چگونه شرايط سخت را تحمل كنيم؟

معرفي برترين متدهاي آرايشي

چگونه شرايط سخت را تحمل كنيم؟

۱۸ بازديد

زندگي مدرن نياز انسان به انعطاف پذيري و مهارت براي مديريت وضعيت را با تغييرات سريع ، پيچيده و گاه غير قابل كنترل دو چندان كرده است. يكي از اين مهارت ها تاب آوري است.

 

پايداري چيست؟

اصطلاح تاب آوري را مي توان توانايي خارج شدن از شرايط دشوار يا سازگاري با آن تعريف كرد. در حقيقت ، انعطاف پذيري توانايي افراد در سالم ماندن ، مقاومت و مقاومت در برابر شرايط دشوار و خطرناكي است كه در آن نه تنها بر اين شرايط دشوار غلبه مي كنيد ، بلكه با گذشت زمان و در عين حال قويتر نيز مي شود. پايداري براي كساني كه در معرض خطر هستند اما اختلال ندارند ، اعمال مي شود ، بنابراين مي توان نتيجه گرفت كه قرار گرفتن در معرض خطر شرط لازم پايداري است ، اما شرط كافي نيست. عوامل پايداري به فرد اين امكان را مي دهد تا در شرايط دشوار و علي رغم عوامل خطر ، پتانسيل موفقيت و رشد خود را كشف كند و از اين چالش و آزمون به عنوان فرصتي براي توانمند سازي استفاده كند.

 

ويژگي هاي مقاومت

پايداري پنج ويژگي مهم دارد: ۱٫ پايداري يك روند پويا است ، نه يك حالت ثابت. ۲٫ پايداري يك وضعيت است ، به اين معني كه رفتار سازگار در يك موقعيت ممكن است در موقعيت ديگر ناسازگار باشد. ۳- پايداري محصول تعامل شخصيت و صفات ذاتي با عوامل محيطي است. پايداري در شرايطي كه خطرات متعددي وجود دارد پيچيده تر است. ۵٫ پايداري را مي توان آموخت.

 

عوامل پشتيباني از پايداري

عوامل حمايتي كه منجر به پايداري مي شوند عبارتند از: الف) عواملي از دوران كودكي مانند خلق و خوي مثبت و قدرت اجتماعي. ب) عوامل خانوادگي ، از جمله والدين حمايت كننده و تنظيم قوانين به همان روش. ج) عوامل اجتماعي ، مانند روابط مثبت با بزرگسالان مهم ،

 

خصوصيات افراد سرسخت

  1. ۱ – احساس اعتماد به نفس و كارايي كه به شما امكان مي دهد با موفقيت از چالش هاي زندگي عبور كنيد.
  2. ۲- موقعيت فعال در برابر يك مشكل يا مانع.
  3. ۳٫ توانايي نگاه كردن به مسئله به عنوان موضوعي كه مي توانند كاوش كنند ، تغيير دهند ، تحمل كنند يا در غير اين صورت حل كنند.
  4. ۴- داشتن صفاتي مانند لجبازي ، كنار آمدن و خلق و خوي و احساسات مثبت.

 

راه هاي ايجاد انعطاف پذيري در خود

روابط خود را گسترش دهيد: روابط خود را با اعضاي خانواده ، خانواده ، دوستان يا ديگران گسترش و تقويت كنيد. جلب كمك و پشتيباني علاقه مندان به فرد و گوش دادن به سخنان آنها ، مقاومت را تقويت مي كند.

 

به سمت اهداف خود حركت كنيد: به جاي تمركز روي كارهايي كه غيرقابل تحقق به نظر مي رسند ، به سمت اهداف واقعي برويد. از خود بپرسيد: “امروز چه كاري مي توانم انجام دهم كه به من كمك كند در مسيري كه مي خواهم بروم حركت كنم؟”

فرصت ها را فرصت هايي براي يافتن خود بدانيد: بسياري از افراد گزارش مي كنند كه عزت نفس رو به رشد و معنويت رو به رشد دارند زيرا رويدادهاي آسيب زا و شرايط دشواري را تجربه مي كنند.

 

چشم انداز اميد را حفظ كنيد: يك ديدگاه خوش بينانه به شما اين امكان را مي دهد كه به جاي نگراني از آنچه مي ترسيد ، منتظر چيزهاي خوب زندگي باشيد و سعي كنيد آنچه را دوست داريد و مي خواهيد تصور كنيد. اعتقاد به آينده بهتر ، احساس اميد و هدف و اين باور كه مي توانيد زندگي و آينده خود را كنترل كنيد ، مقاومت شما را به طرز چشمگيري بهبود مي بخشد.

 

تغيير را به عنوان جزئي جدايي ناپذير از زندگي بپذيريد: پذيرفتن رويدادهايي كه قابل تغيير نيستند به شما كمك مي كند تا حوادث قابل تغيير را متمركز كنيد.

 

خود را به عنوان فردي ارزشمند ، قابل احترام و توانمند بشناسيد: عاشق بي قيد و شرط و تلاش براي شناخت و پرورش نقاط قوت خود ، و از طرف ديگر شناخت نقاط ضعف و پنهان نكردن آنها دو مزيت براي شما دارد. اول ، شما مي توانيد با دانش و واقع گرايي درست با نقاط ضعف خود كنار بياييد. دوم ، اگر اين نقاط ضعف قابل رفع نيستند ، با قبول و كنار آمدن ، عزت نفس ، ارزش خود و در نهايت سلامت رواني خود را افزايش دهيد.

https://topersian.ir/چگونه-شرايط-سخت-را-تحمل-كنيم؟/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.