مهرباني چيست و زبان افراد مهربان شامل چه چيزهايي است؟

۲۰ بازديد
مهرباني , تصاوير مهرباني , راز مهرباني

مهرباني يكي از خصيصه هاي وجود آدمي است

 

اغلب مردم مهرباني را يكي از مهمترين صفات انسان هاي خوب ميدانند . روان شناسان مهرباني را توجّه كردن و ارزش دادن به ديگران و كمك كردن آن ها بدون در نظرگرفتن منفعت شخصي تعريف نموده اند .

زمينه عاطفي و احساسي مهرباني آن را از احترام گذاشتن به ديگران برحسب وظيفه متفاوت مي كند. انتظار ميرود كه اين حالت هاي عاطفي در موقعيت هايي كه امكان مقابله به مثل يا منفعت شخصي وجود ندارد افزايش بيابد و به صورت رفتارهاي ياريگرانه بروز پيدا كند.

 

مهرباني يكي از خصيصه هاي وجود آدمي است. مهرباني به زندگي حيات مي بخشد. اين فضيلت سبب ايجاد رابطه بهتر با ديگران و مهرورزي بيش تر ميشود . نيروي مثبت مهرباني سبب ميشود كه در زندگي تأثير گذار باشيم و در ذهن و خاطره ها ماندگار بمانيم.

 

اين انتخاب با ماست كه از مهرباني كه در وجودمان داريم استفاده كنيم و آن را پرورش دهيم و يا اين كه آن را در وجودمان دست نخورده باقي بگذاريم. برخي از اشخاص نمي دانند كه چطور اين مهرباني را بروز دهند و با روش پرورش اين ويژگي در درون خود آشنايي ندارند.

 

مهرباني , تصاوير مهرباني , راز مهرباني

مهرورزي و مهرباني

 

معناي مهرباني چيست؟

مهرباني به معناي اهميت دادن به ديگران است. وقتي به اين نكته توجه كرد كه ديگران مانند ما نيازهايي دارند٬ احساس ترس و نا امني و تنهايي را مي فهمند مطمنا آنچه را كه براي خود مي خواهيم به آنها نيز مي دهيم. پس بر اين اساس مهرباني از خود شناسي نشات مي گيرد. حق شناسي٬ پاسخگو بودن٬ وفاداري و صبوري گونه هايي از مهرباني است.

 

در واقع مهرباني روشي است كه زندگي را آسان‌تر ميكند . ديدگاه هاي منفي چون حسادت٬ تنفر و بدگماني ذهن و روح آدمي را درگير خود ميكند چه بسا عواقب بيماري و ناراحتي را به دنبال خود بياورد.

 

اين رذيلت ها زندگي را كما اين كه دشوار تر و دشوارتر ميكند . بعضي از افراد به علت خجالتي بودن نمي توانند مهرباني خود را بروز دهند اين مشكل با تمرين كردن قابل رفع است. با تمرين مهرباني تبديل به عمل ناخودآگاهي ميشود . بدون هيچ چشم داشت و انتظاري مهرباني كنيد. در مهربان بودن تا ميتوانيد بخشنده و دست و دلباز باشيد. مطمن باشيد سايرين هم در حق شما مهربان خواهند بود.

 

مهرباني , تصاوير مهرباني , راز مهرباني

نشان دادن مهرباني

 

زبان بدن آدم هاي مهربان

 

لبخند

لبخند از نخستين روزهاي زندگي يك شيوه ارتباطي خوب براي ارتباط برقرار كردن است و هنگامي كه سن بالاتر برود، به يك راه طبيعي براي نشان دادن مهرباني تبديل ميشود . اگر دوست داريد با استفاده از زبان بدنتان نشان دهيد مهربان هستيد و به اطرافيانتان اهميت ميدهيد ، تمرين لبخند زدن را فراموش نكنيد.

 

ارتباط چشمي

ارتباط چشمي مناسب يكي ديگر از راه هايي است كه ميتوانيد از طريق آن زبان بدن مهرباني را تشخيص دهيد و اين مسأله متأسفانه به نفع آدم هاي خجالتي نيست! اگر به هر علتي از نگاه كردن به اطرافيانتان طفره مي رويد بايد بدانيد كه در دنياي امروز احتمال اين كه شخصي قابل اطمينان و مهربان به شمار رويد، كم است. در عين حال منظور از ارتباط چشمي خيره شدن به غريبه‌ها هم نيست؛ زيرا اين وضعيت باعث ميشود گستاخ به نظر برسيد.

 

 

وضعيت پاها

يكي ديگر از كارهايي كه ميتوانيد از طريق زبان بدن اشخاص مهربان تشخيص دهيد، توجه به نحوه قرار گرفتن پاهاست. معمولاً افرادي كه مهربان هستند، پاهايشان را روي هم نمي اندازند؛ بلكه كنار هم قرار مي‌دهند . روي هم انداختن پاها گاهي بيانگر اعتماد به نفس زياد است و در شرايط خاص باعث ميشود حس خود برتر بيني را به بقيه منتقل كنيد؛ در حالي كه كنار هم گذاشتن پاها حس دوستانه بيشتري را منتقل ميكند .

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/language8-kind-people.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.