راهنماي خريد انواع تخته وايت برد كودك و پايه‌دار ارزان+ قيمت روز

۹ بازديد

اگر به ياد داشته باشيد در گذشته بر روي ديوار تمام كلاس‌ها، تخته سياه وجود داشت كه لزوما براي نوشتن بر روي آنها بايد از گچ استفاده مي‌كرديم. بعدها در رنگ گچ هم تنوع ايجاد شد و شاهد گچ‌هاي رنگي زيادي بوديم. اما امروزه چون بسياري از مدارس حالت هوشمند به خود گرفته‌اند و براي جلوگيري از ضررهاي احتمالي استفاده از گچ براي دانش آموزان، مديران حوزه‌ي آموزش و پرورش سراسر كشور، تخته وايت برد را جايگزين تخته سياه كرده‌اند. البته ممكن است هنوز هم در بسياري از شهرها و روستاها از تخته سياه و گچ براي آموزش بهره برده شود. حتي در اغلب كشورهاي جهان و يا ايران، ادارات دولتي و خصوصي زيادي براي نشان دادن اهداف خود از تخته وايت برد استفاده مي‌كنند.

خريد تخت وايت برد ارزان كودكان

 

دانش آموزان در چند سال گذشته به دليل استفاده از گچ دچار مشكلات تنفسي و حساسيت‌هاي پوستي مي‌شدند، كم كم همه‌ي اين عوارض دست به دست يكديگر دادند و تخته سفيد را جايگزين تخته سياه كردند. تصميمي كه به لحاظ علمي و عملي كاملا به‌‌جا و درست اتخاذ شده بود. نوشتن بر روي تخته سفيد و يا حتي پاك كردن مطالب از روي آن نسبت به مدل‌ قبلي بسيار راحت‌تر است، چون اگر مي‌خواستيم نوشته‌اي را بر روي تخته سياه پاك كنيم، فضاي كلاس پر از گَرد گچ مي‌شد، در نتيجه مجبور بوديم كه تخته پاك‌كن را خيس كنيم تا گچ پخش نشود. اما تخته سفيد به هيچ عنوان اين دردسرها را ندارد.

اين وسيله‌ي آموزشي در واقع يكي از ابزار لوازم التحرير است كه يادگيري مباحث آموزشي، تجاري، كاري و… را بسيار راحت مي‌كند. به گونه‌اي كه بسياري از شركت‌ها براي توضيح اساسنامه‌ي خود و يا چارت كاري‌شان از اين ابزار پركاربرد بهره مي‌برند. امروزه توليدكنندگان اين محصول انواع مختلفي از تخته وايت بردها را روانه‌ي بازار كرده‌اند كه انتخاب يك مدل خاص نياز به دقت خيلي بالا دارد. ما در رسانه‌ي كيميك قصد داريم كه به شما دوستان در خصوص خريد اين كالا كمك نماييم تا از فروشگاهي معتبر و با قيمت مناسب اين وسيله‌ي پركاربرد را خريداري كنيد. پس با ما همراه باشيد.

منظور از تخته وايت‌برد چيست؟

تخته به طور كلي سطح وسيعي است كه مي‌توان بر روي آن نوشت، حال اگر اين نوشتن از طريق گچ باشد به آن تخته سياه مي‌گويند و اگر از طريق ماژيك باشد به آن تخته سفيد يا وايت برد گفته مي‌شود. غالبا از تخته سفيد و سياه در مراكز آموزشي بهره برده خواهد شد. اگر هم بخواهيد متني كه بر روي تخته نوشته‌ايد را پاك كنيد از يك وسيله‌ي شبيه به ابر استفاده مي‌شود كه كار آن پاك كردن تخته از اثر ماژيك و گچ مي باشد. در حال حاضر در بسياري از مدارس تخته‌ي سياه جاي خود را به تخته‌ي سفيد داده كه هم كارايي بيشتري دارد و هم اينكه باعث يادگيري بيشتر دروس هم خواهد شد.

اولين بار شخصي به نام مارتين هيت اين وسيله‌ي پركاربرد را اختراع كرد. در آن زمان اگر مي خواستند متني يا پيامي را يادداشت كنند از ديوار كناري تلفن كمك مي‌گرفتند. بعدها اين مرد وقتي كه در حال كار كردن با نگاتيو فيلم‌ها بود، متوجه شد كه مي‌توان بر روي فيلم با ماژيك نوشت و به راحتي هم پاك مي‌شود. با يافتن اين روش، ايده‌ي ساخت اولين وايت برد به ذهنش آمد و وقتي كه قصد معرفي اولين نمونه‌اش را داشت، متاسفانه در آتش سوخت، به همين دليل او به ناچار ايده‌اش را به دَري مارك فروخت و اين‌گونه شد كه اين دو شخص براي اولين بار تخته سفيد را ساختند.

استفاده از تخته سفيد چه مزايايي دارد:

  • همانطور كه گفته شد، استفاده از گچ آلرژي زا است و ممكن است در آينده به انواع مشكلات پوستي و يا آسم دچار شويد، حال آنكه ماژيك به هيچ وجه اين عوارض را ندارد.
  • امروزه چون بسياري از مدارس هوشمند شده‌اند، در نتيجه از ويدئو پروژكتور استفاده مي‌كنند. اين دستگاه هم فقط بر روي تخته وايت برد به خوبي نوشته‌ها و تصاوير را نمايش مي‌دهد.
  • استفاده از ماژيك و در دست گرفتن آن كار بسيار راحتي است در نتيجه اگر مشكل عضلاني داريد و يا اينكه معلول هستيد، بهره بردن از تخته سفيد براي شما بسيار آسان خواهد بود.
  • در صورت استفاده از تخته سفيد، كمتر از كاغذ استفاده خواهيد كرد.
  • درست است كه تنوع گچ‌ها هم تا حدي زياد است، اما در مقايسه با رنگ ماژيك‌ها مسلما تنوع رنگي بيشتري را مشاهده خواهيد كرد.
  • تخته سفيد يا همان وايت برد به راحتي قابل انتقال و جا‌به‌جايي است، اما تخته سياه را نمي‌توان از يك مكان به مكان ديگر منتقل كرد.
  • اندازه و سايز اين تخته‌ها هم بسيار متنوع است و هر سايزي كه مورد پسندتان است را مي‌توانيد خريداري كنيد.

آشنايي بيشتر با انواع مدل‌هاي تخته وايت برد:

  • مدل معمولي: همانطور كه از نامشان مشخص است، اندازه‌هاي مختلفي دارند كه مي‌توان آنها را بر روي ديوار يا چهارپايه نصب كنيد.
  • مدل مغناطيسي: مي‌توان گفت مدل مغناطيسي، مانند مدل معمولي است، منتهي با اين تفاوت كه قابليت جذب آهنربا دارند. بر روي اين تخته‌ها به راحتي مي‌توان ماژيك، تخته پاك‌كن و… را قرار داد، البته در صورتي كه موارد گفته شده هم داراي آهنربا باشند.
  • مدل شيشه‌اي: زيباترين مدل تخته وايت برد، مدل شيشه‌اي است، چون سطح اين مدل‌ها حالت براق و صيقلي دارد، ماژيك به خوبي بر روي آن حركت مي‌كند. متن يا تصاوير نوشته و پخش شده بر روي اين تخته، قابليت نمايش بيشتري دارند. در ضمن اين تخته‌ها ضدلك و فرسايش هستند.
  • مدل سراميكي: احتمالا تاكنون عبارت تخته‌ي سراميكي را نشنيده باشيد، چون به تازگي روانه‌ي بازار شده‌اند. چون جنس سراميكي دارد ماژيك به خوبي بر روي آن حركت خواهد كرد. هر نوشته‌اي بر روي آن حك كنيد، امكان ندارد كه نتوانيد پاكش نماييد.
  • مدل هوشمند: بسياري از مدارس هوشمند از اين نوع تخته‌ها استفاده مي‌كنند، بسياري از مراكز آموزشي جهان مدل تخته‌ي هوشمند را براي آموزش و يادگيري انتخاب مي‌كنند. تفاوت اصلي اين تخته‌ها با تخته‌هاي معمولي در نوع قلم آنهاست، در تخته وايت برد هوشمند از قلم‌هاي مخصوصي استفاده مي‌شود.

نكات مهم و كاربردي كه هنگام خريد تخته وايت برد بايد به آنها توجه نمود:

  • اولين نكته توجه به ابعاد اين وسيله‌ي كاربردي است؛ قبل از خريد تخته سفيد بايد به محلي كه قرار است آن را قرار دهيد توجه داشته باشيد، براي مثال اگر تخته را مي‌خواهيد در كلاس درس نصب نماييد، بهتر است به سراغ ابعاد بزرگ برويد، در غير اينصورت براي استفاده‌ي خانگي مدل‌هاي كوچك‌تر جوابگوي نياز شما خواهند بود.
  • نكته‌ي مهم بعدي كه بايد به آن توجه شود، دقت در وزن محصول مي‌باشد. اگر بخواهيد تخته را مدام جا‌به‌جا كنيد، نبايد خيلي سنگين باشد‌، چون عملا تغيير دادن مكان غير قابل امكان خواهد بود.
  • به جنس تخته وايت برد حتما دقت كنيد، در حال حاضر جنس‌هايي چون چوبي، فلزي، شيشه‌اي و… در بازار موجودند. هركدام از اين جنس‌ها ويژگي‌هاي خاص خود را دارند كه شما دوستان بايد مطابق با سليقه و بودجه‌ي خود يك جنس خاص را انتخاب و خريداري كنيد.
  • حتما توجه داشته باشيد كه برخي از مدل‌هاي تخته وايت برد فقط بر روي ديوار نصب مي‌شوند كه بيشتر براي مدارس مناسب هستند، برخي ديگر هم داراي چهارپايه هستند كه براي نوشتن تسلط بيشتري داشته باشيد.
  • مورد آخر هم دقت در قيمت محصول مورد نظر است، شما عزيزان بايد با توجه به بودجه و سليقه‌ي خود يك مدل خاص را خريداري نماييد. در حال حاضر قيمت اين كالا از ارزان شروع مي‌شود تا گران كه فاكتورهاي مهمي بر روي بالارفتن قيمت اثرگذار خواهند بود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.