ژل لوبريكانت چيست و چه كاربردي دارد؟

معرفي برترين متدهاي آرايشي

ژل لوبريكانت چيست و چه كاربردي دارد؟

۱۱ بازديد

متداول‌ترين نوع روان كننده كه معمولا در دو نوع حاوي گليسيرين و بدون گليسيرين قابل تهيه است. اين روان كننده‌هاي پايه آب بر روي هر كاندومي قابل بوده و باعث پارگي آنها نمي‌شود.

همچنين اگر واژن همسرتان حساس است، توصيه مي‌كنيم حتما نوع بدون گليسيرين لوبريكانت پايه آب را تهيه كنيد تا تحريك سطح داخلي واژن به حداقل رسيده و همسر شما در حين رابطه جنسي و پس از آن، احساس آرامش داشته باشد.

ژل‌هاي پايه روغن

ژل‌هاي لوبريكانت پايه روغن معمولا در دو نوع طبيعي و مصنوعي توليد مي‌شوند. از جمله روان كننده‌هاي طبيعي مي‌توان به مواردي اشاره كرد كه حاوي روغن آووكادو، نارگيل، زيتون و يا كره گياهي هستند. اين روغن‌ها هم براي انجام رابطه جنسي و هم ماساژ ناحيه تناسلي بسيار مناسب بوده و براي واژن ضرري به همراه نمي‌آورند.

اما روان كننده‌هايي كه بر پايه روغن‌هاي مصنوعي يا معدني نظير وازلين توليد مي‌شوند، تنها براي استعمال خارجي قابل استفاده بوده و نبايد از آنها براي رابطه جنسي استفاده كرد. علاوه بر اين، استعمال اين نوع از ژل لوبريكانت بر روي كاندوم‌هاي لاتكسي (مخصوصا انواع نازك‌تر آن)، باعث پارگي شده و خطر انتقال بيماري يا حاملگي ناخواسته را به دنبال خواهد داشت. اگر از اين روان كننده‌ها براي رابطه جنسي استفاده كنيد، احتمال عفونت واژن و مشكلات التهابي نيز وجود دارد.

لوبريكانت پايه سيليكون

ژل‌هاي لوبريكانت مبتني بر سيليكون، بيشترين تاثير روان كنندگي را دارند. اين مواد كاملا بدون بو، مزه و رنگ بوده و اثر روان كنندگي آنها به مراتب طولاني‌تر از دو نوع ديگر پايه آب و روغن است. اين نوع از لوبريكانت‌ها برخلاف انواع پايه آب و روغن، نياز شما به استفاده مجدد از ژل در طول رابطه جنسي را حذف نموده و اگر قبل از دخول از آن استفاده كنيد، تا پايان رابطه خود اثر روان كنندگي را شاهد خواهيد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.