30 مدل ترمز فرش ارزان، مناسب فرش و موكت

معرفي برترين متدهاي آرايشي

30 مدل ترمز فرش ارزان، مناسب فرش و موكت

۱۰ بازديد

ترمز فرش و چگونگي استفاده از آن

در بسياري از منازل زماني كه روي پله ها راه مي رويم و يا روي فرش وسط سالن قدم بر مي داريم مي بينيم فرش و موكت زير پاي مان جا به جا مي شود و حركت مي كند، خريد ترمز فرش بسياري از اوقات اين اتفاق سبب زمين خوردن و آسيب مخصوصا به بچه ها شده است چاره حل اين مشكل استفاده از ترمز فرش است.

ترمز فرش چيست؟

ترمز فرش وسيله اي براي ثابت نگه داشتن فرش و موكت مي باشد، اين محصول از جنس پلاستيك نرم و يا سيليكن و در گاهي اوقات از جنس فوم مي باشد كه از آسيب به افراد خانواده به خصوص سالمندان و بچه ها كه توانايي كمتري در تعادل دارند جلوگيري مي كند.

در آپارتمان هاي كنوني و سبك معماري شان كه بيشتر كف منازل از سراميك، سنگ و پاركت پوشيده شده و عموما در دكوراسيون هاي جديد براي زير فرش ها از موكت استفاده نمي شود، با پا خوردن فرش حركت مي كند و بهترين راه براي فيكس كردن آن روي كف زمين استفاده از ترمز فرش است.

بيشترين استفاده ترمز فرش در زير فرش هاي ماشيني سبك و سايز كوچك، موكت، پادري ها و راه پله ها مي باشد گاهي اوقات هم براي داخل طبقات كابينت و يخچال استفاده مي شود و از به هم ريختن وسايل داخل شان جلوگيري مي كند.

ترمز فرش وسيله اي با قيمت ارزان و مناسب و بسيار پر كاربرد است كه مي توان آن را به صورت طولي و در جهت حركت فرش هم در زير آن قرار داد و هم در چهار گوشه آن چسباند و فرش را به زمين فيكس كرد.

اين محصول هم به صورت گيپوري و هم به صورت رولي در بازار يافت مي شود كه برخي از انواع آن داراي چسب نمي باشند، ترمز فرش را مي توان از پلاستيك فروشي ها تهيه كرد.

نحوه استفاده از ترمز فرش

يك طرف ترمز فرش داراي چسبي است كه به فرش مي چسبد و روي ديگرش ماده اي دارد كه به زمين ثابت مي شود و از تكان خوردن فرش جلوگيري مي كند، ترمز فرش به صورت متري هم در بازار يافت مي شود اما چون نوع متري آن چسب فرش ندارد و قطرش زياد است فرش را كمي برآمده نشان مي دهد.

گفتني است مي توان ترمز فرش را در خانه هم توسط وسايلي كم هزينه تهيه كرد و فقط نياز به يك پارچه جنس سيليكني و چسب حرارتي براي چسباندن به فرش است.

يادآور مي شود كه چسب حرارتي براي فرش هاي ماشيني كه تار و پود آنها ابريشمي و پلي استر يا بي سي اف هست مناسب نيست چون به فرش آسيب مي زند بلكه چسب حرارتي فقط براي فرش هايي با جنس اكروليك خوب است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.