خواص شگفت انگيز گيلاس براي سلامتي و پوست و مو

۱۱ بازديد

گيلاس يا آلوكك يكي از محبوب ترين و مغذي ترين ميوه هاي جهان است كه در دو نوع شيرين (گيلاس) و ترش (آلبالو) و به رنگ هاي صورتي، زرد، سياه و قرمز در طبيعت يافت مي شود.

گيلاس چه خواص هايي براي سلامتي دارد ؟


گيلاس به دليل مقادير بالاي ويتامين ها، مواد معدني و تركيبات گياهي كه دارد به كاهش التهاب بدن كمك مي كند، بي خوابي را درمان كرده و براي سلامت قلب مفيد مي باشد.
در ادامه همراه كوكا باشيد تا با تمامي فوايد گيلاس تازه و خشك شده براي سلامتي بدن و نحوه مصرف آن بيشتر آشنا شويد؛
خواص گيلاس براي پوست و مو1. روشن كننده طبيعي پوستاعتقاد بر اين كه آب گيلاس مي تواند به عنوان يك روشن كننده طبيعي پوست بدن و صورت عمل كند.
2. جوان سازي پوست صورتگيلاس حاوي مقادير بالايي ويتامين C و انواع آنتي اكسيدان ها از جمله آنتوسيانين هاست كه با راديكال هاي آزاد مبارزه مي كند، بنابراين براي درمان چين و چروك ها و لكه هاي پوست مفيد بوده و به جوان سازي پوست صورت كمك مي كنند.
3. درمان آكنه و جوش صورتگيلاس و آب گيلاس حاوي مقادير بالاي ويتامين A مي باشد كه براي درمان آكنه و جوش صورت مفيد مي باشد، همچنين گيلاس داراي خواص ضد باكتري بوده كه با حذف سموم از خون به درمان جوش صورت كمك مي كند.
توجه : در منابع معتبر توصيه شده است كه پيش از گذاشتن هرگونه ماسك بر روي پوست صورت و نواحي حساس بدن، ابتدا مقدار كمي از آن را بر روي پوست بازو ماليده و پس از 20 دقيقه بشوييد.چنانچه پس از گذشت حداقل 24 الي 48 ساعت پوست شما واكنش آلرژيك نشان نداد، مي توانيد آن را بر روي ساير نقاط بدن نيز استفاده كنيد.ماسك ضد جوش با گيلاس
دو قاشق غذاخوري گيلاس پخته و له شده را با يك قاشق غذاخوري عسل طبيعي و نصف يك ليمو ترش تركيب كنيد و بر روي صورت بماليد، بگذاريد 20 دقيقه بماند و سپس با آب گرم بشوييد.
4. پاك سازي پوست صورتگيلاس براي پاك سازي پوست صورت از سلول هاي مرده مفيد بوده و پوست صورت را صاف و نرم مي كند.
ماسك گيلاس براي پوست صورت
مقداري گيلاس را بپزيد، هسته هاي آن را بگيريد و گيلاس ها را له كنيد تا خميري به دست آيد، اين خمير را بر روي پوست صورت بماليد و بگذاريد 20 دقيقه بماند، سپس با آب سرد خوب بشوييد.
5. درمان ريزش مو و موخورهگيلاس منبع خوب آنتوسيانين ها و بتا كاروتن مي باشد كه به درمان ريزش مو كمك كرده و از ابتلا به موخوره جلوگيري مي كند.
6. تقويت و افزايش رشد موويتامين B در بهبود گردش خون در بدن كمك مي كند، از جمله پوست سر، كه به بازسازي سلول هاي موجود منجر مي شود و باعث رشد مو مي شود.
فوايد دارويي و درماني گيلاس براي بدنعكس ميوه درخت گيلاسعكس ميوه درخت گيلاس7. منبع غني آنتي اكسيدانگيلاس حاوي مقادير بسيار بالاي آنتي اكسيدان ها و تركيبات ضد التهابي است؛
آنتي اكسيدان هاي موجود در گيلاس، احتمال استرس اكسيداتيو را در بدن از بين برده و خطر ابتلا به بيماري هاي مزمن و پيري زودرس را كاهش مي دهند.
مقادير بالاي پلي فنول هاي موجود در ميوه گيلاس از آسيب سلولي جلوگيري كرده و براي كاهش التهاب و بهبود كلي سلامتي بدن مفيد هستند. رژيم هاي غني از پلي فنول ممكن است خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي، ديابت، فراموشي و سرطان را كاهش دهند.
همچنين گيلاس به دليل بتاكاروتن و ويتامين C موجود در آن داراي خواص آنتي اكسيداني و ضد التهابي قوي مي باشد.
8. يبوستمقادير بالاي فيبر موجود در ميوه گيلاس باعث بهبود حركات روده شده و براي پيشگيري و درمان يبوست مفيد مي باشد.
9. جنين و زنان باردارگيلاس حاوي مقادير بالاي ويتامين C است كه باعث تقويت سيستم ايمني بدن زن حامله مي شودآنتوسيانين موجود در گيلاس سلامت مغز جنين را تقويت مي كندآنتوسيانين موجود در گيلاس باعث كاهش التهاب، تورم و درد مفصلي در دوران بارداري مي شودگيلاس با كنترل سطح قند خون زنان باردار از ابتلا به ديابت بارداري پيشگيري مي كندمقادير بالاي پتاسيم موجود در گيلاس باعث كاهش فشار خون بالا در زنان باردار شده و خطر پره اكلامپسي در دوران بارداري را كاهش مي دهدملاتونين موجود در گيلاس به بهبود خواب زنان حامله كمك مي كندگيلاس داراي محتواي فيبر بالا بوده كه با بهبود حركات روده به درمان يبوست كه يكي از شايع ترين مشكلات در دوران بارداري است، كمك مي كند10. مردانمقادير بالاي ويتامين هاي A و C موجود در گيلاس مي تواند باعث افزايش ميل جنسي و درمان ناباروري در مردان شود،؛ ويتامين A موجود در گيلاس سطح تستوسترون را افزايش مي دهد و ويتامين C باعث افزايش حجم اسپرم در مردان مي شود.
11. سرماخوردگيمقادير بالاي آنتي اكسيدان ها  و ويتامين C موجود در گيلاس باعث تقويت سيستم ايمني بدن شده و براي پيشگيري و درمان سرماخوردگي، آنفلونزا، تب، سرفه و عفونت هاي باكتريايي، ويروسي و قارچي مفيد مي باشد.
12. سرطانفلاونوئيدها، كاروتنوئيد ها، ويتامين A و ويتامين C موجود در گيلاس با از بين بردن راديكال هاي آزاد خواص ضد سرطان دارند و به طور موثر رشد سلول هاي سرطاني را مهار مي كنند.
13. سرطان كولوركتالمقادير قابل توجه فيبر موجود در گيلاس به سلامت دستگاه گوارش كمك كرده و خطر ابتلا به سرطان كولوركتال را كاهش مي دهد.
14. كبدگيلاس حاوي مواد مغذي است كه داراي خواص سم زدايي قوي هستند و دانشمندان تاييد مي كنند كه گيلاس مي تواند به پاكسازي كبد و درمان بيماري هاي كبد از جمله كبد چرب كمك كند.
15. معده و دستگاه گوارشمقادير بالاي فيبر موجود در گيلاس باعث بهبود هضم غذا شده و به درمان معده درد و سلامت دستگاه گوارش كمك مي كند.
16. نوزادان و كودكانمقادير بالاي كلسيم موجود در گيلاس به بهبود رشد نوزادان و كودكان و تقويت استخوان ها كمك مي كند.
مقادير بالاي ويتامين C، كاروتنوئيد ها و فيبر موجود در گيلاس از ابتلا به سرطان در نوزادان و كودكان پيشگيري مي كند.
گيلاس حاوي ملاتونين است كه بهبود خواب نوزادان و كودكان كمك مي كند.
17. ديابت و قند خونگيلاس حاوي مقادير بالاي آنتوسيانين هاست كه با اثر بر روي پانكراس باعث افزايش توليد انسولين شده و به كاهش قند خون در افراد مبتلا به ديابت كمك مي كند.
18. فشار خونگيلاس منبع خوبي از پتاسيم است كه نقش مهمي در كاهش فشار خون بالا دارد.
19. چشمآنتي اكسيدان هاي موجود در گيلاس باعث بهبود بينايي شده و چشم ها را در برابر دژنراسيون ماكولا، التهاب و  خشكي چشم و عفونت هاي چشم محافظت مي كند.
20. آلزايمر و پاركينسونفلاونوئيد ها و كاروتنوئيد هاي موجود در گيلاس باعث بهبود كارايي مغز و بهبود حافظه شده و از بيماري هاي آلزايمر، پاركينسون، افسردگي، نااميدي، اضطراب و استرس پيشگيري مي كند.
21. درمان آرتروز و نقرسگيلاس با توجه به اثرات ضد التهابي قوي كه دارد مي تواند علائم بيماري هاي آرتروز و نقرس را كاهش دهد؛
بسياري از مطالعات نشان داده كه گيلاس احتمال استرس اكسيداتيو، التهاب و در نتيجه خطر ابتلا به آرتريت را كاهش مي دهد.
علاوه بر اين، گيلاس با كاهش سطح اسيد اوريك بدن به پيشگيري و درمان نقرس كمك مي كند.
22. قلبفلاونوئيد ها و كاروتنوئيد ها و فسفر موجود در گيلاس قلب را از آسيب محافظت مي كند و با كنترل ضربان قلب و كاهش كاهش كلسترول بالاي خون خطر ابتلا به حملات قلبي را كاهش مي دهد، گيلاس همچنين عضلات قلب را تقويت مي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.