چگونه شخصيت قوي داشته باشيم ؟

معرفي برترين متدهاي آرايشي

چگونه شخصيت قوي داشته باشيم ؟

۱۰ بازديد

چگونه شخصيت قوي داشته باشيم ؟ بيشتر افراد ترجيح مي‌دهند شخصيتي قوي از خود ارائه دهند و در برابر مشكلات و مسائل زندگي قدرتمند عمل كنند. شخصيت‌ هر كسي منحصر به فرد است. برخي به طور ناخودآگاه و به واسطه‌ي تربيت خانوادگي از شخصيت‌هاي قدرتمند و مديريتي بهره‌مند هستند. قسمت عمده‌اي از شخصيت انسان‌ها در دوران كودكي و نوجواني و بر اثر تربيت والدين شكل مي‌گيرد اما در بزرگسالي نيز مي‌توانيد ويژگي هاي يك شخصيت قوي را در خود تقويت كنيد. شخصيت قدرتمند نياز به تمرين و تلاش دارد. در مطلب پيشرو سعي كرده‌ايم تا مجموعه‌اي از ويژگي‌هاي مهم در شكل گيري شخصيت قوي را بررسي كنيم.
تماس با مشاور
منظور از شخصيت چيست؟شخصيت، از نظر روانشناختي، خصوصيات فردي را توصيف مي كند كه منحصر به فرد است. بخشي از شخصيت شامل روشهاي تفكر، احساس و رفتار مي‌شود. اين تركيبات براي تعيين نحوه پاسخگويي فرد به موقعيتهاي خاص است. برخي از نمونه هاي ويژگي هاي شخصيتي عبارتند از: صادق بودن، دمدمي بودن و اجتماعي بودن. براي شناخت ابعاد مختلف شخصيتي مي‌توانيد به مقاله‌‌ي تعريف ابعاد شخصيت مراجعه كنيد.
 
چگونه شخصيت قوي داشته باشيم | فراموش كردن وقايع تلخ گذشتهيادآوري خاطرات تلخ و زندگي در گذشته مانعي بر سر راه پرورش شخصيت و رشد خلاقيت است. اگر مي خواهيد شخصيت قوي داشته باشيد، گذشته را فراموش كنيد و در حال زندگي كنيد. از دستاوردهاي خود ياد كنيد هر چند كوچك باشند. فراموشي وقايع ناگوار و گذشت از اشتباهات، از شما شخصيتي قوي مي‌سازد. ممكن است در ابتدا گمان كنيد راه سختي را در پيش داريد اما با تمرين و تكرار و از بين بردن افكار منفي متوجه مي‌شويد كه به تدريج مي‌توانيد با شخصيتي قوي و به آساني از مشكلات عبور كنيد.
 
سخن گفتن به موقعسعي كنيد زمان خوبي را براي صحبت انتخاب كنيد. افراد با شخصيت هاي قوي زياد حرف نميزنند اما وقتي هم صحبت مي كنند تاثير گذار و مفيد سخن مي گويند. با كم سخن گفتن احتمال خطا كاهش مي يابد. شنونده بودن را در خود تقويت كنيد و در زمان‌هاي مناسب و فكر شده سخن بگوييد. در اين زمينه مي‌توانيد مقاله مهارت گوش دادن را مطالعه كنيد تا از فوايد آن آگاه شويد.
 
انتقاد پذيريممكن است در جلسه كه هستيد از شما انتقاد شود تلاش كنيد روحيه انتقاد پذيري داشته باشيد و اگر از شما انتقاد كردند خونسردي خود را حفظ كنيد؛ سعي كنيد فرد مقابل را قانع كنيد در غير اين صورت فردي منعطف و انعطاف پذير باشيد و سعي كنيد انتقادات را بپذيريد. انتقاد پذيري شما را فردي قوي و با ظرفيت بالا نشان مي‌دهد. 
 
چگونه شخصيت قوي داشته باشيم | آراستگيپوشيدن لباس هاي رسمي افراد را با انضباط نشان مي دهد و ديگران متوجه مي شوند كه براي كار خود ارزش قائل هستيد و براي آن وقت مي گذاريد. به آراستگي خود اهميت دهيد و نوع لباس پوشيدنتان را متناسب با شرايط انتخاب كنيد.
 
تقويت اعتماد به نفسافرادي كه مي‌خواهند شخصيت قوي داشته باشند بايد اعتماد به نفس را در خود تقويت كنند. با تقويت اعتماد به نفس روابط اجتماعي شما از لحاظ كمي و كيفي بهبود پيدا مي‌كند و افراد زيادي جذب شما مي شوند و دستورات شما را انجام مي‌دهند. به مرور زمان فردي با شخصيت قوي و تأثيرگذار شناخته مي‌شويد. مقاله‌ي راه‌هاي افزايش اعتماد به نفس كمك زيادي به شما در اين زمينه مي‌كند.
 
شركت در كارهاي گروهيهنگامي كه كارهاي گروهي انجام مي دهيد، سعي كنيد كارها را به بهترين نحو ممكن انجام دهيد و به ديگران نيز كمك كنيد. سعي كنيد گاهي و در حد توان خود مديريت كارهاي گروهي را به عهده بگيريد و در آن‌ها داوطلب شويد. اين كار از شما شخصيتي قدرتمند مي‌سازد. فردي كه مي‌تواند كارهاي ديگران را نيز مديريت كند.
 
چگونه شخصيت قوي داشته باشيم | مثبت انديشيمعمولا افراد خوش بين اتفاقات خوبي برايشان رقم ميخورد زيرا نسبت به همه چيز نگرش مثبت دارند. در حقيقت خوش بين بودن شما را قادر ميسازد تا بتوانيد راه حل هاي منطقي را ارائه دهيد. افرادي كه مدام از زمين و زمان شكايت مي‌كنند نمي‌توانند شخصيتي قوي از خود ارائه دهند. توصيه مي‌كنيم در اين زمينه مقاله‌ي آثار و راه هاي رسيدن به ‎⁨مثبت انديشي⁩ را مطالعه كنيد.
 
كارهايتان را به اتمام برسانيدافراد با شخصيت هاي قوي كارهاي خود را ناتمام نمي گذارند و انها را به طور كامل به اتمام مي رسانند و بعد به كارهاي ديگري مشغول ميشوند. اين كار سبب مي شود كارها را به صورت كامل و حرفه اي انجام دهيد.
 
چگونه شخصيت قوي داشته باشيم | انعطاف پذيريافراد موفق انعطاف پذيري بالايي دارند و خود را با محيط سازگار ميكنند. اين انعطاف پذيري به حل مشكلات بسيار كمك ميكند و راهكارها و انتقادات ديگران را قبول ميكنند.
 
چگونه شخصيت قوي داشته باشيم | ارتباط چشميارتباط چشمي يكي از انواع مهارت‌هاي ارتباطي است كه با استفاده از آن مي‌توانيد تأثيرات عميقي را بر مخاطب خود اعمال كنيد. برقراري ارتباط چشمي مؤثر از نكات مهمي است كه نوع شخصيت شما را به لحاظ خجالتي بودن و يا برعكس آن مشخص مي‌كند. اگر شما با افراد ارتباط چشمي برقرار كنيد و با دانستن كمي از دانش زبان بدن مي توانيد متوجه شويد كه شنونده در چه حالتي قرار دارد مثلا جذب سخنان شما شده است يا حوصله اش سر رفته است. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله‌ي ارتباط چشمي را نيز مطالعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.