رفتار با همسر حساس و زودرنج

معرفي برترين متدهاي آرايشي

رفتار با همسر حساس و زودرنج

۱۲ بازديد

بيش تر زن و شوهرها در زندگي مشترك خويش داراي خصوصيت اخلاقي منحصربه‌فردي هستند و در كنار هر خصوصيت اخلاقي بد خصوصيت هاي مثبت هم دارند همسر زودرنج و داشتن حساسيت هاي خاص در اخلاق ميتواند يك خصوصيت اخلاقي در مرد و بيش تر در زن باشد

رفتار با همسر حساس و زودرنج


به گزارش جام جم آنلاين به نقل از بيتوته ، حساسيت همسر امكان دارد بيشتر در دختران ديده شود و دختران نسبت به مردها از درجه حساسيت بالاتري بهره مند هستند و اين حساسيت ها ميتواند مشكلاتي را براي همسران آن ها به وجود آورد كه موجب شود در برقراري روابط خويش با همسر زودرنج خويش دچار مشكل، ترس و اضطراب شوند كه چه رفتاري با وي باعث ميشود اين حساسيت ها كم شود و چه رفتاري اين حساسيت ها را در وي بيش تر مي كند؟
با همسر زود رنج و حساس خويش چطور رفتار كنيم؟همسر زود رنج پديده اي هست چند وجهي كه ريشه در مسايل گوناگوني دارد. كم نيستند خانواده هاي نوپايي كه هنوز دوران كوتاهي از زندگي شان نگذشته بخاطر مسائلي پيش پا فتاده و تنها به علت آلرژي يكي از زوجين و زودرنجي او از موضوعات و تنش هايي كه بهرحال در تمامي خانواده ها پيش مي‌ايد ، به سراغ جدايي ميروند و به همين راحتي كانون گرم يك خانواده به علت ضعف شخصيتي يك شخص، حال زن باشد يا مرد تبديل ميشود به جولانگاهي كه نتيجه اش چيزي نيست جز جدايي. 
رفتار با همسر حساس و زودرنج
همسران زودرنج چطورند؟اشخاص زودرنج هم مثل اشخاص درونگرا نياز به تنهايي دارند و خصوصيت اخلاقي شبيه به يكديگر دارند. آن ها در طول روز چند بار ازرده ميشوند و احساساتي ميشوند و با گريه كردن خويش را تخليه ميكنند .
انتقاد كردن از آنان باعث ناراحتيشان ميشود و از حالات سايرين خيلي زود تأثير مي پذيرند. اين اشخاص سيستم عصبي بسيار حساس تري دارند و نسبت به درد سريع عكس العمل نشان مي‌دهند .
بدن اين اشخاص به هوا، خوراكي ها و بعضي مواد حساسيت نشان ميدهد و آن ها بيش تر در معرض حساسيت يا آلرژي به همه چيز قرار مي گيرند همچنين بدن اين اشخاص نسبت به محرك هاي خارجي( صدا، تصوير يا حتي لرزش ها) حساس تر هستند.
رفتار با همسر زود رنج و حساسممكن هست اين سؤال براي شما ايجاد شود كه كه چطور با همسر زودرنج خويش برخورد كنيد و وي را متوجه اين مسئله كنيد كه براي شما داراي اهميت است؟ مشاوران خانواده در اين زمينه راهكارهايي را ارئه داده اند كه باعث ميشود تا اين حساسيت ها كم تر شود.
روش برخورد با همسر حساس
دوري از رفتار تند:ممكن هست زندگي با همسر حساس سختي ها و مشكلات خويش را داشته باشد و باعث شود تا از كوره در برويد و رفتارهاي تند و خشني با وي داشته باشيد ولي بايد حواستان باشد اين رفتار و عكس العمل اشتباه ميتواند حساسيت هاي بيشتري را براي وي به وجود آورد . زمانيكه همسر شما دچار حساسيت رفتاري ميشود در مرحله نخست بايد كنترل احساسات خويش را حفظ كنيد. در اين جا بايد ديد چطور در كنترل خشم موفق باشيم تا آنرا بروز ندهيم.
 انتقاد نكردن:در رابطه بين زن و شوهر حساسيت بوجود آمده ممكن است به علت كاهش اعتماد به نفس همسر باشد و در اينصورت انتقاد كردن ميتواند براي وي مخرب باشد و عزت نفس خويش را از دست دهد. در شرايط خاص چنانچه لازم هست موردي را به وي يادآور شويد اول با بيان احساسات و تعريف از وي آغاز كنيد و بعد بگوييد كه با حل اين مشكل ميتواند شخصي ويژه در نظر همه باشد.
ابراز احساسات:
چنانچه شما همسري خجالتي هستيد و نمي توانيد احساسات خويش را به همسر حساس خويش بيان كنيد بايد بدانيد كه ممكن است همين مورد باعث بروز حساسيت در وي ميشود . بدين ترتيب با بيان عواطف و ابراز محبّت ميتواند توجه همسرتان را بخود جلب كنيد و به وي اعتماد و امينت بدهيد.
آنچه بايد در مورد اعتماد كردن به همسر بدانيد اين هست كه اين روابط دو طرفه است و با دادن اعتماد ميتوانيد اعتماد وي را دريافت كنيد.
از موارد ايجاد كننده حساسيت دوري كنيد:اشخاص حساس همواره براي خويش داراي خط قرمزهايي هستند كه عبور از آن ها باعث بروز حساسيت و رنجش آن ها ميشود همسر اين اشخاص بايد با اين خط قرمزها شناخت داشته باشد و از آن ها دوري كند.
حرف زدن آرام:براي برخورد درست با همسر حساس بايد زمانيكه همسرتان حساسيت هاي خويش را نشان ميدهد سعي كنيد با حرف زدن با وي ارامش بيشتري به وي بدهيد و وي را آرام كنيد شما ميتوانيد از اين طريق اين رفتار را در وي كاهش دهيد و وي را قانع كنيد كه اين رفتار باعث ازار خود او ميشود .
برخورد درست با همسر حساس
نكات رفتاري 
انتقادگر نباشيد. همسرتان را بخاطر حساس بودنش سرزنش نكنيد. به وي كمك كنيد تا اندكي از حساسيت خويش بكاهد، ولي هيچوقت وي را تحقير نكنيد.
گاهي حساسيت به علت فقدان اعتماد به نفس كافي در شخص هست، در اينصورت انتقاد و سرزنش ميتواند وي را از نزد حساس تر نموده و به عزت نفس وي هم اسيب بزند. شما با اظهار عشق ميتوانيد اعتماد به نفس را مجدد در همسرتان زنده كنيد.
درصورتي كه ميخواهيد نكته اي را به وي تذكر دهيد اول از نقاط قوتش گفته و بعد به اين مسئله اشاره كنيد كه حل آن ميتواند باعث شود زيبايي شخصيتش بيش تر به چشم بيايد.
اگر خجالتي باشيد و نتوانيد احساسات خويش نسبت به همسرتان را بيان كنيد امكان دارد باعث شويد همسرتان بيش تر حساس شده و زود برنجد. تلاش كنيد با روشي مطلوب احساسات خويش را بيان نموده و به همسرتان محبّت كنيد لغايت حس امنيت و اعتماد كند.
ممكن هست همسر شما زمانيكه حس ناراحتي ميكند در خويش فرو رفته و آرام شود. به وي مدتي مهلت دهيد و بعد براي شكستن سكوت وي پيش قدم شده و سر صحبت را باز كنيد تا بتواند احساسات خويش را ابراز كند. زماني كه در خصوص مشكلش صحبت كرد به وي گوش نموده و اگر راه حلي داريد ارائه دهيد، در غير اينصورت تنها يك شنونده خوب باشيد.
برخي از ساسيت ها بخاطر هوش بالا و نكته سنجي زياد هست. بنابراين با همسرتان صحبت كرده و به وي يادآوري كنيد كه متوجه درك ظريف وي از مسايل هستيد و به وي كمك كنيد تا در خصوص مسئله و علل ناراحتي اش با شما صحبت كند. به وي اطمينان دهيد كه وي را درك نموده و حمايتش مي كنيد.
خط قرمز هاي همسرتان را بشناسيد تا ناخواسته سبب رنجش وي نشويد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.