۱۵ روش براي اينكه اعتماد به نفس كودكانمان را بالا ببريم

۱۱ بازديد

نكاتي درباره نحوه اعتماد سازي در كودكان

عزت نفس مناسب سلاح كودك در برابر چالش هاي جهان است. كودكاني كه احساس خوبي نسبت به خود دارند مي توانند به راحتي با مشكلات محيطي كنار بيايند.در ادامه نكاتي را براي تقويت عزت نفس كودكان ارائه خواهيم داد.

همانطور كه در اين بخش از نمناك خواهيد خواند ، اعتماد به نفس ناشي از احساس شايستگي است. كودك با اعتماد به نفس نياز به درك مثبت و واقع بينانه توانايي هاي خود دارد و اين نتيجه دستاوردهاي بزرگ و كوچك است. اين مي تواند به ايجاد اعتماد به نفس كمك كند ، به ويژه هنگامي كه به تلاش ها يا توانايي هاي خاص كودك خود اشاره مي كنيد.

عزت نفس كودكان

در اينجا ۱۵ نكته براي كمك به شما در ايجاد اعتماد به نفس در كودك آورده شده است:
۱٫ فرزند خود را دوست داشته باشيد:

به نظر واضح است ، اما اين احتمالاً مهمترين چيزي است كه مي توانيد به فرزند خود بدهيد. حتي اگر اين كار را ناقص انجام دهيد – چه كسي اين كار را نمي كند؟ هميشه ابراز عشق زياد كنيد.

فرزند شما بايد احساس پذيرفته شدن و دوست داشته شدن كند ، از خانواده شروع كند و به گروه هاي ديگر مانند دوستان ، همكلاسي ها ، تيم هاي ورزشي و جامعه گسترش يابد. اگر زنگ زده يا ناديده گرفته ايد يا اشتباه والدين ديگري مرتكب شده ايد ، كودك خود را در آغوش بگيريد و به او بگوييد كه متاسفيد و او را دوست داريد. عشق بي قيد و شرط بنيادي محكم براي اعتماد به نفس فراهم مي كند.

عدم اعتماد به نفس در كودكان

۲٫ در صورت لزوم او را تحسين كنيد:

مهم است كه به كودك خود ستايش و بازخورد مثبت دهيد ، زيرا كودكان – به ويژه جوانان – آنچه را كه فكر مي كنيد با توجه به ارزش ها و دستاوردهاي آنها اندازه گيري مي كنند. اما در ستايش خود واقع بين باشيد؛ اگر كودك در مهارت خاصي شكست خورد يا استعدادي از خود نشان نداد ، تلاش هاي او را تحسين كنيد ، اما نتايج غير واقعي را تحسين نكنيد.

به او بگوييد مشكلي نيست ، او نمي تواند همه كارها را به طور كامل انجام دهد. به او بگوييد كه بعضي از كارها به تلاش زياد ، تمرين و تكرار نياز دارد و گاهي اوقات بهتر است بعد از تلاش حركت كن

رفاه كودكان

روش براي اينكه اعتماد به نفس كودكانمان را بالا ببريم

۳- به كودك خود كمك كنيد اهداف واقع بينانه اي تعيين كند:

وقتي كودك شما فوتبال را شروع مي كند ، براي او خوب است كه فكر كند كه بالاخره مي تواند به تيم المپيك برود. اما اگر او در تيم دبيرستان خود شكست بخورد و هنوز هم معتقد باشد كاليبر المپيك است ، پس بايد بيشتر روي اهداف واقع بينانه تمركز كند.

به كودك خود كمك كنيد تا اهداف معقول و معقولي را تعيين كند و از احساس ناكامي جلوگيري كند. براي اهدافش ، با صحبت با او اهداف كوتاه مدت و كوچك را به او نشان دهيد.

به كودك هدف بدهيد

۴- الگويي براي خود درست كنيد كه خودتان را دوست داشته باشيد و درباره خود مثبت صحبت كنيد:

قبل از اينكه بتوانيد به كودك خود ياد دهيد كه خودش را دوست داشته باشد ، بايد خودتان را دوست داشته باشيد. هنگامي كه كار خوبي انجام داده ايد مي توانيد با تحسين و احترام به او اين رفتار را نشان دهيد.

خواه يك ماراتن سوار خوب باشيد و يا در محل كار يا شام خود را ارتقا دهيد ، موفقيت خود را با فرزندان خود جشن بگيريد درباره مهارت ها و استعدادها و تلاش هاي لازم براي دستيابي به اين دستاوردها صحبت كنيد. در همان مكالمه مي توانيد مهارت هاي كودك و نحوه پرورش و استفاده از آنها را به او يادآوري كنيد.

منبع:

تودي نيوز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.