چطور كارهاي خانه را تقسيم كنيم؟

معرفي برترين متدهاي آرايشي

چطور كارهاي خانه را تقسيم كنيم؟

۲۰ بازديد

 

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/divide8-household-chores.html

تقسيم كار , اهميت تقسيم كار , اصل تقسيم كار

تقسيم وظايف خانه بين زن و شوهر

 

همان طور كه زنان ميتوانند با داشتن شغل، به همسرشان در تأمين هزينه هاي زندگي كمك كنند، مردان هم بايد در خانه به همسر خويش كمك كنند. اساس ازدواج بايد بر پايه مشاركت، همدلي و صميميت باشد و اگر زن و مرد براي خويش مرزهاي مشخصي تعريف كنند، شايد هيچوقت اين صميميت ايجاد نشود.

در گذشته تقسيم وظايف خانه بين زن و شوهر چندان معنايي نداشت. امروزه با گسترش تعداد زنان شاغل و حضور زنان در اجتماع، در بعضي از خانواده ها مسئله تقسيم وظايف با نگاه سنتي بعضا منجر به درگيري هايي بين زوجين ميشود .

 

متأسفانه در شرايط حال حاضر جامعه ما، بعضي از آقايان كارهاي منزل را زنانه ميدانند و از آنجايي كه با انجام كارهاي زنانه در بين دوستان و آشنايان خويش مورد تمسخر واقع ميشوند ، از انجام آن ها سرباز ميزنند ! آن ها هراس دارند كه به آن ها بگويند:

زن ذليل

ضعيف

بي اراده

كسي كه آبروي مردها را مي برد

 

همان طور كه زنان ميتوانند با داشتن شغل، به همسرشان در تأمين هزينه هاي زندگي كمك كنند، مردان هم بايد در خانه به همسر خويش كمك كنند. اساس ازدواج بايد بر پايه مشاركت، همدلي و صميميت باشد و اگر زن و مرد براي خويش مرزهاي مشخصي تعريف كنند، شايد هيچوقت اين صميميت ايجاد نشود. عشق واقعي آن است كه زن و شوهر بتوانند در حد امكان كارهاي همسرشان را سبك كرده و نگذارند خستگي در تنشان بماند. هنگامي كه تمام كارهاي خانه به روي دوش يك نفر باشد، اين حس به وي دست ميدهد كه وي خدمت‌كار است، حس بي ارزشي نموده و احساس ميكند سايرين از وي سواستفاده ميكنند .

 

تقسيم كار , اهميت تقسيم كار , اصل تقسيم كار

تقسيم وظايف خانه

 

چند نكته

• هر كدام از شما به قول و قرار خود عمل كنيد و در انجام آن كوتاهي نكنيد و آنرا به تعويق نيندازيد. كارها را سرسري هم انجام ندهيد تا ديگري ناگزير به تكميل آن ها شود.

 

• هيچوقت با شوهرتان مانند يك كودك رفتار نكنيد و براي وي رييس بازي درنياوريد. اين تنها منجر به مشاجرات زياد بين شما ميشود و هيچ چيز را عوض نخواهد كرد. همچنين از گرفتن نقش قرباني بخود هم جلوگيري كنيد. اينكار سبب ميشود تنها خودتان از داخل بسوزيد و همه هم فكر ميكنند كه به اين شرايط خويش عادت نموده ايد .

 

• هيچوقت مسئله كمك كردن در كارهاي منزل را در وسط مشاجرات و دعواهايتان به ميان نكشيد. در چنين مواقعي هيچوقت كمك و توجهي كه ميخواهيد را دريافت نخواهيد كرد.

 

• هنگامي كه شوهرتان براي به كاربستن برخي كارها توافق نموده است ولي آن كارها را انجام نمي دهد، غر نزنيد و سر وي فرياد نكشيد. درعوض، از وي سوال كنيد كه هنوز علاقمند است آن كار را انجام دهد يا نه و اين كه اگر انجام دهد واقعا از وي ممنون خواهيد بود.

 

• هيچوقت سر شوهرتان داد نزنيد. اينكار سبب ميشود ديگر هيچوقت در هيچ كاري كمكتان نكند.

 

• هيچوقت پس از اين كه شوهرتان كاري را انجام داد، شما دوباره انجامش ندهيد. اينكار وي را دلسرد ميكند .

 

 

• زنان و مردان تفاوت هاي زيادي با هم دارند، بنابراين از وي توقع نداشته باشيد كه كارها را درست مانند خودتان انجام دهد.

 

• سعي در شروع دعوا نكنيد. اين به ندرت اتفاق مي افتد ولي ممكن است اتفاق بيفتد.

 

• اينكه يكي از بهترين راهها براي همكاري در منزل اين است كه هر كس كارهاي خويش را انجام دهد، اعم از زن و شوهر و فرزندان. اگر اين فرهنگ در خانواده جا بيفتد كه هر كس وسايلش را جابجا كند، هر كس ظرف غذاي خويش را به اشپزخانه ببرد و هر كس ريخت و پاش خود را جمع كند، نصف مشكل حل ميشود و اما در اين امر پدر خانواده مهمترين الگو براي فرزندان است، چرا كه كودكان به پدر خود نگاه ميكنند و به همان ميزان كه وي كارهاي خود را انجام ميدهد ، كودكان هم نسبت به كارهاي خويش حس مسئوليت ميكنند ، به عنوان مثال اگرپدر پس از پايان غذا بلند شود و برود بچه ها هم همين كار را ميكنند ، ولي اگر پدر ظرف غذايش را به اشپزخانه ببرد و در جمع كردن ظروف كمك كند، كودكان هم ياد مي گيرند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.