آموزش تعمير و مرمت ترك ديوار

معرفي برترين متدهاي آرايشي

آموزش تعمير و مرمت ترك ديوار

۱۹ بازديد

براي تعمير ديوارهاي خود اين مقاله را حتما مطالعه نماييد.

 

آموزش تعمير و مرمت ترك ديوار

بسياري از ديوارهاي حمال و يا ديوارهاي كاذب ممكن است به دليل نشست زمين و يا عوامل ديگر مثل زلزله هاي خفيف ترك بردارند كه گاهي بعضي از اين ترك ها بزرگ و عميق است. در ادامه آموزش تعمير و مرمت ترك ديوار گردآوري شده است.

 

تالاب : ترك ديوار مي تواند بخاطر مصالح نامرغوب و يا صدمه هاي وارده به ساختمان ايجاد شده باشد و خطرناك باشد. ترك ديوارهاي سيماني معمولا به شكل يك خط كشيده است كه در طول ديوار پخش مي شود، اما ترك ديوارهاي آجري و آجرنسوز به شكل زيكزاك، از بين ملات است. ببينيد كه آيا ترك به حدي است كه نياز به يك تعميركار حرفه اي باشد و يا خودتان مي توانيد آن را درست كنيد.

 

آموزش تعمير و مرمت ترك ديوار

 

نحوه تعمير ترك ديوار:

آماده كردن ترك
معمولا پي ساختمان در معرض خيس شدن قرار دارد. از خشك بودن آجر، بلوك و سيمان، قبل از تعمير آن اطمينان حاصل كنيد. اگر عجله داريد، مي توانيد با سشوار آن ناحيه را خشك كنيد. اگر تعمير را شروع كنيد و ملات برگشت كند، يعني آب آن ملات زياد است و بايد بگذاريد تا بيشتر خشك شود. در ديوارهاي سيماني، زماني كه ملات خشك شد، گرد و خاك را با فرچه و يا سيم مخصوص پاك كنيد. در ديوارهاي آجري و يا بلوك، ملات قديمي بين آجرها را درآورده و تمام گرد و خاك را از آن ناحيه پاك كنيد.

 

تعمير سيمان
اگر ترك به باريكي تار مو و يا خيلي نازك بود، كمي آن ناحيه را بيشتر سوراخ كنيد تا بتوانيد ملات بيشتري در آن بريزيد. حواستان باشد كه ترك يا سوراخي كه ايجاد مي كنيد، خيلي عميق نباشد. مصالح رزين پلي استر را با كاتاليزور رزين پلي استر مخلوط كنيد. با ماله، مخلوط رزين را به ناحيه ترك بكشيد و نوار فايبرگلاس مش را داخل آن فشار دهيد، قبل از اينكه رزين خشك شود. كمي رزين روي نوار فايبرگلاس بريزيد تا ترك پر شود. بگذاريد يك ساعت بماند تا خشك شود.

 

تعمير ملات آجر و بلوك
پي آجر و بلوك سيماني با ملاتي كه بين آنها ريخته مي شود، مستحكم مي شود. زماني كه مي خواهيد ملات قديمي را با قلم و چكش، از بين آنها بيرون بريزيد، احتياط كنيد. دقت داشته باشيد كه ضربه هايي كه مي زنيد، آرام باشد تا از ترك خوردن آن ناحيه جلوگيري شود. زماني كه ملات قديمي را خالي كرديد، طبق دستورالعمل فروشنده، ملات جديد را مخلوط كنيد. محل هاي درز آجرها را با آب كمي مرطوب كنيد تا ملات جديد سريعتر بچسبد و خيلي سريع خشك نشود و از ترك جديد جلوگيري بشود. با ماله تخت كوچك، درزها را پر كنيد و روي ملات بكشيد تا صاف شود و هيچ حباب هوايي در آن وجود نداشته باشد.

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/training-repair-wall-cracks.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.