه هر روز انجام مي‏دهند چه تفاوت‏هايي دارد. به محض اينكه هدفي واحد ايجاد كنيد و مجموعه‏اي گسترده از دستورالعمل‏ها را خلاصه‏وار بنويسيد، تيم‏تان مي‏تواند با حمايت شما وارد عمل شود.

 

2) تكنولوژي – مسوول CRM بايد مطمئن شود اعضاي تيمش ابزارهاي لازم براي رسيدن به اهداف را دارند. داشتن تركيب مناسبي از سرويس‏دهنده ايميل، پلت‌فرم مديريت داده و سرويس‏دهنده ارتباطات موبايل حياتي است تا بتوانيد بر رفتار مخاطبتان تاثير بگذاريد. همچنين بايد دائما تكنولوژي جديد را امتحان كنيد و به‏كار بگيريد تا مطمئن شويد يك قدم از رقبايتان جلوتر هستيد.

 

3) توانمندسازي افراد – بايد به افرادي كه براي شما كار مي‏كنند، اطمينان كامل داشته باشيد و در نتيجه به آنها در هر سطحي كه هستند براي تصميم‏گيري اختيار بدهيد. چه در مورد تحليل داده و چه در مورد صرف بودجه، مهم است محيطي ايجاد كنيد كه در آن اعضاي تيم از گرفتن تصميم قطعي نترسند. بايد بدانيد شكست خوردن طبيعي است و اشتباه كردن بخشي از فرآيند يادگيري است.

 

4) مديريت بودجه – با اينكه تيم شما اختياراتي براي يكسري هزينه‏هاي فردي دارد، اما در نهايت بايد تضمين شود كه هيچ پولي بيش از حد خرج نمي‏شود و بهترين بازدهي از سرمايه‏گذاري صورت‌گرفته به دست مي‏آيد.

 

5) دست به‌كار شدن – آخرين و اما يكي از مهم‏ترين ويژگي‏هاي نقش رهبر CRM اين است كه در كارهاي روزمره‏اي كه اعضاي تيم انجام مي‏دهند درگير شود. دانستن قابليت‏ها و كمبودهاي ابزارهايي كه با آن كار مي‏كنند، كمك مي‏كند راحت‏تر به تاثير هر گونه تقاضا پي ببريد. ريچاردسون مي‏افزايد: مدير CRM اغلب مسوول تركيب كردن فرآيند جمع‏آوري داده

 

در كل كسب‏وكار است و اينكه مديريت داده چگونه مي‏تواند ساده‏سازي شود تا شناخت پرباري از مشتريان به دست آيد.او مي‏گويد: «سه ركن اصلي يك راه‌حل CRM يكپارچه عبارت است از بازاريابي، فروش و خدمات به مشتري.يك مدير CRM خوب به خوبي از جريان اطلاعات در اين تيم‏ها آگاه است و همچنين مي‏داند

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/كار-crm-چيست.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.