شغل پردرآمد براي افراد خجالتي

معرفي برترين متدهاي آرايشي

شغل پردرآمد براي افراد خجالتي

۱۰ بازديد

افراد خجالتي و درونگرا به دليل عدم حضور در اجتماع و خجالتي بودن معمولا نسبت به ديگر افراد به سختي شغل مناسب براي خود پيدا مي كنند. اما اين افراد اگر شغلي متناسب با روحيه خود پيدا كنند مي توانند در آن به موفقيت شغلي برسند.

شغل مناسب و پردرآمد براي افراد خجالتي


خجالت، ويژگي اخلاقي است كه باعث مي‌شود فرد از زندگي روزمره به دليل كمرويي باز بماند. اغلب افراد خجالتي با ورود به جمع‌هاي ناآشنا و سخن گفتن در مورد خود دچار مشكل هستند.
اين افراد دايره دوستي‌هاي كوچكي دارند و در حل مشكلات اجتماعي اكثرا دچار مسئله مي‌شوند. يكي از مسائلي كه بيشتر اين افراد با آن درگير هستند «نه» گفتن است. اگر كاري به آن‌ها محول شود كه افراد خجالتي علاقه‌اي به انجام آن و يا توانايي اجراي آن را نداشته باشند؛ نمي‌توانند نه بگويند و اغلب به خاطر خجالتشان مورد سوء استفاده افراد ديگر قرار مي‌گيرند. فرد خجالتي حتي زماني كه نظر مخالف دارد نمي‌تواند نظرش را بگويد چون نگران است كه طرد شود و يا مورد قضاوت قرار گيرد.
افراد خجالتي ميل به دوستي دارند و علاقه‌مند هستند در جمع پذيرفته شوند. اما به دليل ترس از طرد شدن؛ از اين كار صرف نظر مي‌كنند.
افراد درونگرا و خجالتي نسبت به افراد برونگرا در انواع شغل ها متفاوت عمل مي كنند. شخصيت اين افراد نسبت به ساير تيپ هاي شخصيتي متفاوت است. افراد درونگرا يا همان خجالتي بيشتر به دنبال شغل هايي هستند كه در آن مهارت صد در صدي دارند. مثلا اين افراد تمايل به شغل هايي دارند كه اجازه استقلال داشته باشند زيرا معمولا از خجالتي بودن رنج مي برند.
ما در اين مقاله قصد داريم شغل هاي پردرآمدي را كه مناسب افراد درون گرا و خجالتي است معرفي كنيم تا بتوانند متناسب با روحيه خود از كار كردن بيشترين لذت را ببرند.
مشكل افراد خجالتي در پيدا كردن شغليكي از مشكلات افراد خجالتي، پيدا كردن شغل دلخواه است. برخي از مشاغل به دليل بالا بودن تعاملات اجتماعي در آن، مورد علاقه افراد خجالتي نيستند و اين افراد در اين مشاغل دچار مسئله مي‌شوند. همه ما افرادي را مي‌شناسيم كه تا به حال نتوانسته‌اند شغل مورد نظرشان را پيدا كند. چندين بار هم در مصاحبه‌هاي شغلي شركت كرده‌اند اما هر بار، جواب منفي بوده است. شما چطور؟ آيا آنقدر خجالتي و ساكت هستيد كه گمان مي‌كنيد هرگز در دنياي حرفه‌اي موفق نخواهيد بود؟ اشتباه نكنيد، شغل‌هاي زيادي وجود دارد كه افراد خجالتي مي‌توانند در آن‌ها بدرخشند. افراد ساكت، خجالتي و درون گرا مي‌توانند در زمينه‌هاي مختلف كسب و كار، علم، آموزش، سياست و هنر موفق باشند.
كدام شغل براي افراد خجالتي مناسب است؟افراد خجالتي روابط عمومي پاييني نسبت به بقيه افراد دارند و در اكثر مواقع سكوت مي‌كنند، در محيط كار نمي‌توانند استعدادهايشان را به درستي نشان دهند و يا با همكاران خود رقابت كاري داشته باشند. اكثر آن ها شغل هايي را دوست دارند كه بتوانند توانايي فردي حود را به راحتي نشان دهند.
اين افراد اغلب در خطر حذف از بعضي محيط‌هاي خاص اداري قرار دارند، بدون توجه به اينكه چقدر با استعداد باشند. ولي اين بدان معنا نيست كه كارمندان ساكت و آرام هميشه بايد در محيط كار احساس انزوا پيدا كنند! در واقع به نظر مي‌رسد كه برخي از شغل‌ها مخصوص افراد خجالتي‌تر ساخته شده اند. شغل‌هايي كه در آن با افراد ديگر كمتر در ارتباط هستند.
مشاغل مناسب افراد خجالتيبراساس تحقيقات وبسايت Business Insider اين ليست ۲۰ شغل است كه ميزان اهميت تعاملات اجتماعي آن‌ها كمتر از ۴۰ نمره است:
برنامه نويس كامپيوتركارشناس زيست شيميكارشناس زيست فيزيكمهندس ميكروسيستمادمين وبمعمار پايگاه دادهمهندس دريامهندس موادمهندس نانوسيستممتخصص منابع آبيمعمار درياييدانشمند موادمهندس پزشكيكارشناس بيم سنجيمهندس پيل سوختيدانشمند زمين شناسي (به جز آب شناس‌ها و جغرافي دان‌ها)معمار پايگاه دادهمهندس مكاترونيكتكنسين ثبت اطلاعات پزشكي و سلامتزيست شناسان مولكولي و سلولي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.