چگونه با ديگران مودبانه صحبت كنيم

معرفي برترين متدهاي آرايشي

چگونه با ديگران مودبانه صحبت كنيم

۱۲ بازديد

مودبانه صحبت كردن ، ما را به فردي صادق ، مهربان و مودب تبديل مي كند.

 

بسياري از مردم فكر مي كنند كه ادب صحبت كردن به معناي اين است كه ما بايد از روي طعنه يا خيلي رسمي صحبت كنيم ، اما اين طور نيست. ما مي توانيم بسيار صميمي و صميمي صحبت كنيم ، اما از لحن و جملات مودبانه در مكالمات خود استفاده مي كنيم.

 

عكس صحبت مودبانه اين است كه ما مي خواهيم با ديگران بسيار سبك و به دور از ادب صحبت كنيم.

 

افرادي كه به اين روش صحبت مي كنند اغلب مي گويند: “مودبانه صحبت كردن در مورد سوسولا است و ما سوسول نيستيم.”

 

به هر حال ، اين طرز فكر اين افراد است ، و من به طرز تفكر آنها احترام مي گذارم ، زيرا همه ما نبايد يكسان فكر كنيم. اين تناقضاتي است كه باعث مي شود چيزي خوب يا بد به نظر برسد.

 

يكي از بزرگان علم بلاغت جمله اي بسيار اساسي و قدرتمند دارد كه من هميشه از آن زياد استفاده مي كنم. او مي گويد تزئين كلمات با كلمات مانند تزئين خوك ها با زيور آلات گران قيمت است. چه مفهومي داره؟ به اين معنا كه اگر كسي تصميم بگيرد از چند كلمه و عبارت براي نشان دادن ادب در گفتار استفاده كند و مودبانه صحبت كند قبل از اينكه به مطالب فكر كند و مطالب را زيبا ، مودب ، متمايز و متمايز كند ، مانند تزئين و تزئين خوك است كه حيوان زشت و زشت با تزئينات.

 

مودبانه ، مودبانه صحبت كنيد ، از كلمات مودبانه استفاده كنيد
جملات مودبانه

 

به صحبت هاي ديگري گوش دهيد

اگر مي خواهيم مودبانه صحبت كنيم ، يكي از الزامات اين است كه شنونده خوبي باشيم و به طور م toثر به حرف شخص مقابل گوش دهيم.

 

در هر صورت ، ما نبايد در مكالمات روزمره سخنگوي الوحده باشيم ، يعني نبايد تنها صحبت كنيم ، بنابراين بخشي از مكالمه صرف شنيدن خواهد شد. معمولاً بسياري از افراد مهارت شنيداري خوبي ندارند ، در واقع هيچ كس نبود كه از كودكي به ما ياد دهد.

 

ممكن است شما صحبت كرده باشيد ، اما طرف مقابل شما به هيچ وجه به شما گوش نمي دهد و به جاي گوش دادن به شما ، سر او روي تلفن همراهش گرم است يا به در و ديوار نگاه مي كند.

چگونه با ديگران مودبانه صحبت كنيم

اين نوع رفتارها در مكالمات روزمره يا محل كار واقعاً نامناسب است و انتظار نمي رود فرد مودب اينگونه رفتار كند.

 

به طرف ديگر نگاه مي كنم

تماشاي طرف مقابل به همان اندازه گوش دادن موثر است. اگر فرد مقابل در حال صحبت يا صحبت با شخص يا افراد ديگر است ، ما بايد ارتباط چشمي موثري با فرد مقابل داشته باشيم. اين بي احترامي است

 

اين كلمه مي تواند مودب ، ساده و رايگان باشد

اين بدان معناست كه من مي خواهم از كسي قدرداني و تشكر كنم قبل از اينكه به اين فكر كنم كه چه كلمات و عباراتي را استفاده كنم تا طرف مقابل متوجه شود كه من از او ممنونم در ابتدا سعي مي كنم نگرش ، نگاه و ذهنم را به سمتي ببرم كه واقعاً مي خواهم از آن قدرداني و تشكر كنم. مي خواهم به او بگويم كه مديون او هستم. مي خواهم به او بگويم كه من واقعاً از كار و تلاشي كه براي من كرده و يا درماني كه براي من انجام داده سپاسگزارم.

https://topersian.ir/چگونه-با-ديگران-مودبانه-صحبت-كنيم/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.